سرورهای Dell EMC جزو بهترین سرورهای موجود در بازار هستند
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (2 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چند سالی می‌شود که برند جهانی دل از نسل جدید کامپیوتر سرورهای خودش معرفی کرده است. این خانواده که با نام PowerEdge روانه بازار شده است، به‌عنوان یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار شناخته می‌شوند که می‌توانند انتظارات شما از یک سرور را تغییر دهند. قابلیت‌هایی که در یک کامپیوتر سرور دل جای‌داده شده است را در کمتر سروری می‌توانید پیدا کنید. ما در ادامه در خصوص نسل جدید این سرورها یعنی سرورهای نسل 14 و نسل 15 دل صحبت خواهیم کرد.

کامپیوتر سرورهای دل؛ پیشرو در ارائه خدمات جدید

چند سالی می‌شود که سرورهای دل توانسته‌اند بخش بیشتری از بازار را به خودشان اختصاص دهند و از رقبا پیشی بگیرند. این سرورها به‌صورت کاملا مهندسی‌شده طراحی شده‌اند تا با عملکرد فوق‌العاده خودشان، تمامی محاسبات و پردازش داده‌ها را بهبود ببخشند. کامپیوتر سرورهای DELL در طیف وسیعی تولید و روانه بازار شده‌اند و قابلیت این را دارند که در مقیاس‌های مختلفی، از اداره‌ها و سازمان‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، مورداستفاده قرار بگیرند.

در ساخت یک کامپیوتر سرور دل از جدیدترین قطعات سخت‌افزاری استفاده شده است و همین امر موجب گردیده تا پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌هایی مانند ذخیره‌سازی اطلاعات، پردازش و انتقال اطلاعات صورت بگیرد. این سرورها که در دسته‌هایی مانند رک، برج و بلید تولید شده‌اند، هم اکنون در بازار ایران نیز موجود هستند. طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام شده مشخص گردید که در حدود 80 درصد از افراد فعال در زمینه فناوری اطلاعات، استفاده از این سرورها را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

خرید کامپیوتر سرور دل Dell EMC
خانواده سرورهای DELLEMC PowerEdge

خرید کامپیوتر سرور دل؛ راحتی و اطمینان

در خصوص خانواده سرورهای پاوراج دل بدون شک باید به دو نکته بسیار مهم اشاره کنیم. نصب و پیاده‌سازی این سرورها بسیار آسان بوده و می‌توانند ضریب اطمینان بسیار مناسبی داشته باشند. بدون شک سرعت فناوری اطلاعات روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است و بسیاری از شرکت‌ها به دنبال استفاده از دستگاه‌هایی هستند که خودشان را با این سرعت وفق داده‌اند.

کامپیوتر سرورهای دل بر سه اصل اساسی تسریع در عملکرد، تقویت حجم کاری و همچنین قابلیت استفاده در هر مجموعه‌ای استوار هستند. همین موارد باعث شده تا استفاده از این دستگاه‌ها روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا کند. مشتریان می‌توانند به‌سرعت خودشان را با این دستگاه سازگار کنند و از نوآوری‌های جدید که در این دستگاه‌ها قرار داده شده است، بهره ببرند.

آشنایی با چند نمونه جدید سرورهای PowerEdge

کامپیوتر سرور دل که تحت عنوان PowerEdge Dell و به‌عنوان پرچم‌دار این سرورها به بازار عرضه شد، سرور رکمونت PowerEdge Dell R740 بود. برند دل سرورهای R640، سرور R540، سرور R440 و سرور R340 روانه بازار کرد. به‌تازگی هم از سرورهای نسل 15 خانواده DellEMC PowerEge شامل سرور DellEMC PowerEdge R750 و سرورهای R650 و R550 و R450 رونمایی کرد.

سرورهای جدید PowerEdge ترکیبی از مجموعه نرم‌افزارها و خدمات زیربنایی سازمانی بوده‌اند که سطح کارایی و انعطاف‌پذیری عملیاتی را در هر مقیاسی برای سخت‌ترین برنامه‌ها و محیط‌ها افزایش خواهند داد. این سرورها برای استفاده در محیط‌هایی که علاقه‌مند به کار با فناوری‌های مدرن و جدیدی هستند، طراحی شده‌اند و مشتریان را قادر می‌سازند تا با پردازش هرچه سریع‌تر داده‌ها، سرعت بی‌نظیری را تجربه کنند.

فروش سرور Dell و دلایل رونق گرفتن آن
استفاده از یک کامپیوتر سرور دل، مزایای بسیار زیادی دارد

ویژگی‌ها و قابلیت‌های کامپیوتر سرورهای دل

مطمئنا تا بدین جا هم به‌خوبی با قابلیت‌های یک کامپیوتر سرور دل، آشنایی پیدا کرده‌اید. اما اجازه دهید تا شما را با ویژگی‌های جدیدی در این سیستم‌ها و تجهیزات آشنا کنیم.

وجود سخت‌افزارهای قدرتمندتر

یکی از مهم‌ترین ویژگی این تجهیزات، استفاده از سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی است که در کمتر سروری می‌توانید مشاهده کنید. همان‌طور که اشاره شد در این نسل از کامپیوتر سرورها، برند دل از جدیدترین پردازنده‌های اینتل پشتیبانی کرده است. همچنین وجود درایورهای جدیدتر و ارزان‌تر می‌توانند فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

از سوی دیگر بالابردن پهنای باند، استفاده از درایورهای خود رمزنگار (SED) جهت بالابردن امنیت دستگاه، مدیریت یکپارچه بین سرور و محل ذخیره‌سازی، سرعت بی‌نظیر و … تنها بخشی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این سرورها به دلیل استفاده از قطعات سخت‌افزاری قدرتمندتر است.

مدیریت ساده‌تر

شصت درصد از مدیران بخش فناوری اطلاعات عنوان داشته‌اند که کاهش پیچیدگی عملیاتی و ساده‌سازی مدیریت داده‌ها با تخصیص منابع فوری، در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است. قابلیت‌های مدیریت کامپیوتر سرور دل که در نسل جدید سرورهای PowerEdge وجود دارد، برای رفع همین نیاز مشتریان قرار داده شده است. به کمک این ویژگی‌های مدیریتی، می‌توان به‌سادگی بهبود وضعیت نظارت و مدیریت داده‌ها را در هر دستگاهی و در هر نقطه‌ای از جهان انتظار داشت.

توانمندسازی حجم کاری در هر مقیاسی

باتوجه‌به این‌که در حدود 60 درصد از مدیران بخش فناوری اطلاعات گزارش داده‌اند که شرکت آن‌ها به‌صورت ترکیبی با تجارت‌های سنتی و مدرن در ارتباط است، کامپیوترهای سروری باید بتوانند مجموعه‌ای از کارها و برنامه‌های متنوع و گسترده را پشتیبانی کنند. قابلیتی که در یک کامپیوتر سرور دل قرار داده شده است.

سرورهای جدید دل پلتفرم‌های انعطاف‌پذیر و معماری بدیعی را ارائه می‌دهند که مشتریان را قادر می‌سازد تا سیستم‌ها را برای برآوردن نیازهای کاربردی و منحصربه‌فرد خود مانند محاسبات تجاری، ارتباطات و همکاری‌های یکپارچه، مجازی‌سازی و محاسبات فنی، تنظیم کنند.

سرور Dell PowerEdge R740 بهترین سروری که می‌توانید خریداری کنید
کامپیوتر سرور دل Dell PowerEdge R740

سرورهای PowerEdge را از کجا خریداری کنیم؟

اگر تا بدین جای مقاله ادامه داده باشید، باید به شما تبریک بگوییم. شما مطمئناً از نسل جدید سرورهای دل خوشتان آمده و این موضوع نویدبخش است. اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر سرور دل در ایران هستید، بدون شک باید به زیگورات تکنولوژی مراجعه کنید. این شرکت انواع جدیدترین کامپیوتر سرورهای Dell را با حذف واسطه‌های مختلف و با ارزان‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

تمامی کامپیوتر سرورهای برند دل که توسط زیگورات عرضه می‌شوند، دارای گارانتی سه‌ساله بوده و خیال شما را از خریدتان راحت می‌کند. درصورتی‌که در خصوص خرید هرکدام از این سرورها سؤالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان فنی سایت زیگورات تکنولوژی کمک بگیرید.

 

خلاصه

کامپیوتر سرور دل یکی از بهترین و به‌روزترین سرورهایی است که در مشاغل مختلف کاربرد دارد. به لطف طراحی مهندسی‌شده و همچنین استفاده از قطعات و متریال‌های درجه یک، این سرورها توانسته‌اند فروش بسیار مناسبی در بازارهای جهانی داشته باشند. البته این فروش خودشان را مدیون ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردهستند. قابلیت‌هایی مانند سرعت عملکرد بالا، توانایی پردازش حجم وسیعی از اطلاعات، مدیریت یکپارچه، کنترل از راه دور و … .

 

اگر به سرورهای دل پاور اج علاقه‌مند شدید، این مقالات را هم ببینید:

سرور رکمونت چیست؟ سرور همه‌کاره محبوب و پرفروش

کامپیوتر سرور دل ابرکامپیوتری برای همه فصول

بایدها و نبایدهای خرید سرور در ایران، نکاتی که قبل از خرید سرور باید بدانیم

قیمت سرور دل و نسل جدید سرورهایی Dell EMC

سرور دل در اینستاگرام

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question