چرا کنترل ضربان قلب در ورزش مهم است؟
pending_actions
زمان مطالعه: 2 دقیقه
star_halfامتیاز
4.2/5 - (8 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چرا کنترل ضربان قلب در ورزش مهم است؟

کنترل ضربان قلب در ورزش:

برای اینکه بیشترین نتیجه را از تمرین خود بگیریم; بسیار مهم است که بتوانیم ضربان قلب خود را در محدوده های خاصی ثابت نگه داریم.

ضربان قلب هدف هر کس کمک میکند تا شخص در سطح آمادگی جسمانی مناسب باقی بماند و از وارد شدن فشار بیش از اندازه به بدن یا کم بودن فشار تمرینی (که هر دو بر کیفیت تمرین ورزشی اثر منفی می گذارد) جلوگیری می کند.

کم بودن فشار تمرینی; زمانی رخ میدهد که ضربان قلب بسیار پایین است که باعث تأثیر کن ورزش بر بدن می شود.

اگر یک شخص به اندازه توانایی بدنی اش تمرین نکند و فشار نیاورد; هیچ راهی وجود ندارد که بتواند میزان کالری مناسب را بسواند و وزن کم کند و نمیتواند به میزان استقامت مورد نیاز بدن جهت افزایش قوای جسمانی برسد.

کسانی که فشار کم بر بدن می آورند دیرتر به نتیجه ی دلخواه میرسند.

Over_training  نیز میتواند خطرناک باشد. کسانی که با ضربان قلب بیش از حد بالایی ورزش میکنند; بدن خود را فرای سطح فیتنس خود قرار می دهند که باعث کاهش آب بدن و قرار گرفتن بدن در شرایط سرگیجه یا بیهوشی می شود.

اگر کسی دائما خود را در معرض over_training قرار دهد ممکن است دچار بیماری یا درد های مزمن شود.

بهترین راه جلوگیری از این مشکلات; کنترل دائمی ضربان قلب در تمرین ها و ورزش است. تمرین خود را با یک حد ملایمی از ضربان قلب شروع کنید; سپس کم کم آن را به ضربان قلب هدف خود نزدیک کنید.

برای این منظور ساعت های ضربان سنج پلار (polar) بهترین گزینه برای ورزشکار میباشد; چون هم دقت بالایی دارد و هم با تجهیزات باشگاهی مثل تردمیل و الپتیکال و دوچرخه ثابت هماهنگ است و در نهایت مهم نیست که چه روش هایی برای ورزش دارید; فقط مطمئن شوید که ضربان قلب خود را درست کنترل میکنید تا بهترین نتیجه را از ورزش و تمرین خود بگیرید و اگر میخواهید این کار را با بالاترین دقت و کیفیت انجام دهید; گروه ورزشی زیگورات ساعت های پلار (polar) را به شما پیشنهاد میدهد.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

4.2/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question