خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه (بخش اول)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه (بخش اول)

درصورتی که مدیر یک شرکت و یا سازمان بزرگ باشید آیا به تنهایی قادرید در کنار انجام تمامی فعالیت‌های خود از پس مدیریت شبکه کامپیوتری شرکت خود بربیایید؟ آیا تخصص کافی در زمینه تکنولوژی‌های مختص شبکه‌های کامپیوتری دارید که بخواهید هرگونه مشکلی که در شبکه ایجاد می‌شود را برطرف کنید؟

آیا می‌توانید تمامی کارهای مربوط به شبکه و مدیریت آن را تنها به یک کارشناس شبکه بسپارید؟ مطمعنا پاسخ تمامی این سوالات خیر است. شما برای اینکه بتوانید کسب‌و‌کار مجموعه و یا شرکت خود را به سمت موفقیت پیش ببرید و آن را توسعه دهید نیاز دارید تا راندمان کاری کارمندان خود را افزایش دهید،

از آن‌جایی که تمامی کارمندان شرکت و یا سازمان شما بخش عظیمی از فعالیت و وظایف خود را با اتصال به شبکه کامپیوتری انجام می‌دهند، دسترسی آسان آن‌ها به شبکه کامپیوتری می‌تواند راندمان کاری آن‌ها را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد.

اما شما به یک تیم پشتیبان شبکه نیاز دارید تا تمامی فعالیت‌های شبکه شما را مورد بررسی قرار دهند و در کنار حفظ اطلاعات و داده‌های شبکه شما به رفع تمامی اشکلات و اختلالات شبکه بپردازند. از این‌رو امروزه همکاری شرکت‌ها و یا سازمان‌ها با شرکت‌های پشتیبان شبکه و استفاده از خدمات آن‌ها امری ضروری است. در ادامه این مقاله تمامی خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پشتیبانی شبکه چیست؟

درواقع پشتیبانی شبکه به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و کارها گفته می‌شود که برای حفظ داده‌ها و اطلاعات شبکه، محافظت و رفع مشکلات تجهیزات سخت‌افزاری شبکه و همچنین منابع نرم‌‌افزاری و درنهایت استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز جهت ارتقاء شبکه توسط یک تیم پشتیبان شبکه انجام می‌شود.

زمانی که یک شرکت و یا یک سازمان به ویژه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ که دارای شبکه‌های کامپیوتری بزرگ‌تری می‌باشند با یک تیم پشتیبان شبکه جهت مدیریت شبکه کامپیوتری همکاری می‌کنند دیگر از هیچ نظری در زمینه شبکه کامپیوتری شرکت خود دچار نگرانی نخواهند شد

چراکه شرکت پشتیبان شبکه یک تیم از کارشناسان متخصص را به مدیریت و بررسی شبکه کامپیوتری یک شرکت اختصاص می‌دهد. و این تیم با ارائه بهترین خدمات در زمینه پشتیبانی از شبکه کامپیوتری به بهترین شکل شبکه کامپیوتری آن شرکت و یا سازمان را مدیریت می‌کند.

از طرفی اگر بخواهبم دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بحث گسترده‌ای مانند شبکه کامپیوتری که امروزه از تکنولوژی‌های متعددی در راه‌اندازی، ایجاد زیرساخت و ارتقاء آن استفاده می‌گردد تنها با استفاده از یک و یا 2 کارشناس قابل مدیریت و ارتقاء نیست بنابراین این امر نیز یکی از ضرورات همکاری با یک شرکت پشتیبان شبکه است.

تیم کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه از آن‌جایی که با تمامی تکنولوژی‌های لازم در زمینه شبکه آشنایی کامل دارند از این تکنولوژی‌ها جهت بهینه‌سازی شبکه و همچنین ارتقاء آن استفاده می‌کنند تا جایی که شبکه کامپیوتری شرکت و یا سازمان شما به یک شبکه کامپیوتری کاملا مدرن تبدیل می‌شود که از نظر سرعت بی‌نظیر است.

بررسی خدمات شرکت پشتیبان شبکه از زوایای مختلف

فناوری اطلاعات نسبت به گذشته به صورت گسترده‌ای رشد کرده است و موجب شده است انقلابی در شبکه‌های کامپیوتری و راندمان کاری کارمندان شکل بگیرد. به‌گونه‌ای که کارمندان با وجود چنین پیشرفتی در فناوری ‌اطلاعات دسترسی کارمندان به شبکه‌های کامپیوتری راحت‌تر شده است و موجب شده است تا به بهترین شکل وظایف و فعالیت‌های خود را انجام دهند تا جایی که با پیشرفت این تکنولوژی هیچ‌کس دوست ندارد به زمان گذشته بازگردد.

درواقع علم شبکه‌های کامپیوتری را می‌توان به یک قطار هیجان‌انگیز که روز به روز به مسیرهای بهتری راه پیدا می‌کند تشبیه کرد. بنابراین شرط ادامه حیات شرکت‌ها چه در ابعاد کوچک و چه در ابعاد بزرگ ارتقاء شبکه کامپیوتری آن شرکت می‌باشد.

همانطور که وظیفه برقراری ارتباطات و اتصالات در زمینه شبکه جهانی برعهده دولت‌ها و شرکت‌های سرویس‌دهنده بین‌المللی می‌باشد، وظیفه پشتیبانی از یک شبکه کامپیوتری یک شرکت و یا یک سازمان برعهده شرکت پشتیبان شبکه‌ می‌باشد. در کل می‌توان تمامی خدمات پشتیبانی شبکه را که شرکت‌های پشتیبان شبکه به انجام آن می‌پردازند در پنج دسته کلی تقسیم‌بندی کرد که شامل موارد زیر می‌باشند.

  • برطرف کردن مشکلات و پایداری زیرساخت شبکه
  • افزایش سرعت و بازدهی شبکه
  • ارائه راهکارهای حفظ اطلاعات در شبکه
  • برطرف کردن مشکلات و پایداری سرویس‌ها در شبکه
  • افزایش امنیت اطلاعات در شبکه

در بخش دوم این مقاله به بررسی هر یک از خدمات شبکه که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به صورت جزئی می‌پردازیم.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question