مزایای خرید سرور دل در مقایسه با خرید سرور hp

مزایای خرید سرور دل در مقایسه با خرید سرور hp
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (13 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سرورها نقش مهمی در صنعت بازاریابی آنلاین دارند. ازاین‌رو شما باید در انتخاب سرور مناسب خود، بیشترین دقت را به خرج دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در زمینه سرورها همیشه رقابت تنگاتنگی بین دو برند مطرح HP و DELL وجود داشته است. از این دو برند می‌توان به‌عنوان رهبران بازار سرور که طیف وسیعی از ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای مختلف و همچنین برنامه‌های کاربردی را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهند، نام برد. اما در ادامه می‌خواهیم به مزایای خرید سرور دل در مقایسه با خرید سرور اچ پی اشاره کنیم.

خرید سرورهای دل در مقایسه با خرید سرورهای اچ پی

هر دو برند مطرح HP و DELL جزو برترین برندهای تولیدکننده سرور در بازار هستند. محصولاتی که این دو شرکت بزرگ روانه بازار می‌کنند، همیشه توانسته‌اند مشتریان خودشان را راضی نگه دارند. با اینکه هم برند Dell و هم برند Hp سرورهای پیشرفته‌ای را روانه بازار می‌کنند، اما سرورهای آن‌ها از نظر ویژگی و عملکرد، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. با دانستن این تفاوت‌ها، بهتر می‌توانید دست به یک انتخاب آگاهانه بزنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه دو نسل از سرورهای این دو برند با نام‌های HP ProLiant Gen 8 و Dell PowerEdge بپردازیم و ببینم که مزایای هرکدام از این سرورها چیست و کدام یک می‌تواند یک انتخاب مناسب‌تر برای شما باشد. سرورهای HP همیشه از لحاظ عملکرد جزو هوشمندترین سرورهای دنیا بوده‌اند که باتکیه‌بر سخت‌افزارهای قدرتمند خود، سطح بالایی از کارایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اما از سوی دیگر با خرید سرور دل می‌توانید به قدرت بیشتری در انجام محاسباتتان دست پیدا کنید. عملکرد بی‌عیب‌ونقص سرورهای دل آن‌ها را در مقایسه با خرید سرور hp در موضع بالاتری قرار خواهد داد. حال اجازه دهید تا این دو سرور را از زوایای مختلف بیشتری با یکدیگر مقایسه کنیم.

برند دل و hp دو رقیب دیرینه در زمینه فروش سرور بوده‌اند
برند دل و hp دو رقیب دیرینه در زمینه فروش سرور بوده‌اند

قابلیت اطمینان در سرورهای Dell  و HP

با اینکه سرورهای برند HP دارای مقاومت بسیار مناسبی هستند، اما اگر نگاهی به آمار بیندازید به‌سادگی می‌توانید متوجه شوید که گزارش‌های خرابی این سرورها تا چه اندازه بالا است. این در حالی است که سرورهای برند Dell دارای قابلیت اطمینان بالاتری هستند و تضمین بهتری را به مشتریان خود می‌دهند که سال‌ها بدون هیچ‌گونه مشکلی به کار خود ادامه دهند.

شاید جالب باشد بدانید که حتی اگر سرورهای دل دچار آب‌گرفتگی شوند، پس از خشک‌شدن آن‌ها می‌توانند به حالت عادی بازگشته و به کار خودشان ادامه دهند. پس اگر به دنبال یک سرور مقاوم‌تر و بادوام‌تر می‌گردید، بدون شک باید دست به خرید سرور دل بزنید.

 

دمای عملیاتی سرورهای Dell  و HP

از آن جایی که سرورها باید بتوانند محاسبات سنگینی را اجرا کنند، نیاز است که دمای عملیاتی مناسبی داشته باشند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید. سرورهای برند اچ پی بسته به نوع خودشان دارای دمای عملیاتی متفاوتی هستند. برای درک بهتر این مسئله باید بدانید که سرورهای Tower اچ پی در مرحه عملیاتی دارای دمای عملیاتی 10 تا 33 درجه سانتی‌گراد بوده و در فازهای غیرعملیاتی این دما بین 40 تا 63 درجه قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که در نوع Rack این سرورها برای فازهای عملیاتی و غیرعملیاتی به ترتیب شاهد دمای 10 تا 35 درجه و -30 تا 58 درجه سانتی‌گراد هستیم. اما در سوی دیگر ماجرا، سرورهای دل با فناوری هوای تازه طراحی شده‌اند و در نوع Tower آن‌ها شاهد دمای عملیاتی و غیرعملیاتی 10 تا 31 و -40 تا 65 درجه سانتی‌گراد هستیم. در نوع Rack سرور دل نیز دمای عملیاتی و غیرعملیاتی 40 تا 58 درجه و -40 تا 60 درجه سانتی‌گراد است.

همان‌طور که مشاهده کردید، سرورهای دل از نظر دمای عملیاتی دارای برتری نسبت به سرورهای اچ پی هستند. ازاین‌رو خرید سرور دل در مقایسه با خرید سرور hp از این منظر می‌تواند مفیدتر باشد.

سرورهای دل در مقایسه با سرورهای hp دارای مقاومت و دوام بیشتری هستند
سرورهای دل در مقایسه با سرورهای hp دارای مقاومت و دوام بیشتری هستند

کارایی سرورها در دو برند Dell  و HP

با اینکه سرورهای HP برای افزایش بهره‌وری و کارایی خود از یک سیستم حرفه‌ای استفاده می‌کنند، اما بازهم این سرورهای دل هستند که از نظر کارایی موفق‌تر از سرورهای اچ پی ظاهر می‌شوند. سرورهای Dell به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا 25 درصد از نسل‌های قبلی خود، مصرف کمتری داشته باشند. به این نکته افزایش 3 برابری کارایی سرورهای جدید دل را اضافه کنید تا متوجه شوید چرا خرید سرور دل می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که کارایی برای آن‌ها مهم‌ترین اصل است.

 

مقرون‌به‌صرفه بودن خرید سرورهای Dell  و HP

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید سرور، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. این مقرون‌به‌صرفه بودن همیشه به معنای ارزان‌تر بودن نیست بلکه در مواقع بسیار زیادی به این معناست که محصول خریداری شده، ارزش هزینه پرداخت شده آن را داشته باشد. با اینکه در نگاه اول به نظر می‌رسد که خرید سرور دل ممکن است هزینه بیشتری بر روی دست شما بگذارد، اما فراموش نکنید که این سرورها در مقایسه با سرورهای اچ پی مقاومت و دوام بیشتری دارند.

این بدان معناست که در درازمدت هزینه‌های جانبی مانند تعمیر، تعویض و یا نگهداری کمتری بر روی دست شما می‌گذارند. از سوی دیگر به دلیل امکان ارتقاء مناسب سرورهای دل، شما می‌توانید با کمترین هزینه این سرورها را به‌روز کنید و به آن چه که می‌خواهید برسید. پس سرورهای دل در مقایسه با سرورهای HP مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود.

 

خدمات پس از فروش دل در مقایسه با HP

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام مقایسه سرورهای دل با سرورهای HP به آن توجه کنید، خدمات پس از فروش و پشتیبانی این دو برند است. در این زمینه باید اشاره کنیم که هم خدمات پس از فروش دل و هم خدمات پس از فروش HP توانسته‌اند به‌خوبی در این زمینه ظاهر شوند. بااین‌وجود به دلیل گستردگی استفاده از محصولات برند دل، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی آن بهتر از اچ پی ظاهر شده است. پس در این زمینه نیز باید برند دل را برنده میدان اعلام کنیم.

خرید سرور Dell EMC
سرورهای دل به‌صورت کلی انتخاب مطمئن‌تری از سرورهای hp خواهند بود

مزایای خرید سرور دل در مقایسه با خرید سرور HP

حال که با فاکتورهای مهم سرورهای این دو برند آشنا شدیم، انتخاب برای ما بسیار ساده‌تر خواهد شد. در یک جمع‌بندی اجازه دهید تا به مهم‌ترین مزایایی که خرید سرورهای دل در مقایسه با خرید سرورهای HP دارند، اشاره کنیم:

  • سرورهای دل مقاومت بیشتر و کارایی بهتری دارند.
  • خدمات پس از فروش سرورهای دل مناسب‌تر است.
  • خرید سرور دل در درازمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.
  • تنظیمات اولیه سرورهای دل ساده و آسان خواهد بود.
  • پیکربندی سرورهای دل کاربرپسند بوده و آسان است.
  • مجازی‌سازی و مدیریت انرژی توزیع شده به‌خوبی انجام شده است.
  • دمای عملیاتی سرورهای دل محدوده وسیع‌تری را پوشش می‌دهد.
  • امکان دسترسی به قطعات جانبی و سخت‌افزارهای دل بیشتر مهیا خواهد بود.

حتما ببینید» سرور HP یا سرور Dell

نتیجه گیری

دو برند دل و اچ پی هر دو در زمینه فروش سرورهای مختلف، موفق ظاهر شده‌اند. اگر در هنگام خرید سرور دل و خرید سرور hp به شک افتادید، کافی است تا نگاهی به ویژگی‌های مشترک آن‌ها داشته باشید. سرورهای دل از نظر کارایی، عملکرد، قدرت، مقاومت، خدمات پس از فروش، گارانتی، قطعات سخت‌افزاری و … بهتر از برند HP ظاهر شده است. ازاین‌رو خرید سرور دل می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه‌تر برای کسب‌وکار شما باشد. به‌خصوص زمانی که به فکر استفاده از سرور در درازمدت هستید.

 

لینک های مرتبط:

دل از سرورهای جدید Dell EMC PowerEdge رونمایی کرد

CPU سرور یک انتخاب بسیار حساس

به این پنج دلیل سرورهای Dell EMC را انتخاب کنید

سرور Dell R740 تعادل کاملی از نیازهای شما

پیج اینستاگرام زیگورات

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (13 امتیاز)

8 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • با سلام
    خدمات عالی است

    پاسخ
  • سپاس از شما

    پاسخ
  • با این حساب سوال اینجاست که چرا سرور HP حداقل توی ایران پرطرفدارتره؟

    پاسخ
    • اسماعیل حسنی
      16 آبان ماه 1400 9:16 ق.ظ

      سوال بسیار خوبیه! همونطور که گفتین سرورهای HP فقط در ایران از سرورهای Dell EMC بیشتر استفاده می شوند، دلیل این امر ناشناخته بودن سرورهای Dell EMC در ایران هست. وگرنه شما به آمار فروش سرور در جهان نگاهی بیندازید می بینید فروش سرورهای Dell بیشتر از سرورهای اچ پی است. سرورهای دل متاسفانه به دلایل متعددی در ایران خوب جا نیفتاده اند که زیگورات تکنولوژی سعی کرده است با افزایش آگاهی در بین مهندسان IT ابن خلا را پرکند.

      پاسخ
  • سازمان هایی مثل ما که زیرساختشون HP هست چطور می تونند از سرورهای Dell استفاده کنند؟

    پاسخ
    • اسماعیل حسنی
      16 آبان ماه 1400 9:19 ق.ظ

      سرورهای دل با سروهای دیگه از جمله سرورهای HP کاملا سازگاری دارند و هیچ مشکلی در استفاده از آنها در هیچ زیرساختی نخواهید داشت.

      پاسخ
  • من در دوره ورکشاپ سرور Dell EMC زیگورات شرکت کردم. از همین جا از همه کادر دلسوز و پرتلاش زیگورات ممنونم. واقعا دوره پربار و خوبی بود. با همکارانم در شرکت ها و سازمان های دیگه هم آشنا شدم و اولین پیش فاکتور سرور های دل رو هم گرفتیم تا انشالا اولین سرور دل رو بزودی زود در سازمانمون نصب و راه اندازی کنیم. واقعا سرورهای دل برای ما ناشناخته بودند. ممنون از شما

    پاسخ
    • اسماعیل حسنی
      17 آبان ماه 1400 9:13 ق.ظ

      خوشحالیم که ورکشاپ آموزش سرورهای Dell EMC برای شما مفید بوده و ممنونیم از اینکه با ثبت نظرتون باعث دلگرمی هر چه بیشتر ما شدید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question