کیس ورک استیشن: کامپیوتری با قدرت سرور داشته باشید

pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برخی از مشاغل و یا اداره‌ها وجود دارند که نیازمند یک سیستم قدرتمندتر از کیس‌های تجاری هستند. درواقع یک کیس و یا لپ‌تاپ اداری و تجاری می‌تواند نیازهای بسیاری از این دسته مشاغل را برطرف کند. اما بازهم در پاره‌ای از اوقات، نیاز به یک کیس قدرتمندتر که بتواند حجم بیشتری از اطلاعات را در زمان کمتری پردازش کند، به‌شدت احساس می‌شود. ازاین‌رو کیس ورک استیشن وارد بازار شد تا این نیازها را به‌سادگی برطرف کند.

ورک استیشن چیست؟

کیس‌های ورک استیشن کامپیوترهایی هستند که برای استفاده افراد به‌خصوص و برنامه‌های خاص طراحی شده‌اند. این کیس‌ها در مقایسه با کیس‌های خانگی و حتی کیس‌های اداری و تجاری دارای قدرت، سرعت و توانایی بسیار بیشتری هستند. ازاین‌رو بیشتر آن‌ها را در مشاغل و یا اداره‌هایی می‌بینید که قرار است حجم زیادی از اطلاعات و یا داده‌ها پردازش شده و یا نرم‌افزارهای سنگینی پیاده‌سازی شود.

یک کیس ورک استیشن دارای برنامه‌های کاربردی هستند که بعضاً مخصوص کار با خود این کیس‌ها طراحی شده است. ورک استیشن ها بیشتر توسط شرکت‌های مهندسی، معماران، طراحان حرفه‌ای گرافیک و یا هر سازمان و نهادی که به پردازنده‌های سریع‌تر، میزان حافظه بالاتر و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارد، استفاده می‌شود. از سوی دیگر به دلیل سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند در ورک استیشن ها، می‌توان از یکی از آن‌ها برای استفاده چند کارمند به‌صورت هم‌زمان بهره برد.

ورک استیشن های صنعتی دل دارای تنوع بالایی هستند
ورک استیشن های صنعتی دل دارای تنوع بالایی هستند

ویژگی‌های یک ورک استیشن چیست؟

تا بدین جا به‌صورت کلی با ورک استیشن ها آشنایی پیدا کردید. متوجه شدید که یک کیس ورک استیشن می‌تواند هر برنامه‌ای را که کاربر بخواهد، برای او اجرا کند. ازاین‌رو بیشتر توسط طراحان، مهندسان، افرادی که نیاز به تجزیه‌وتحلیل‌های مالی و محققانی که نیاز به اجرای برنامه‌های سنگین و پیچیده دارند، استفاده می‌شود. حال اجازه دهید تا دلیل این استفاده گسترده از ورک استیشن ها را باتوجه‌به ویژگی‌های بسیار زیادی که در آن‌ها وجود دارد، برای شما شرح دهیم.

1. وجود RAM ECC یا رم کد تصحیح خطا

از آن جایی که خطر ازدست‌رفتن حافظه به دلیل بالارفتن محاسبه‌های سنگین، افزایش پیدا می‌کند و ممکن است منجر به تأخیر، بروز صفحه سیاه مرگ یا BSOD و در نهایت قطع برنامه شود، در ورک استیشن ها از یک حافظه ECC استفاده شده است. این حافظه می‌تواند چنین مشکلاتی را به حداقل برساند. درواقع حافظه ECC در یک کیس ورک استیشن می‌تواند به‌سرعت وجود عیب و یا ایراد را در داده‌ها تشخیص داده و آن را برطرف کند. این نوع رم در سرورها کاربرد دارد.

به‌صورت معمول ورک استیشن ها دارای حداقل 16 گیگابایت رم هستند که بعضاً در برخی از ورک استیشن های رده‌بالا حتی شاهد 128 گیگابایت رم هستیم. این میزان بسیار بیشتر از RAM یک کیس خانگی است. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این مدل از کیس‌ها نیز همین ظرفیت بسیار بالای حافظه RAM آن‌هاست.

2. وجود پردازنده‌های چندین هسته‌ای

تمامی ورک استیشن ها دارای پردازنده‌های چند هسته‌ای هستند که به آن‌ها این اجازه را می‌دهد به‌صورت هم‌زمان، چند عملیات مختلف را انجام دهند. به‌صورت معمول یک ورک استیشن می‌تواند از یک پردازنده 8 هسته‌ای شروع شود و با ارتقاء رده آن تا 28 و حتی 64 هسته هم افزایش پیدا کند. در ورک استیشن ها می‌توان از پردازنده‌های زئون که در سرورها استفاده می‌شود، بهره برد. استفاده از یک پردازنده چندین هسته‌ای زمانی کارکرد خودش را نشان می‌دهد که شما بخواهید از برنامه‌هایی که حجم زیادی از حافظه را اشغال می‌کنند، استفاده کنید.

برنامه‌هایی مانند برنامه‌های مدل‌سازی، طراحی CAD یا نرم‌افزارهای سه‌بعدی در این دسته قرار می‌گیرند.

3. پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا

از یک کیس ورک استیشن همچنین می‌توان برای ویرایش ویدئو فیلم‌های سینمایی، اجرای گرافیک‌های سه‌بعدی، طراحی‌های مختلف مهندسی و علم تجسم داده استفاده کرد. ازاین‌رو باید از کارت‌های پردازش گرافیکی بسیار قدرتمندی در آن‌ها استفاده شود. پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته به‌صورت خاص برای انجام رندر در برنامه‌های CAD و 3D مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ورک استیشن ها دارای قابلیت‌های و ویژگی‌های بسیار زیادی هستند
ورک استیشن ها دارای قابلیت‌های و ویژگی‌های بسیار زیادی هستند

4. سیستم ذخیره‌سازی RAID

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید ورک استیشن ها، وجود یک سیستم ذخیره‌سازی RAID است. این سیستم از داده‌های شما حتی در صورت پیداکردن عیب نیز بک آپ تهیه می‌کند. بدین صورت حتی در زمان مدل‌سازی با Tableau یا ویرایش ویدئو و فیلم با Adobe Premiere نگران این نخواهید بود که به دلیل رخ‌دادن یک مشکل سخت‌افزاری، تمامی زحمات شما به باد برود!

5. قابلیت ذخیره‌سازی SSD

اکثر کیس‌های امروزی برای ذخیره‌سازی از هاردهای SSD بهره می‌برند. این نوع هارد دیسک‌ برعکس هارد دیسک های HDD هیچ‌گونه قطعه چرخان یا دیسک متحرک ندارند و می‌توانند مانند یک فلش مموری، اطلاعات را درون خود ذخیره کنند. البته هاردهای SSD دارای مقاومت پایین‌تری هستند. از مهم‌ترین ویژگی آن‌ها می‌توان به‌سرعت بی‌نظیر و قابلیت اطمینان بالا در ذخیره‌سازی اشاره کرد.

با اینکه می‌توان به‌سادگی هاردهای SSD را در کیس‌های امروزی مشاهده کرد، اما وجود این هاردها در یک کیس ورک استیشن بسیار ضروری‌تر به نظر می‌رسد. کنار هم قرارگرفتن چند هارد SSD می‌تواند چندین ترابایت را به‌صورت هم‌زمان برای ذخیره‌سازی در ورک استیشن ها، در اختیار شما قرار دهد.

باتوجه‌به طراحی کم‌حجم، می‌توان از ورک استیشن ها به‌عنوان کیس خانگی استفاده کرد
باتوجه‌به طراحی کم‌حجم، می‌توان از ورک استیشن ها به‌عنوان کیس خانگی استفاده کرد

آیا می‌توان از ورک استیشن ها به‌عنوان کیس خانگی استفاده کرد؟

همان‌طور که مشاهده کردید، حتی یک کیس ورک استیشن سطح پایین از بهترین کامپیوترهای خانگی نیز قوی‌تر خواهد بود. ازاین‌رو برخی از افراد مایل هستند که از یک ورک‌استیشن به‌جای کیس خانگی استفاده کنند. امروزه طراحی ورک استیشن ها به‌گونه‌ای انجام می‌گیرد که تفاوت چندانی با یک کیس خانگی از نظر اشغال کردن فضا ندارند.

اما باید در‌نظر داشته باشید ورک استیشن ها به دلیل وجود قطعات سخت‌افزاری بسیار بیشتر و قدرتمندتر، از کیس‌های خانگی بسیار گران‌تر هستند. البته با پیشرفت تکنولوژی شاهد کاهش قیمت برخی از ورک استیشن ها هم هستیم، اما بااین‌وجود بازهم قیمت کیس ورک استیشن در مقایسه با کیس خانگی، بسیار بیشتر است. هرچند که استفاده کردن از آن به‌عنوان یک کیس خانگی و یا کیس مخصوص بازی، هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

 

ورک استیشن های دل را بخاطر داشته باشید

برندهای زیادی در بازار هستند که دست به تولید ورک استیشن های مختلف می‌زنند. یکی از این برندها، برند DELL است. ورک استیشن های صنعتی دل دارای دوام بیشتر بوده و به دلیل طراحی مهندسی شده‌تر، مصرف برق کمتری دارند. از بهترین کیس‌های ورک‌استیشنی که توسط برند دل تولید و روانه بازار شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خلاصه کلام

کیس‌های ورک‌استیشن سیستم‌های کامپیوتری بسیار قدرتمندی هستند که از آن‌ها برای اجرای برنامه‌ها و نرم‌افزارهای بسیار سنگین استفاده می‌کنند. بیشتر این کیس‌ها را می‌توان در صنعت و در مشاغل با حجم بالای اطلاعات مشاهده کنید. یک ورک‌استیشن در مقایسه با کیس‌های خانگی و تجاری دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار بیشتری هستند. از ویژگی‌های برتر یک کیس ورک استیشن می‌توان به پردازنده چند هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی بالا، وجود RAM ECC و … اشاره کرد.

برای مشاهده فیلم معرفی ورک استیشن دل به کانال آپارات زیگورات تکنولوژی مراجعه کنید.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (1 امتیاز)

12 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question