لپ تاپ دل وسترو Dell Vostro تولد دوباره یک ققنوس

لپ تاپ وسترو دل Dell Vostro تولد دوباره یک ققنوس
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
4.7/5 - (19 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

DELL یکی از تولیدکننده‌های لپ‌تاپ است که سال‌هاست لپ‌تاپ‌های بسیار باکیفیت و با طول عمر بالا تولید می‌کند. یکی از سری‌های که برند DELL تولید کرد، سری Vostro بود. مخاطبین هدف برند دل از تولید سری وسترو، افرادی بودند که به لپ‌تاپ‌های جمع‌وجور اداری کوچکی نیاز داشتند که تمامی نیازهای آنان را برطرف کند. در ادامه می‌خواهیم با خانواده لپ تاپ دل وسترو بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با لپ تاپ ‌های وسترو دل  (Dell Vostro)

تنوع شرکت دل در تولید لپ‌تاپ‌های مختلف، مثال‌زدنی است. یکی از سری لپ‌تاپ‌هایی که توسط شرکت دل و برای مصارفی خاص تولید شده بود، لپ‌تاپ‌های دل وسترو بودند. لپ تاپ های Dell Vostro مجموعه از لپ‌تاپ‌های تجاری و تجارت محوری بودند که توسط شرکت دل تولید می‌شدند.

در سال 2013 تا 2015، برخی از لاین‌های تولید این لپ‌تاپ متوقف شد، هرچند در برخی از کشورها مانند مالزی و هند، همچنان در حال تولید شدن بودند. قبل از تولید لپ تاپ دل وسترو، دل لپ‌تاپ‌های خانگی و تجاری خودش را تحت عنوان Inspiron تولید می‌کرد. این لپ‌تاپ‌ها دارای تنوع بسیار بالایی بودند، اما بیشتر به‌عنوان لپ‌تاپ‌های خانگی و شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل برند دل به فکر این افتاد تا دست به تولید لپ‌تاپ‌هایی بزند که بیزینس‌ها را هدف قرار دهد.

لپ تاپ های دل وسترو دارای صفحه‌نمایش نسبتا بزرگی هستند

تفاوت لپ تاپ Dell Vostro با لپ‌ تاپ‌های Inspiron

از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین لپ‌ تاپ وسترو و اینسپایرون دل وجود دارد این است که لپ تاپ های Inspiron دارای تنوع بسیار بالایی هستند و دست شما برای خرید بازتر است. درحالی‌که لپ تاپ های Vostro ممکن است تنوع بالایی نداشته باشند، اما لپ تاپ Dell Vostro در مقایسه با لپ‌ تاپ Inspiron، با مشخصات یکسان، قیمت مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

توقف تولید لپ‌تاپ وسترو دل

در سال 2013 بود که شرکت دل اعلام کرد که خطوط تولید لپ تاپ دل وسترو (Dell Vostro) را متوقف می‌کند. مدل‌های مختلف این لپ‌تاپ رفته‌رفته از دسترس خارج شدند و پیداکردن یک لپ تاپ وسترو دل کار بسیار مشکلی بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که دلیل توقف خط تولید لپ تاپ‌های دل وسترو، به دلیل ایجاد تغییراتی در فناوری و تکنولوژی این مدل از لپ‌تاپ‌ها و همچنین کمتر بودن میزان تقاضا نسبت به میزان تولید این لپ‌تاپ بود.

اما این پایان کار لپ تاپ دل Vostro نبود. این لپ‌تاپ‌ها مانند ققنوس از خاکستر خودشان خارج شدند و در اوایل سال 2015 بود که مجددا لپ‌تاپ Dell Vostro دوباره وارد بازار شد.

در خط تولید این لپ‌تاپ‌ها هم‌اکنون سه مدل وجود دارد: یکی لپ‌تاپ Vostro 3000 است که در 9 مارس سال 2010 تولید شد و دیگری لپ‌تاپ Vostro 5000 سری 14 اینچی است که در 13 اکتبر سال 2015 معرفی شد. سری آخر لپ تاپ دل وسترو، سری Vostro 5000 مدل 15 اینچ است که در 20 ژانویه 2017 به بازار آمد.

لپ تاپ های دل مدل وسترو جدید دارای مشخصات فنی بهتری‌اند

مشخصات ظاهری و فنی لپ‌تاپ‌های دل مدل وسترو Dell Vostro

همان‌طور که اشاره شد لپ تاپ دل Vostro برای مصارفی مانند مصرف تجاری، اداری و … آن هم در ابعاد کوچک ساخته شد. از طرف دیگر این مدل از لپ‌تاپ‌ها دارای تنوع پایینی هستند و باتوجه‌به میزان کاری که می‌توانند انجام دهند، دارای کاربران خاص و ویژه‌ای هستند.

  • لپ‌تاپ‌های جدید و قدیم وسترو دل

برای توصیف مشخصات ظاهری و فنی این مدل از لپ‌تاپ‌های شرکت دل، باید اشاره کرد که مدل‌های وسترو به دودسته قدیمی و جدید دسته‌بندی می‌شوند. نسخه‌های قدیمی‌تر که قبل از توقف شرکت دل تولید شده‌اند به طبع دارای مشخصات پایین‌تری هستند. از طرفی لپ‌تاپ‌های جدید وسترو دارای مشخصات بهتر و به‌روزتری‌اند.

  • صفحه‌نمایش

آنچه که در سری لپ تاپ های وسترو می‌توان به‌راحتی متوجه شد، وجود یک صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ است. اکثر لپ تاپ های وسترو دل دارای یک صفحه‌نمایش حداقل 14 اینچی هستند که این نشان‌دهنده آن است که این لپ‌تاپ‌ها نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها به نمایش اطلاعات به کاربر، اهمیت بیشتری می‌دهند.

 البته این بزرگ بودن صفحه‌نمایش باعث شده است که این لپ‌تاپ‌ها کمی سنگین شوند. به‌صورت متوسط وزن لپ تاپ Dell Vostro از 1.2 کیلوگرم شروع شده و بسته به‌اندازه صفحه‌نمایش، تا 2 کیلوگرم نیز افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات قطعات داخلی لپ تاپ های دل مدل وسترو

  • پردازنده (CPU)

در سری‌های جدید لپ تاپ دل وسترو شاهد حضور یک پردازنده قوی از نسل یازدهم هستیم که می‌تواند بین Intel Core i3 تا Intel Core i7 متغیر باشد چیزی که در سری‌های قبلی وسترو کمتر شاهد آن بودیم. لپ تاپ های وسترو دل i7 از گرافیک اینتل Iris Xe برخوردار هستند.

  • رم (RAM)

حجم RAM لپ تاپ Dell Vostro در نسخه‌های جدید از 4GB شروع شده و تا 32GB ادامه دارد. همین امر باعث بالابردن کارایی هرچه بیشتر این لپ‌تاپ‌ها می‌شود. درحالیکه، لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر این سری، به‌سختی به حجم RAM بالای 4GB می‌رسند.

  • گرافیک

پردازنده‌های گرافیکی لپ ‌تاپ ‌های Dell Vostro، بدلیل اینکه این لپ‌تاپ‌ها مخصوص کارهای اداری و تجاری می‌باشند و  برای کاهش هزینه‌ها و قیمت کلی لپ تاپ به‌سختی به بالای 2G می رسد.

  • پورت شبکه

برخلاف لپ تاپ های سری جدید که اکثرا فاقد پورت و درگاه شبکه هستند. سری وسترو دل این درگاه محبوب و پرکاربرد را حفظ کرده‌است. چرا‌که در محیط‌های سازمانی و شرکت‌ها از بستر شبکه با سیم استفاده می کنند، پورت شبکه نیاز مبرم است. این مزیت باعث محبوبیت سری وسترو در‌بین سازمان‌ها شده‌است. بدون هزینه برای خرید تجهیزات اضافی یا ایجاد شبکه بی سیم، می توانند لپ تاپ وسترو دل را به شبکه خود متصل کنند.

  • باتری

اما لپ تاپ های دل وسترو از لحاظ میزان عمر مفید باطری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. برند دل این لپ‌تاپ‌ها را برای بیزینس‌من هایی طراحی کرده است که دائم در حال حرکت هستند. به همین دلیل باید از باتری استفاده کند که بتواند لپ‌تاپ را به‌خوبی روشن نگه دارد. باتری‌های لپ‌تاپ دل مدل وسترو می‌توانند تا 4 ساعت سیستم را روشن نگه دارند.

لپ تاب وسترو مناسب مقاصد تجاری و اداری

حرف آخر

برند دل یکی از برندهایی است که هرساله تعداد زیادی لپ‌تاپ مختلف را روانه بازار می‌کند. در این میان برخی از مدل‌های این برند، مخصوص افراد به خصوصی طراحی شده است. لپ تاپ دل وسترو (Dell Vostro) از جمله لپ‌تاپ‌هایی است که مخاطبین هدف خاص و ویژه‌ای دارد. این لپ‌تاپ ها جهت انجام کارهای اداری و تجاری برای کسب‌وکارها و سازمان ها تولید و طراحی می‌شوند.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

4.7/5 - (19 امتیاز)

8 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام ، یکی از لپتاپ های خوب برند دل که از قدیم تا به الان استفاده کردم و از نظر کارایی راضی بودم لپتاپ های وسترو بوده و از نظر قیمت یک لپتاپ مقرون به صرفه باتوجه به قیمت لپتاپ ها با برندهای مختلف در بازار است

    پاسخ
  • معصومه طاعتی
    15 تیر ماه 1400 3:24 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    مزیت بارزی که لپتاپ های سری وسترو دارد ؛امکان پشتیبانی از دو نوع هارد مختلف m2 sad و had می باشد که در لپتاپ سری لتتیود قبلا از شما تهیه کردم؛این ویژگی وجود نداشت
    با سپاس از تیم شرکت زیگورات و مطالب مفیدی که در اختیار ما قرار می دهد

    پاسخ
  • لپتاپ های دل جزو بهترین ها هستند
    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    پاسخ
  • سعیده منوچهری
    15 تیر ماه 1400 5:37 ب.ظ

    بهترین لب تاب هارو دل داشته با توجه به سابقه و عملکردش👌

    پاسخ
  • لپ تاپ دل سری vostro نسبت به قیمت از کیفیت بالایی برخوردار هست

    پاسخ
  • مقاله جالبی بود، خصوصا عنوانش که باعث شد مقاله رو بخونم

    پاسخ
  • والا تو سایت خود دل قیمت های وسترو نسبت به اینسپایرون خیلی بالاتر هست کجا مقرون به صرفه تره

    پاسخ
    • اسماعیل حسنی
      23 آبان ماه 1400 9:05 ق.ظ

      همان‌طور که در مقاله هم گفتیم لپ تاپ های وسترو دل به دو دسته قدیمی (سری 3000 وسترو) و جدید (سری 5000 وسترو) تقسیم می‌شوند. مقایسه بین دو سری لپ تاپ های وسترو و اینسپایرون در مدل‌های با کانفیگ مشابه انجام‌گرفته است. به‌هرحال لپ تاپ های وسترو دل از نظر کاربری در دسته لپ تاپ های اداری جای می‌گیرند، درحالی‌که لپ تاپ های اینسپایرون در جرگه لپ تاپ های خانگی دل هستند. منظور از مقرون‌به‌صرفه بودن صرفاً داشتن قیمت پایین‌تر نیست. نسبت قیمت به عملکرد و خصوصاً طول عمر مفید دستگاه و کارایی آن مدنظر است. ممکن است خرید لپ تاپ های ارزان‌قیمت در نگاه اول ارزان‌تر باشد ولی به دلیل عمر پایین این دستگاه‌ها و همچنین عملکرد ضعیفشان، خرید آنها مقرون‌به‌صرفه نیست. برای استعلام قیمت لپ تاپ های دل خصوصاً قیمت لپ تاپ وسترو در ایران با زیگورات تکنولوژی تماس بگیرید و بهترین قیمت با گارانتی یک تا سه‌ساله زیگورات تکنولوژی را دریافت کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question