سنسور های اثر انگشت موبایلی
pending_actions
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آینده ی سنسور های اثر انگشت موبایلی از نظر ماکروسافت

سنسور های اثر انگشت موبایلی  و ایده جدید مایکروسافت:

تا به امروز احتمالا شما برای بازکردن قفل گوشی خود انگشتتان را روی صفحه رویی; پشتی یا کناره های تلفن هوشمندتان قرار میدادید; اما ماکروسافت ایده ی دیگری در ذهن دارد: انگشت خود را روی صفحه نمایش قرار دهید!

کمپانی ردموند در واشنگتن پتنتی را معرفی کرده است که به کمک آن میتوان سنسور تشخیص دهنده اثر انگشت را زیر و یا در میان صفحه نمایشگر دستگاه قرار داد. (جزییات این پتنت بیان میکند که این سنسور همانند یک محافظ صفحه نمایش است); پس تقریبا میتوان مطمئن بود که ماکروسافت استفاده از این پتنت را مد نظر دارد.

سرانجام این طرح آن است که حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت که کار بررسی و مطابقت اثر انگشت را انجام میدهد; بخشی از صفحه نمایش است و نه یک سخت افزار اضافی.

دلیل تمایل ماکروسافت به استفاده از این پتنت این است که استفاده از حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش میتواند به نازک تر شدن گوشی ها کمک کند و به دلیل اینکه این تکنولوژی از منبع نوری خود استفاده میکند میتواند به صفحه های LED و غیر LED نیز توسعه پیدا کند و همچنین محدود به صفحه های نمایش لمسی هم نباشد.

البته هنوز این پتنت در اختیار شرکت مارکوسافت نیست و مشخص نیست که در طراحی محصول جدید خود (سرفیس فون) از آن بهره ببرد یا خیر; مسئولین ماکروسافت هم هیچ نطری در این باره منتشر نکرده اند.

منبع خبر

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question