خرید لپ تاپ اداری ارزان یک اشتباه بزرگ!

لپ تاپ های سری دل وسترو، مناسب مشاغل کوچک و نوپا
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (8 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد، پیداکردن یک لپ‌تاپ متناسب با نیازهای آنان است. لپ‌تاپی که علاوه بر داشتن یک قیمت مناسب، مشخصات فنی خوبی داشته باشد. پس پیداکردن و خرید یک لپ‌تاپ می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد. یکی از انواع مدل‌های لپ‌تاپ موجود در بازار، لپ‌تاپ‌های اداری هستند. این لپ‌تاپ‌ها دارای مشخصات سخت‌افزاری مناسب و قیمت متنوعی هستند. اگر شما هم قصد تهیه یک لپ‌تاپ مناسب را دارید، باید خرید لپ تاپ اداری را هم جز گزینه‌های باارزش خرید بالا قرار دهید.

در خرید لپ تاپ اداری به دنبال چه چیز هستید؟

لپ‌تاپ‌های اداری یکی از انواع مختلف لپ‌تاپی هستند که توسط کمپانی‌های تولیدکننده، طراحی و روانه بازار می‌شوند. همان‌طور که از نام این محصولات پیداست، هدف اصلی از ساخت این مدل از لپ‌تاپ‌ها استفاده از آن‌ها در اداره‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هاست. اما این بدان معنا نیست که سایر افراد نمی‌توانند از لپ‌تاپ‌های اداری استفاده کنند. جالب است بدانید که لپ‌تاپ‌های اداری یکی از بهترین مدل‌های لپ‌تاپ برای دانشجویان و اساتید است. ازاین‌رو خرید لپ تاپ اداری به همه افراد پیشنهاد می‌شود.

لپ‌تاپ‌های اداری به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابلیت حمل بالایی داشته باشند و بتوان از آن‌ها استفاده طولانی‌مدت انجام داد. ازاین‌رو وزن این لپ‌تاپ‌ها کم بوده و باریک هستند. البته این ویژگی‌ها، تبعاتی را هم به همراه دارد. ازاین‌رو قیمت لپ‌تاپ اداری می‌تواند در مقایسه با قیمت سایر لپ‌تاپ‌ها بیشتر باشد. اما فراموش نکنید که شما با خرید یک لپ‌تاپ اداری، می‌توانید به‌سادگی به تمام آن چیزی که نیاز دارید دست پیدا کنید.

آیا کامپیوتر شما بیش از اندازه داغ می‌شود؟ چطور بفهمیم؟
یک لپ‌تاپ اداری می‌تواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند

چرا نباید لپ تاپ اداری ارزان خرید؟

سوالی که شاید گوشه ذهن شما را هم اشغال کرده باشد. همان‌طور که گفته شد، قیمت لپ‌تاپ اداری از لپ‌تاپ‌های خانگی بیشتر است. ازاین‌رو شما باید هزینه بالاتری را برای خرید آن‌ها بپردازید. اما فراموش نکنید که با هزینه اضافی، شما به یک محصول باکیفیت‌تر و با اجزای داخلی قدرتمندتر دست پیدا می‌کنید که می‌تواند سال‌ها شما را همراهی کند.

البته فراموش نکنید که قبل از خرید لپ تاپ اداری مشخصات مهمی مانند عمر باتری، فضای هارددیسک، وضوح و اندازه صفحه، RAM و سرعت پردازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این لپ‌تاپ اداری، همانی است که می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. زمانی که مدیران تصمیم می‌گیرند برای کارکنانشان لپ‌تاپ تهیه کنند، ممکن است تنها به هزینه و قیمت این محصولات توجه کنند. باید اشاره کرد در زمان خرید لپ تاپ اداری، قیمت یکی از عواملی است که باید به آن توجه داشت.

عوامل دیگری مانند دوام و کیفیت لپ‌تاپ خریداری شده، از دیگر عوامل مهمی هستند که باید در هنگام خرید مدنظر قرار داد. به یاد داشته باشید که لپ‌تاپ اداری، وسیله‌ای است که به‌صورت روزانه و به میزان زیادی از آن استفاده می‌کنید؛ پس باید دارای حداقل‌های ابتدایی باشد.

لپ تاپ های دل
در هنگام خرید لپ‌تاپ‌های اداری، قیمت را در اولویت‌های بعدی قرار دهید

در خرید لپ تاپ اداری قیمت را در اولویت‌های بعدی قرار دهید

تاکنون فکر کرده‌اید چرا قیمت تنها چیزی نیست که هنگام خرید یک لپ‌تاپ اداری باید در نظر بگیرید؟ همان‌طور که اشاره شد، یک لپ‌تاپ اداری وسیله‌ای است که به‌صورت روزانه و آن هم به مقدار زیادی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازاین‌رو باید دارای استحکام و مقاومت مناسب باشد تا بتوان به‌صورت طولانی‌مدت از آن بهره برد. هنگامی که شما در خرید لپ تاپ اداری قیمت را در اولویت‌های بعدی قرار دهید، دست شما برای انتخاب لپ‌تاپ اداری بازتر خواهد شد.

درحالی‌که هزینه‌های خرید لپ‌تاپ بین 300 تا 3000 دلار در نوسان است، اما اگر بخواهید یک لپ‌تاپ اداری مناسب بخرید، محدوده قیمت بین 1200 تا 2500 دلار قرار خواهد گرفت. خرید چنین لپ‌تاپی می‌تواند در آینده از استرس شما بابت هزینه‌های مکرر تعمیر جلوگیری کند. با اینکه همه افراد به دنبال انجام یک معامله ارزان‌قیمت هستند، اما شما باید به دنبال لپ‌تاپی باشید که به کارمندان شما اجازه دهد کارهای روزانه خود را با کارایی بیشتری انجام دهند.

خرید یک لپ‌تاپ اداری ارزان‌قیمت بدون شک نمی‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. باید گفت که لپ‌تاپ ارزان‌قیمت دارای قطعات سخت‌افزاری ارزان‌قیمتی است و این قطعات به‌سادگی می‌توانند منجر به مشکلاتی مانند کندی پردازش شده و عملکرد و کارایی را به‌شدت کاهش دهد. چند نکته را در هنگام خرید لپ تاپ اداری فراموش نکنید:

لپ‌تاپ‌ها آسیب‌پذیرتر هستند

بر کسی پوشیده نیست که لپ‌تاپ‌ها از کامپیوترها آسیب‌پذیرتر هستند. ازاین‌رو خرید یک لپ‌تاپ مقاوم و البته گران‌تر که از موادی مانند منیزیم یا آلیاژ کربن ساخته شده باشد، می‌تواند جلوی حوادث غیرمترقبه و ناگهانی را گرفته و عمر لپ‌تاپ را افزایش دهد.

کیفیت باتری لپ‌تاپ‌های ارزان پایین‌تر است

مسلما شما به همان اندازه که پول بدهید، آش می‌خورید! پس نباید از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت توقع داشت که ساعت‌های طولانی بدون اتصال به برق بتوانند برای شما کار کنند. این مسئله زمانی مهم خواهد شد که شما در حال کار بر روی یک پروژه مهم هستید و یا دست به یک ارائه حساس زده‌اید. در این حالت داشتن یک لپ‌تاپ که بدون اتصال به برق و با باتری خود بتواند ساعت‌های طولانی روشن بماند، بسیار مفید خواهد بود.

پس این نکته را در زمان خرید لپ تاپ اداری به یاد داشته باشید؛ لپ‌تاپی که برای روشن ماندن باید به پریز برق متصل باشد، به درد شما نخواهد خورد. شما در این جا یک هزینه اضافی پرداخت می‌کنید و یک لپ‌تاپ اداری با باتری قدرتمندتر خریداری می‌نمایید تا در آینده خیال شما راحت باشد.

لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت مشخصات فنی پایینی دارند

بدون شک می‌توان انتظار داشت که لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت دارای ظرفیت ذخیره‌سازی پایین و پردازنده‌های ضعیف‌تری هستند. این بدان معناست که اگر در حال کار بر روی یک پروژه بزرگ با فایل‌های بی‌شمار هستید، فضای هارددیسک شما به‌سرعت پر خواهد شد. علاوه بر این پردازنده شما کند عمل خواهد کرد و کار با این فایل‌ها و مرتب کردن آن‌ها به یک کابوس بدل خواهد شد.

برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، تنها کافی است نسبت بین قیمت و عملکرد لپ‌تاپ را در نظر بگیرید. در هنگام خرید لپ تاپ اداری شما هزینه‌ای اضافی را پرداخت می‌کنید، اما این هزینه در درازمدت ارزش خودش را به شما نشان خواهد داد.

به کمک لپ‌تاپ‌های اداری می‌توانید حجم وسیعی از اطلاعات را پردازش کنید
وجود یک لپ‌تاپ اداری برای بالابردن کارایی شرکت نیاز است

جمع‌بندی خرید لپ تاپ اداری

لپ‌تاپ‌های اداری یکی از انواع لپ‌تاپ‌های موجود در بازار هستند که نه‌تنها برای مدیران و کارمندان، بلکه برای دانشجویان و اساتید نیز بسیار کاربرد دارند. در هنگام خرید لپ تاپ اداری باید به فاکتورهایی مانند مقاومت، فضای ذخیره‌سازی، سرعت پردازنده، حافظه RAM، عمر باتری و … توجه داشته باشید. فراموش نکنید که در زمان خرید یک لپ‌تاپ اداری، بین قیمت و عملکرد لپ‌تاپ یک تعادل برقرار کنید. با پرداخت هزینه بیشتر، به یک لپ‌تاپ مقاوم‌تر دست پیدا می‌کنید که بیشتر می‌تواند برای شما کار کند.

 

مطالب مرتبط:

قیمت لپ تاپ صنعتی چرا بیشتر از لپ تاپ اداری است؟

لپ ‌تاپ اداری Dell دل، سبک پرقدرت منعطف

راهنمای خرید لپ تاپ اداری دل، یک تیر و چند نشان

لپ تاپ دل نسل 10 با پردازنده های Ice lake اینتل

لپ تاپ دل نسل 11 چه حرف هایی برای گفتن دارد

برای دیدن ویدئو لپ تاپ های اداری دل به کانال آپارات زیگورات مراجعه کنید.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (8 امتیاز)

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • چرا در بازار قیمت لپ تاپ های لنوو و اچ پی پایین تره تا دل؟

    پاسخ
    • اسماعیل حسنی
      1 آبان ماه 1400 9:19 ق.ظ

      قیمت لپ تاپ به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، یکی از این فاکتورها، نوع کاربری است که لپ تاپ برای آن ساخته شده، متاسفانه مشاهده شده لپ تاپ های سری خانگی و ارزان را به‌عنوان لپ تاپ اداری به‌فروش می‌رسانند. برای مقایسه قیمت لپ تاپ باید لپ تاپ های همرده را بررسی کنید. صرف اینکه کانفیگ این دو دستگاه مشابه هم است، کفایت نمی‌کند، باید کاربری دستگاه‌های مورد مقایسه هم مشابه باشند. بیشتر لپ تاپ های دل سری اداری و حرفه ای هستند که وارد بازار ایران شده‌اند و نباید با سری خانگی و اقتصادی سایر برندها مقایسه شوند. کارشناسان فروش زیگورات آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما هستند.

      پاسخ
  • من این اشتباه رو با تمام وجود لمس کردم، چندتا لپ تاپ برای شرکت خریدم که قیمت پایین شون باعث شد اشتباه کنم. دوستان هیچ ارزانی بی علت نیست. یک بار برای همیشه پول بدین. اگر دوباره بخوام بخرم قطعا فقط دل می خرم. شاید ظاهر خیلی جذابی نداشته باشند اما دوام و کیفیت دارند. ممنون از زیگورات

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question