pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro

شرکت Dell; در واقع با معرفی محصول جدید خود XPS 13; یکی از بهترین Ultrabook‌های سال را معرفی نموده است.

همزمان با معرفی این محصول در CES 2015 مقایسه اجتناب ناپذیر آن با Apple MacBook Pro شکل گرفت; اما نه تنها XPS 13 در رتبه پایین‌تر قرار نگرفت; بلکه با او رقابت می‌کند و حتی در برخی موارد نیز بهتر است!

اما XPS13 تنها یک Ultrabook از کلاس MacBook Air نیست. در مدل‌های با مشخصات پایین‌تر شاید; اما هنگامی‌که شما شاخصه‌های سخت افزاری آن را افزایش می‌دهید; محصول نهایی تبدیل به یک رقیب سرسخت Apple MacBook Pro سیزده اینچی به همراه صفحه نمایش Retina می‌شود.

بنابراین برای پی بردن به این امر که چگونه XPS13 در قامت MacBook Pro ظاهر شده است اجازه بدهید بررسی مختصری داشته باشیم:

سخت افزار و طراحی

 

مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro
مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro

حوزه طراحی همان جایی است که در سالهای اخیر Apple بسیار موفق تر از بسیاری از تولیدکنندگان لپ تاپ‌های ویندوزی ظاهر شده است. احاطه تمام قطعات فلزی به وسیله پوشش پلاستیک; پرهیز از ایجاد لایه‌های ضخیم در طراحی; تا حد امکان; و خلق محصولی دلپسند از خصوصیات طراحی Apple است. استفاده از صفحه نمایش Retina و آرم درخشان Apple بر پشت محصول; تمام این‌ها حقایق MacBook Pro هستند.

مدل پیشین XPS13 به هیچ وجه بد به نظر نمی‌آمد; اما سری جدید آن واقعاً منحصربه فرد است. ترکیب آلیاژ آلمینیوم و فیبر کربن; ظاهری صیقلی و خیره کننده به آن داده است ولی وجه تمایز آن; میدان دید بسیار وسیع صفحه نمایش است که پیش از هر چیز دیگری مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

هر دو; دستگاه‌های خوش ساختی هستند; اما هنگامی‌که صحبت از اندازه‌ها به میان می‌آید; اینجا جایی است که XPS13 به راحتی فاتح میدان می‌شود. زمانیکه Dell ادعا نمود می‌تواند یک لپ تاپ سیزده اینچی را در قالب یک بدنه یازده اینچی ارائه نماید حرف گزافی نگفته بود. اندازه XPS13 بیشتر با یک MacBook Air یازده اینچی قابل مقایسه است تا با MacBook Pro سیزده اینچی که برای یک دستگاه قابل حمل; تفاوت زیادی را ایجاد می‌نماید.

در نگاهی دقیق تر به صفحه نمایش‌ها; Dell دو انتخاب برای شما قرار داده است یک صفحه نمایش FullHD غیر لمسی و دیگری صفحه لمسی +QHD با ریزنمایی 1800*3200 پیکسل که بی نظیر است.

از لحاظ کنتراست; صفحه نمایش Retina دستگاه MacBook Pro تنها 1600*2560 پیکسل ریزنمایی دارد. در حقیقت هر دو صفحه نمایش به نظر خوب می‌آیند و شما به وسیله چشم به سختی بسیار می‌توانید تفاوتی را احساس کنید اما روی کاغذ از این لحاظ حداقل یک امتیاز به سود Dell است.

مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro
مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro

از لحاظ خروجی‌ها هر دو دستگاه بسیار خوب آرایش شده اند. تفاوت عمده آن است که MacBook Pro دارای خروجی HDMI در کنار خروجی USB3. 0 و یک جفت پورت Thunderbolt است; در حالی که XPS13 تنها دارای یک خروجی Mini Display برای تصویر است ولی به همان میزان دارای خروجی USB3. 0 و هر دو مجهز به یک شکاف SD Card هستند.

بدون شک هر دو در ساخت و طراحی دستگاه‌های سرآمدی هستند اما پیشنهاد جدید Dell به نظر یک سروگردن بالاتر است.

مشخصات فنی

در این جدول تعدادی از معیارهای فنی قابل مقایسه دو دستگاه Apple و Dell را می‌توانید مشاهده نمایید:

 

مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro
مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro

قیمت

به طور معمول محصولات Apple گران هستند و در این تردیدی نیست پس تعجب نخواهید کرد اگر تهیه یک XPS13 ارزانتر از تهیه Apple MacBook Pro باشد.

قیمت ارزانترین مدل XPS13 در مقایسه بالا ذکر نشده اما قیمت پایه آن از 799$ است و قیمت ارزانترین مدل MacBook Pro بدون صفحه نمایش Retina حدود 1100$ است در حالی که در MacBook Pro شما; از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل بهره نمی‌برید. در حالی که می‌توانید هزینه بیشتری برای XPS13 نمایید ولی در مقایسه ی امکانات پایه; XPS13 ارزانتر است و البته در مدل‌های گرانتر; شما تنها یک صفحه نمایش +QHD ندارید بلکه یک صفحه لمسی +QHD دارا هستید.

هر چند این که شما می‌توانید یک Apple MacBook Pro با پردازنده اینتل Corei7 داشته باشید مزیتی محسوب نمی‌شود زیرا باید 200 یا 300 دلار به قیمت پایه آن اضافه نمایید.

احتمالاً نزدیک ترین مقایسه می‌تواند مقایسه XPS13 به همراه پردازنده Corei5 به همراه صفحه نمایش +QHD باشد که از لحاظ قیمت دقیقاً با ارزانترین مدل Apple MacBook Pro به همراه صفحه نمایش Retina برابری می‌کند.

سیستم عامل – Windows 8. 1 در برابر OSx

 

مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro
مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro

در واقع سیستم عامل نقشی حیاتی در تصمیم گیری شما ایفا می‌کند. اگر App مورد استفاده شما برای اجرا; نیاز به سیستم عامل Windows دارد آنگاه شما به سمت Dell سوق داده می‌شوید و به همین صورت برای OSx که شما را به سمت Apple هدایت می‌کند. به عبارت دیگر اگر شما عمیقاً در جبهه یکی از سیستم عامل‌ها قرار داشته باشید در واقع مقایسه دو لپ تاپ عملاً می‌تواند بیهوده باشد و احتمالاً تصمیم خود را برای هر کدام از لپ تاپ‌ها گرفته اید. البته یادآوری این نکته خوب است که OSx توانایی خوبی برای اجرای Windows در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما اگر چندان مطمئن نیستید; Windows 8. 1 و Windows 10 شدیداً به شما توصیه می‌شود. مطمئناً کاربران قدیمی‌از بخش‌هایی از OSxرضایت ندارند اما Windows 10 سعی دارد ایرادات را برطرف کند.

اگر از سرویسهای Microsoft نظیر Office و Windows Phone بهره می‌برید; مشوق‌های بیشتری برای ادامه مسیر Windows برای شما وجود دارد; حتی در صورت نیاز می‌توانید دسترسی به iTunes و iCloud را هم در Windowsتجربه کنید.

حرف آخر

 

مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro
مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro

از آنچه تاکنون مشخص گردید XPS13 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک Windows Ultrabook است که شما می‌توانید داشته باشید.

در نگاهی عمیق XPS13 یک دستگاه بی نظیر است که به منظور رقابت با Apple طراحی شده و به خوبی از عهده آن برآمده است. حتی اگر بگوییم XPS13 یک MacBook با صفحه نمایش Retina است که Apple هیچگاه موفق به تولید آن نشده است چندان اشتباه نگفته ایم. چیزی که شما خواهید داشت یک Ultrabook تمام عیار در کم حجم ترین قالب ممکن تا به امروز به علاوه یک صفحه نمایش +QHD لمسی است.

اگر قلب شما به تسخیر MacBook درآمده; تغییر آن شاید ناممکن باشد اما XPS13 همان چیزی است که می‌توانداین کار را انجام دهد مخصوصاً اگر شما در کاربرد سیستم عامل‌ها انعطاف پذیر باشید.

قطعاً همه کاربران نظرات یکسانی ندارند; اما در زمان حاضر از سال 2015 این Dell است که در طراحی لپ تاپ‌های 13 اینچی Apple را مقهور توانایی خود نموده است.

و این برتری مختص صفحه نمایش بی نظیر آن نیست (هر چند بخش مهمی‌از آن محسوب می‌شود) و تمام جزئیات XPS13 از کیفیت آن; حکایت دارد. اگر مسیر آینده طراحی Ultrabook‌ها این چنین باشد; قطعاً Apple رقابت سختی در پیش خواهد داشت.

مقایسه: Dell XPS13 دربرابر Apple MacBook Pro

جدیدترین مطالب زیگورات

[vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”6″ orderby=”modified” grid_id=”vc_gid:1559378688438-4adaf36d-636f-5″ el_class=”rescnt-post-document”]

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question