آشنایی با دسکتاپ مجازی و نرم‌افزار VMware Horizon (بخش دوم)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با دسکتاپ مجازی و نرم‌افزار VMware Horizon (بخش دوم)

در بخش اول از این مقاله، شما را با دسکتاپ مجازی آشنا کردیم و به بررسی نرم‌افزار VMware Horizon و مزایایی که برای ادمین شبکه و کاربران دارد پرداختیم اما در ادامه این مقاله قصد داریم قابلیت‌هایی که این نرم‌افزار دارد را به صورت جزئی‌تری مورد بررسی قرار دهیم.

ایجاد تجربه کاربری (UX) مطلوب

نرم‌افزار VMware Horizon، از آن‌جایی که امکانات متعددی را برای دسترسی هرچه راحت‌تر و بهتر کاربران به دسکتاپ‌های مجازی خودشان فراهم می‌کند کاملا کاربرپسند است و تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار که ارتباط مستقیمی با ایجاد تجربه کاربری مطلوب دارد شامل Blast Performance می‌باشد. Blast Performance دارای ویژگی‌هایی نظیر Blast Unity Touch، Blast Local Access ، کلاینت‌های Horizon با Blast ، Blast Adaptive UX، Blast Multimedia، Blast 3D و Blast Live Communication می‌باشد.

که در ادامه هر یک از ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم نرم‌افزار VMware Horizon تا چه حد تجربه کاربری خوبی را براب کاربران فراهم می‌کند.

  • Blast Unity Touch: موجب می‌شود فرایند اجرای ویندوز در دسکتاپ مجازی در گوشی کاربر با سرعت بالایی انجام بگیرد و بهترین تجربه بصری برای کاربر باشد.
  • Blast Local Access: دسترسی آسان‌تری به تجهیزات Local، درایوها و USB را برای کاربران فراهم می‌کند.
  • کلاینت‌های Horizon با :Blast موجب یکپارچه‌سازی Client‌ها می‌شود.
  • Blast Adaptive UX: این قابلیت موجب می‌شود تا کاربران دسترسی راحتی به WAN و یا LAN از طریق مرورگر HTML و پروتکل PCoIP داشته باشند.
  • Blast Multimedia: کاربران شبکه با این قابلیت می‌توانند دسترسی راحت‌تری به پرونده‌ها و فایل‌های چندرسانه‌ای داشته باشند.
  • Blast 3D: این ویژگی گرافیک‌های مجازی فوق‌العاده باکیفیتی را به کاربران ارائه می‌دهد.
    • Blast Live Communication: این قابلیت موجب می‌شود کاربران شبکه ارتباط یکپارچه کاملا بهینه‌ای داشته باشند و از RTAV که مخفف Real-Time Audio Video است نیز پشتیبانی می‌کند.

    از این‌رو نرم‌افزار VMware Horizon با داشتن چنین قابلیت‌هایی در زمینه دسترسی هرچه بهتر و آسان‌تر کاربران به دسکتاپ مجازی، بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه کاربری را برای آن‌ها فراهم کند.

    دارای سیاست‌های هوشمند و امنیتی با دسترسی آسان

    مسئله‌ای که می‌تواند کاربران دسکتاپ‌های مجازی را کمی آزار دهد، پشت سر گذاشتن مرحله احراز هویت پیچیده برای وارد شدن به شبکه است. درصورتی که نرم‌افزار VMware Horizon، با حفظ امنیت شبکه مرحله احراز هویت را ساده کرده است تا در کنار اعمال سیاست‌های هوشمندانه و امنیتی در شبکه بتواند دسترسی آسان را نیز برای کاربران فراهم کند.

  • VMware Horizon از طریق Role سیاست‌های هوشمند خود را در شبکه اعمال می‌کند و موجب می‌شود مدیریت فرایند شناسایی کاربر آسان شود و کاربران بتوانند از طریق محیط یکپارچه‌ای که در دسترس آن‌ها قرار داده می‌شود به راحتی به انجام فعالیت‌های خود از طریق دسکتاپ مجازی بپردازند.بنابراین VMware Horizon این امکان را برای ادمین‌های شبکه فراهم می‌کند تا سیاست‌های شبکه را به سادگی و خیلی سریع برای کاربران شبکه تدوین کنند.

    مدیریت یکپارچه Workspace و یا محیط کاری

    VMware Horizon، به بهترین شکل ممکن محیط کاری و یا Workspace را مدیریت و کنترل می‌کند به‌گونه‌ای که سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند برای محافظت از منابع محاسباتی خود و مدیریت بهتر فرایند کنترل از یک پلتفرم مجزا که کاملا یکپارچه می‌باشد استفاده کنند.

شخصی‌سازی با استفاده از VMware User Environment

VMware Horizon، قابلیت شخصی‌سازی و همچنین سیاست‌گذاری‌های پویا در شبکه را با استفاده از قابلیت VMware User Environment برای مدیران شبکه فراهم می‌کند. از این‌رو مدیران شبکه می‌توانند سیاست‌گذاری‌های پیچیده‌ای را برای کاربران در شبکه اعمال کنند تا از همه داده‌ها و اطلاعات آن‌ها به بهترین شکل محافظت کنند.

و خود کاربران دسکتاپ مجازی می‌توانند با استفاده از این قابلیت دسترسی فوق‌العاده آسان‌تری به پروفایل کاربری خود داشته باشند و براساس سیاست‌گذاری‌هایی که ادمین شبکه انجام داده است دسترسی سریعی به فضای کاری و همچنین برنامه‌های کاربردی داشته باشند.

ارائه و مدیریت برنامه‌های کاربردی به صورت Real-time

نرم‌افزار VMware Horizon، برنامه‌های کاربردی مورد نیاز کاربران دسکتاپ‌های مجازی را خیلی سریع در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد و حتی برای ایجاد یک دسته‌بندی مشخص برنامه‌ها را با کاربران، گروه‌ها و تجهیزات مرتبط می‌کند. جالب است بدانید که ایجاد چنین ارتباطی هیچ‌گونه محدودیتی ندارد

و حتی زمانی که کاربران وارد دسکتاپ مجازی خود می‌شوند و یا در حال انجام دادن کارهای خود در آن هستند چنین ارتباطی شکل می‌گیرد. علاوه‌بر تمامی این‌ها نرم‌افزار VMware Horizon وظیفه آماده‌سازی، ارائه و به‌روزرسانی برنامه‌ها به شکل Real-Time را نیز برعهده دارد.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question