بررسی مجازی‌سازی دسکتاپ با VDI (بخش دوم)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی مجازی‌سازی دسکتاپ با VDI (بخش دوم)

همانطور که در بخش اول از این مقاله اشاره کردیم، مجازی‌سازی دسکتاپ تکنولوژی بسیار گسترده‌ای است که امکانات زیادی را برای ادمین‌های شبکه و همچنین کاربران آن فراهم کرده است.

یکی از فناوری‌های بسیار کاربردی در زمینه تکنولوژی مجازی‌سازی، فناوری VDI، می‌باشد که هدف اصلی آن مدیریت کاربران شبکه به بهترین شکل توسط ادمین‌های شبکه است درواقع این فناوری، دست ادمین‌ شبکه را برای مدیریت هرچه بهتر شبکه و دسکتاپ‌های مجازی کاربران به طور کامل باز می‌کند

که در بخش اول این مقاله به طور کامل آن را مورد بررسی قرار دادیم و اشاره کردیم که برای پیاده‌سازی این تکنولوژی در شبکه باید از نرم‌افزار VMware View 6.0 که توسط کمپانی VMware طراحی و تولید شده است استفاده کرد.

در ادامه این مقاله به بررسی برخی از مزایا و دلایل استفاده از تکنولوژی VDI می‌پردازیم و درنهایت شما را بیشتر با نرم‌افزار VMware View 6.0 آشنا خواهیم کرد.

مزایا و دلایل استفاده از تکنولوژی VDI در شبکه

با استفاده از تکنولوژی VDI، وابستگی شبکه شما به سخت‌افزار به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند بنابراین می‌توان گفت فناوری VDI، موجب کاهش منابع مصرفی و درنتیجه موجب کاهش هزینه‌ها در شبکه می‌شود از این‌رو گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌باشد.

درصورت پیاده‌سازی فناوری VDI در شبکه بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی می‌توان به سیستم‌عامل‌های پیشرفته مانند Windows7 و یا Windows8 مهاجرت کرد.فناوری VDI، نه‌تنها تکنولوژی فوق‌العاده مفیدی برای مدیران شبکه می‌باشد و موجب می‌شود هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه مدیریت شبکه و کاربران نداشته باشند

بلکه دسترسی خیلی راحت و آسانی را برای کاربران شبکه به دسکتاپ‌های مجازی خود فراهم می‌کند چراکه کاربران شبکه نیز مانند ادمین‌های شبکه بدون  هیچ‌گونه محدودیت مکانی و زمانی به راحتی می‌توانند با استفاده از هر نوع دیوایسی مانند: موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر، اسمارت فون و… به دسکتاپ مجازی خود دسترسی داشته باشند و پس از پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت که ادمین شبکه برای برقراری مسائل امنیتی آن را ایجاد می‌کنند می‌توانند به تمامی داده‌ها و اطلاعات خود بر روی سرور دسترسی داشته باشند.

قبل از اینکه تکنولوژی VDI در مبحث شبکه مطرح شود کاربران از دو روش سنتی در شبکه استفاده می‌کردند، روش اول این بود که بر روی کامپیوتر هر کدام از کامپیوترهای کاربران یک نسخه محلی از ویندوز اجرا می‌شود

و روش دوم که کمی پیشرفته‌تر از روش اول بود شامل روش مبتنی بر سرور بود به‌گونه‌ای که هر کاربر به صورت Remote به یک سرور مایکروسافت و یا سیتریکس متصل می‌شد.

اما اکنون فناوری VDI، با مزایا و کاربردهای فراوانی که دارد شبکه را به طور کل دگرگون کرده است به‌گونه‌ای که عمل پردازش را از سمت کاربران شبکه دریافت می‌کند و بر روی سرور اجرا می‌کند چراکه VDI برخلاف فناوری ترمینال سرویس هر دسکتاپ مجازی را به یک کاربر اختصاص می‌دهد.

آشنایی با VMware View 6.0

همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم برای پیاده‌سازی فناوری VDI در شبکه باید از نرم‌افزار VMware View 6.0 استفاده کنیم. این نرم‌افزار یکی از پرکابردترین و معروف‌ترین نرم‌افزاری است که توسط شرکت VMware طراحی و منتشر شده است.

هدف اصلی از طراحی و انتشار نرم‌افزار VMware View 6.0 توسط کمپانی VMware ارائه خدمات مجازی‌سازی دسکتاپ با استفاده از تکنولوژی VDI می‌باشد به‌گونه‌ای که ادمین شبکه با استفاده از این نرم‌افزار در

شبکه می‌تواند وابستگی شبکه سازمان و یا شرکتی که در آن کار می‌کند را به سخت‌افزار کاهش دهد.نرم‌افزار VMware View، شما را از هرگونه دغدغه‌ای برای استفاده از سخت‌افزار و نگهداری آن در شبکه رها می‌سازد. از این‌رو هزینه‌های نگهداری سخت‌افزارها در شبکه به حد چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم VMware View به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ‌گونه محدودیت‌ زمانی به سیستم‌عامل‌های جدید مانند ویندوز7 و یا 8 مهاجرت کنید.نرم‌افزار VMware View، در کنار اینکه به کاربران آزادی عمل بالایی می‌دهد تا بتوانند از راه دور بدون داشتن هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی و با هر نوع دیوایسی به دسکتاپ مجازی خود دسترسی پیدا کنند به ادمین شبکه توانایی مدیریت و کنترل بالا بر روی شبکه را می‌دهد.

ادمین شبکه برای مدیریت شبکه و کاربران هیچ‌گونه محدودیتی ندارد یکی از کوچک‌ترین کارهایی که ادمین شبکه امکان انجام آن را در شبکه دارد، افزایش میزان پیچیدگی‌های بخش احراز هویت برای ورود کاربران به شبکه و دسترسی آن‌ها به داده‌ها، اطلاعات و همچنین برنامه‌های کاربردی از طریق دسکتاپ مجازی است که برای آن‌ها در شبکه تعریف شده است.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question