تصورات اشتباه در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه (بخش اول)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تصورات اشتباه در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه (بخش اول)

برای تدام کسب‌و‌کارهای بزرگ مانند شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای شبکه‌های کامپیوتری بزرگی هستند نیاز است تا هیچ‌گونه اختلالی در شبکه کامپیوتری آن‌ها وجود نداشته باشد، داده‌ها، تجهیزات سخت‌افزاری و منابع نرم‌افزاری آن‌ها حفظ گردد و درنهایت شبکه کامپیوتری آن‌ها با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری مدرن و تکنولوژی‌های به‌روز در زمینه شبکه‌های کامپیوتری ارتقاء یابد.

تمامی این مسئولیت‌ها جزء خدماتی است شرکت‌های پشتیبان شبکه به شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌دهند تا کسب‌و‌کار آن‌ها با افزایش راندمان کاری کارمندانشان توسعه داشته باشد. اما برخی از مدیران و کارفرمایان شرکت‌ها و سازمان‌ها تصورات اشتباهی در زمینه خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه دارند که این تصورات موجب می‌گردد کسب‌و‌کار آن‌ها به خطر بیافتد.

از این‌رو قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی تمامی این تصورات اشتباه در زمینه نحوه عملکرد و خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه بپردازیم تا اگر شما هم این تصورات اشتباه را در ذهن خود دارید آن‌ها را برطرف کنید.

چرا فکر می‌کنید به پشتیبانی شبکه به صورت منظم و فعال احتیاجی ندارید؟

برخی از مدیران شرکت‌ها و یا سازمان‌ها با خود فکر می‌کنند شبکه کامپیوتری آن‌ها احتیاجی به بررسی‌های مرتب و فعال ندارد و همین که یک شبکه کامپیوتری را پیاده‌سازی کنند و سپس آن را راه‌اندازی کنند کافی است و قرار نیست بعدا مشکلی رخ بدهد. دقیقا مثل اینکه شخصی کمربند ایمنی خود را نبندد و بگوید از آن‌جایی که تاکنون تصادف نکرده‌ام نیازی نیست که کمربند ایمنی خود را ببندم.

شاید شرایط فعلی شبکه کامپیوتری شما خوب باشد ولی هرآن ممکن است دچار اختلالی شود که کار کل سازمان شما را مختل کند. از طرفی فرض کنید هیچ‌وقت مشکلی در شبکه کامپیوتری سازمان شما به‌وجود نخواهد آمد که البته امری بعید است.

اما تجهیزات سخت‌افزاری و منابع نرم‌افزاری شبکه کامپیوتری شما نباید ارتقاء پیدا کنند تا شبکه‌ای مدرن داشته باشید؟ کارمندان شما چطور می‌خواهند در شبکه کامپیوتری که همه چیز آن منسوخ شده است با سرعت بالایی کار کنند و راندمان بالایی داشته باشند؟

بنابراین شما نیاز دارید تا با یک شرکت پشتیبان شبکه همکاری داشته باشید تا تیم کارشناسان آن شرکت به صورت مداوم و مرتب شبکه کامپیوتری شما را مورد بررسی قرار دهند، مشکلات آن را رفع کنند و همچنین برای موفقیت کسب‌و‌کار شما آن را ارتقاء دهند.

خدمات شبکه و سخت افزار که شرکت ها باید انجام دهند

برخی از خدمات شبکه و سخت‌افزار که تمامی شرکت‌های معتبر باید به صورت روزانه و هفتگی در شبکه کامپیوتری شما انجام دهند شامل موارد زیر می‌باشد.

  • ارائه راهکارهای امنیتی
  • به‌روزرسانی آنتی‌ویروس و مانیتورینگ
  • به‌روزرسانی فایروال و مانیتورینگ
  • تهیه نسخه پشتیبان از مانیتورینگ
  • تشخیص و حذف نرم‌افزارهای مخرب (جاسوس‌افزارها)
  • نظارت بر فضای دیسک در سرورها و ایستگاه های کاری (Workstation)
  • بررسی سخت‌افزار مانیتورینگ
  • بهینه‌سازی عملکرد سیستم‌ها

چرا فکر می‌کنید مدیر اداری شرکت شما به خدمات پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار آشنایی دارد و نیازی به همکاری با یک شرکت پشتیبان شبکه ندارید؟

برخی از مدیران فکر می‌کنند یا خودشان یا مدیران هر یک از بخش‌های شرکتشان با خدمات پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار آن آشنایی دارند از این‌رو به تیم متخصص خارج از سازمان خود احتیاجی ندارند.

درحالی که چنین تصوری خیلی اشتباه است مانند این است که بگوییم یک فرد در تمامی رشته‌ها تخصص دارد. شاید یک نفر بتواند در چندین شغل و زمینه تخصص پیدا کند اما نمی‌تواند در همه شغل‌ها و زمینه‌ها تخصص داشته باشید.

اگر فرض کنیم که شما به عنوان مدیر یک شرکت هم در زمینه مدیریت و هم در زمینه شبکه کامپیوتری تخصص کافی دارید و حتی تمامی مدیران بخش‌های مختلف شرکت شما نه‌تنها در کار خود تخصص دارند بلکه در شبکه‌های کامپیوتری نیز دارای تخصص کافی هستند که چنین چیزی واقعا بعید است،

آیا خود شما و یا مدیران بخش‌های مختلف شرکت شما زمان آن را دارید که علاوه‌بر انجام وظایف و مسئولیت‌های خود در سمت مدیریت، تمامی مشکلات شبکه را رفع کنید، راهکارهایی برای حفظ داده‌ها و اطلاعات شبکه خود طرح کنید، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌‌افزاری شبکه کامپیوتری خود را ارتقاء دهید و … .

مطمعنا پاسخ شما خیر است. به هر حال هر شخصی در یک زمینه تخصص کافی دارد و زمانش تنها برای انجام کارهای مرتبط با آن زمینه اختصاص داده شده است. بنابراین بهتر است با یک شرکت پشتیبان شبکه همکاری کنید تا بتوانید با خیال راحت و بدون هیچ‌گونه نگرانی به انجام کارها و وظایف خود برسید و از دادن مسئولیت‌هایی در زمینه مدیریت شبکه به مدیران سایر بخش‌ها که مطمعنا هیچ تخصصی در این زمینه ندارند خودداری کنید فراموش نکنید که سپردن کار مدیریت شبکه به افراد ناکارآمد و غیرمتخصص کسب‌و‌کار شما را به خطر می‌اندازد.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question