کارت گرافیکی مناسب برای لپتاپ؟
pending_actions
زمان مطالعه: 4 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کارت گرافیکی مناسب برای لپتاپ؟

کارت گرافیکی مناسب برای لپ تاپ  (بخش اول) : اکثر کاربران به‌ویژه اشخاصی که در انتخاب و خرید لپ‌تاپ مورد نیاز خود وسواس زیادی به خرج می‌دهند و درمورد تمامی قطعات سخت‌افزاری موجود در لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارند از پردازنده گرفته تا کارت گرافیک و رم تحقیق می‌کنند .

هنگام انتخاب لپ‌تاپی که از قطعات سخت‌افزاری رده‌بالایی برخوردار باشد سردرگم می‌شوند چراکه اطلاعات کافی در زمینه انواع قطعات سخت‌افزاری شامل انواع پردازنده‌ها و به‌ویژه انواع کارت‌های گرافیک و مشخصات فنی هر یک از آن‌ها ندارند.

اگر شما هم قصد خرید لپ‌تاپی را دارید اما نمی‌دانید دقیقا بهترین کارت گرافیک چه کارت گرافیکی است و درواقع انواع کارت گرافیک چیست و مشخصات فنی هر یک از آن‌ها به چه شکل است؟ در ادامه این مقاله با ما باشید تا به شما پاسخ این پرسش را که دقیقا چه کارت گرافیکی برای لپ‌تاپ شما مناسب است ؟ را بدهیم.

قبل از اینکه شما را در انتخاب کارت گرافیک مناسب لپ‌تاپ راهنمایی کنیم بهتر است یک آشنایی کلی با کارت گرافیک و وظایف آن داشته باشیم. درواقع اصلی‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه‌ای که یک کارت گرافیک برعهده دارد رندر کردن تصاویر، ویدیو‌ها و همچنین پویانمایی دوبعدی و سه‌بعدی می‌باشد.

علاوه‌بر این کارت گرافیک باید بتواند محاسبات ریاضی را در سرعت بالایی انجام دهد تا پردازنده اصلی سیستم درگیر انجام این محاسبات ریاضی نشود و بتواند به پردازش برنامه‌های دیگر بپردازد که این عامل به سرعت کارت گرافیک بستگی دارد.

در غیر این صورت اگر کارت گرافیک از سرعت بالایی جهت انجام محاسبه ریاضیات و پردازش آن‌ها برخوردار نباشد متاسفانه پردازنده اصلی باید هم‌زمان با پردازش سایر برنامه‌ها به انجام این کار نیز مشغول گردد درنتیجه از سرعت عملکرد آن کاسته می‌شود، کاهش سرعت پردازنده نیز به‌معنای کاهش سرعت کل سیستم شما است.

کارت گرافیکی مناسب برای لپ تاپ؟
کارت گرافیکی مناسب برای لپ تاپ

پردازنده کارت گرافیک مناسب

همانطور که می‌دانید پردازنده اصلی که در سیستم شما قرار دارد از چندین هسته تشکیل شده است اما جالب است بدانید که کارت گرافیک دارای هزاران هسته می‌باشد اما چرا؟ جهت انجام چندین کار گرافیکی و یا بهتر است بگوییم مالتی تسکینگ در طراحی و ساخت کارت‌های گرافیک از تعداد هسته‌های بالایی استفاده می‌کنند.

کاربران بسیاری هستند که معقدند پردازنده لپ‌تاپ نسبت به کارت گرافیک از اهمیت بیشتری برخوردار است اما باید بگوییم که به همان میزان که پردازنده از اهمیت زیادی برخوردار است به‌گونه‌ای که قبل از خرید لپ‌تاپ باید به آن توجه ویژه‌ای کرد، کارت گرافیک نیز از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد .

به‌گونه‌ای که باید به همان میزان که به انتخاب پردازنده اهمیت می‌دهید به انتخاب کارت گرافیک نیز اهمیت ویژه‌ای بدهید. حتی برخی از کارشناسان در این زمینه معتقدند که کارت گرافیک از میزان اهمیت بیشتری نسبت به پردازنده برخوردار است چراکه هم دارای تعداد هسته بیشتری می‌باشد و هم اینکه از قدرت بالاتری برخوردار است.

البته این مسئله بیشتر از اینکه در مورد لپ‌تاپ‌های معمولی صدق کند در زمینه لپ‌تاپ‌های گیمینگ اهمیت دارد. چراکه گیمرها نسبت به کاربران معمولی بیشتر با بازی‌های حرفه‌ای قدرتمند روبه‌رو هستند که از گرافیک‌های فوق‌العاده‌ای بهره‌مند می‌باشند از این‌رو دیوایس آن‌ها باید دارای کارت گرافیک قوی باشد تا پاسخگوی نیاز آن‌ها در این زمینه باشد.

کارت گرافیکی مناسب برای لپتاپ؟
کارت گرافیکی مناسب برای لپ تاپ

قدرت کارت گرافیک لپ تاپ

کارت گرافیکی مناسب برای لپ تاپ و چه گرافیک کارتی باید داشته باشد

 

اما همانطور که اشاره کردیم قدرت کارت گرافیک از قدرت پردازنده بیشتر است چراکه پردازنده Core i7 این قدرت را دارد که رندر بگیرد اما سرعتی که کارت گرافیک رندر می‌گیرد با سرعت پردازنده قابل مقایسه نیست و خیلی بیشتر است.

جالب است بدانید که کارت گرافیک به دلیل تعداد هسته‌های بیشتری که دارد آنقدر قدرتمند‌تر از پردازنده است که گاهی‌اوقات به کمک پردازنده اصلی می‌رود تا راندمان بالای عملکرد سیستم حفظ شود و کاهش پیدا نکند.

پس از بررسی وظایف کارت گرافیک و میزان اهمیت آن در لپ‌تاپ وقت آن رسیده است که به پاسخ این پرسش بپردازیم که دقیقا چه کارت گرافیکی برای لپ‌تاپ شما مناسب است؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا لازم است بدانید که کارت‌های گرافیکی متعددی در بازار وجود دارد، البته این مسئله در زمینه تمامی قطعات سخت‌افزاری لپ‌تاپ صدق می‌کند.

پرسش های اساسی در خصوص کارت گرافیک

کارت گرافیکی مناسب برای لپ تاپ و چه گرافیک کارتی باید داشته باشد

 

به هر حال ابتدا شما باید از خودتان بپرسید که دقیقا چه نیازهایی دارید که هنگام کار با لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید باید برطرف گردد؟

دقیقا نوع کاربری شما از لپ‌تاپ به چه شکل است؟ آیا نوع کاربری شما در حد معمولی است؟

آیا نوع کاربری شما در حد حرفه‌ای است؟

پس از اینکه به این سوالات پاسخ دادید و دقیقا مشخص کردید که قرار است نوع کاربری شما حین استفاده از لپ‌تاپ تا چه حدی باشد می‌توانید نوع کارت گرافیک مناسب خود را انتخاب کنید چراکه برای کاربران معمولی تنها یک کارت گرافیکی که در رده متوسط قرار دارد کافیست ولی برای کاربران حرفه‌ای که قصد دارند بازی‌های متنوعی را بر روی سیستم خود اجرا کنند و یا به انجام کارهای گرافیکی حرفه‌ای بپردازند یک کارت گرافیک سطح بالا نیاز است.

ادامه این مقاله را در بخش دوم آن دنبال کنید تا متناسب با هر نوع کارایی از لپ‌تاپ یک کارت گرافیک خوب را به شما معرفی کنیم.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question