سرورها می‌توانند فضای ذخیره‌سازی متنوعی را در اختیار شما قرار دهند
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (11 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چه صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید و چه صاحب یک کمپانی بزرگ، همیشه به یک مکانی نیاز دارید تا بتوانید تمام اطلاعات و داده‌های تجاری خودتان را در آن ذخیره‌سازی کنید. به همین دلیل مطمئناً شما به یک سرور اختصاصی نیاز پیدا می‌کنید تا دیتاهای ارزشمند خودتان را در آن نگهداری کنید. از آن جایی که روزبه‌روز بر سرعت اطلاعات و داده‌ها افزوده می‌شود، نیاز به تهیه سرور نیز بیشتر می‌شود. اما پیش‌ازاین که دست به تهیه سرور از مراکز فروش تخصصی سرور بزنید، بهتر است نکاتی را مدنظر داشته باشید.

فروش تخصصی سرور

زمانی که بحث فروش سرور به میان می‌آید، پیداکردن یک مرکز فروش مطمئن و تخصصی سرور به یک امر حیاتی بدل می‌شود. مراکز زیادی هستند که ممکن است در کنار فروش محصولات متنوع، سرورهای مختلفی را هم به فروش برسانند. به‌صورت معمول چنین مراکزی نمی‌توانند اطلاعات کاملی را در خصوص سرور و قطعات سخت‌افزاری آن در اختیار داشته باشند. ازاین‌رو نمی‌توانند مشتریان خود را به هنگام خرید سرور راهنمایی کنند.

زمانی که اعلام می‌کنیم تا خرید خودتان را از مراکز تخصصی سرور انجام دهید به این دلیل است که این مراکز می‌توانند شما را در خرید و دستیابی به سرور مورد نظرتان یاری برسانند. از آن جایی که وظیفه آن‌ها فروش سرور سخت افزاری تخصصی است، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که دست به یک خرید مطمئن می‌زنید. همچنین مراکز فروش تخصصی سرور می‌توانند به شما برگه گارانتی محصول را ارائه کرده و تضمین کنند که هیچ مشکلی برای سرور شما ایجاد نخواهد شد.

همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل بازهم می‌توانید از این مراکز کمک بگیرید. به‌صورت کلی مراجعه حضوری به این مراکز و مواجه شدن فیزیکی با سرور، شما را در داشتن یک خرید بهتر کمک می‌کند. اما پیش‌ازاین که به سمت مراکزی که فروش تخصصی سرور را انجام می‌دهند بروید، باید یک سری نکات مهم را مدنظر داشته باشید.

نکات مهم پیش از خرید فروش تخصصی سرور

مطمئناً خرید سرور یک سرمایه‌گذاری بزرگ و بلندمدت است. ازاین‌رو باید دانش خودتان را در زمینه خرید این دستگاه‌ها افزایش دهید تا بهترین‌ها را انتخاب کنید. مراکزی در زمینه فروش تخصصی سرور وجود دارند که می‌توانند در این زمینه کمک شایانی به شما بکنند. اما اگر بخواهیم در یک جمع‌بندی نکاتی را که پیش از خرید یک سرور باید مدنظر قرار دهید بیان کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بودجه خودتان را مشخص کنید

همان‌طور که شاید بدانید، سرورها ارزان نیستند. ازاین‌گذشته بسته به مشخصات و یا مدلی که دارند می‌توانند هزینه‌های مختلفی را بر روی دست شما بگذارند. ازاین‌رو در مرحله اول باید مشخص کنید که تا چه اندازه برای خرید یک سرور می‌توانید هزینه کنید. زمانی که بودجه خود را مشخص کردید می‌توانید بر اساس برند، مشخصات موردنیاز و یا گارانتی تصمیمات بعدی خودتان را بگیرید. همچنین می‌توانید میزان بودجه خود را با افرادی که در مراکز فروش تخصصی سرور هستند در میان بگذارید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

چه مقدار فضا در اختیار دارید

آیا می‌دانستید که سرورها در سایزها و اندازه‌های مختلفی به فروش می‌رسند؟ امروزه 3 نوع اصلی سرور در بازار وجود دارد. سرورهای رک که برای نصب و قرارگیری در یک قفسه با چندین جایگاه تولید شده‌اند. سرورهای برج که شباهت بسیار زیادی به کیس‌های کامپیوتری دارند و سرورهای بلید Blade که معمولا نازک‌تر بوده و فضای فیزیکی کمتری را اشغال می‌کنند.

شما پیش از تهیه سرور باید مطمئن شوید که فضای کافی برای نگهداری سرورها را دارید. به یاد داشته باشید که سرورهای 2U و 4U نسبت به سرورهای 1U به فضای رک بیشتری نیاز خواهند داشت. این مورد برای سرورهای دیگر نیز صدق خواهد کرد. باید مطمئن شوید که فضای خالی کافی در شاسی سرور برای نگهداری سرورهای Blade را داشته باشید.

به چه میزان فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید

یکی از مهم‌ترین عواملی که افراد دست به خرید و فروش تخصصی سرور می‌زنند این است که به فضایی نیاز دارند تا داده‌ها و اطلاعات ضروری خودشان را در آن‌ها نگهداری کنند. سرورهای مختلف، ظرفیت‌های ذخیره‌سازی گوناگونی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با اینکه بسیاری از سرورهای موجود در بازار به شما این امکان را می‌دهند تا از دو هارد دیسک داخلی برای بالابردن فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید، اما داشتن فضای ذخیره‌سازی چندگانه نیز تضمین می‌کند تا داده‌های شما به‌صورت ایمن پشتیبانی شوند.

باتوجه‌به تمامی این نکات بازهم میزان فضایی که برای ذخیره‌سازی احتیاج دارید، به‌شدت به سایز و اندازه کسب‌وکار شما بازمی‌گردد. برای مشاغل با حجم بزرگ، سرورهایی با فضای ذخیره‌سازی بالا نیاز است. درحالی‌که مشاغل کوچک‌تر می‌توانند از سرورهای ارزان‌تر و با حافظه‌ای کمتر استفاده کنند. نکته مهم در این میان آن است که فضای ذخیره‌سازی سرور موردنظر شما، باید حداقل 30 درصد بیشتر از نیاز فعلی شما برای پشتیبانی از رشد در آینده باشد.

سرورها می‌توانند فضای ذخیره‌سازی متنوعی را در اختیار شما قرار دهند
سرورها می‌توانند فضای ذخیره‌سازی متنوعی را در اختیار شما قرار دهند

بهتر است بدانید: دل از سرورهای جدید Dell EMC PowerEdge رونمایی کرد

اتصال شبکه را فراموش نکنید

حتماً این مورد را در مراکزی که دست به فروش تخصصی سرور می‌زنند، در میان بگذارید. شما می‌توانید به‌راحتی مشکل اتصال به شبکه را از بین ببرید، زیرا هر سرور موجود در بازار شامل شبکه داخلی است. اگر قصد دارید تا از سرور خود به‌عنوان یک سرور میزبان برای مجازی‌سازی استفاده کنید، اتصال به شبکه یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید.

در این‌گونه از سرورها به آداپتورهای شبکه بیشتری نسبت به یک سرور مستقل نیاز دارند؛ بنابراین مهم است که مطمئن شوید سرور شما ظرفیتی برای قراردادن تمامی آداپتورهای اضافی در اختیار داشته باشد.

به پشتیبانی فنی توجه کنید

هر زمان که برای سرور شما مشکلی پیش بیاید یا خراب شود، پشتیبانی فنی باید در دسترس باشد. ازاین‌رو شدیداً توصیه می‌کنیم تا از شرکت‌هایی خرید کنید که پشتیبانی فنی مورد اعتمادی داشته باشند. از افرادی که در زمینه فروش تخصصی سرور فعالیت می‌کنند بخواهید تا برندی را به شما معرفی کنند که پشتیبانی فنی قوی و 24 ساعته دارند. داشتن گارانتی نیز یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید یک سرور مدنظر قرار دهید.

یک سرور مناسب باید دارای پشتیبانی 24 ساعته باشد
یک سرور مناسب باید دارای پشتیبانی 24 ساعته باشد

حتما بخوانید: مزایای خرید سرور دل در مقایسه با خرید سرور hp

آشنایی با معماری سخت‌افزار سرور

مراکز فروش تخصصی سرور همچنین می‌توانند در زمینه فروش سرور سخت افزاری نیز به شما کمک کنند. باید بدانید که در سرور چندین قطعه نقش حیاتی و مهمی ایفا می‌کنند. ازاین‌جهت بهتر است با این چند قطعه آشنایی جزئی داشته باشید تا در زمینه خرید و فروش سرور، اطلاعات حداقلی را در اختیار داشته باشید. از مهم‌ترین اجزای کلیدی در معماری سخت‌افزار سرور می‌توان به مادربورد، پردازنده، حافظه RAM و فضای ذخیره‌سازی اشاره کرد.

مادربورد به‌عنوان قلب سرور بوده و بستری را ایجاد می‌کند تا سایر اجزا بتوانند از این طریق به یکدیگر متصل شوند. پردازنده یا واحد پردازش مرکزی که بیشتر آن را با نام CPU سرور می‌شناسند بر روی مادربوردها نصب می‌شود. CPU سرورها وظیفه انجام محاسبات را بر دوش دارد. RAM سرور، سیستم عامل، برنامه‌ها و داده‌های در حال استفاده را برای دسترسی سریع پردازنده نگه می‌دارد. در مورد فضای ذخیره‌سازی نیز سرور می‌تواند از هارددیسک، هاردهای SSD و یا ترکیبی از هرکدام از آن‌ها استفاده کند.

فراموش نکنید که این سخت‌افزار می‌تواند تأثیر زیادی بر روی خرید و فروش تخصصی سرور بگذارد. هرچه که این قطعات سخت‌افزاری قدرتمندتر و به‌روزتر باشند، عملکرد و کارایی سرور شما افزایش پیدا کرده و به‌تبع آن، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. شما باید خود بین قیمت و عملکرد یک تعادل نسبی ایجاد کرده و بهترین سرور را برای خودتان خریداری کنید.

5 دلیل که باید برای محاسبات با عملکرد بالا (HPC) از سرورهای POWEREDGE و استوریج های POWERVAULT استفاده کنید!

اینستاگرام مرکز فروش تخصصی سرور

جمع‌بندی فروش تخصصی سرور

سرورها از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در هر سازمان و یا اداره‌ای باید از آن‌ها استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً خرید خود را از مراکز فروش تخصصی سرور انجام دهید. این مراکز می‌توانند تمامی اطلاعات لازم در خصوص خرید سرور را در اختیار شما قرار داده و در صورت بروز مشکل، شما را راهنمایی کنند. اما پیش‌ازاین که به این مراکز مراجعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا به یک سری نکات مهم توجه کنید. درصورتی‌که بدانید چه توقعی از سرور دارید، می‌توانید دست به یک انتخاب مطمئن بزنید.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question