آیا باید موقع دویدن نوشیدنی ورزشی بنوشم؟
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

می‌توانم موقع دویدن فقط آب بنوشم؟ با رعایت چه نکاتی می‌توانم نوشیدنی ورزشی بنوشم؟

آبرسانی مناسب در دویدن برای ایمنی و کارایی لازم است، ولی دونده‌ها باید بدانند که چه موقع باید نوشیدنی ورزشی مصرف کنند و چه موقع آب ساده، کافی است. نوشیدنی‌های ورزشی مثل گاتورید یا پاوراید حاوی الکتروییدهایی مثل سدیم و پتاسیم است. در هنگام دویدن، بدن الکترولیت‌هایش را با عرق کردن از دست می‌دهد.

الکترولیتها به بدن کمک می‌کنند تا مرطوب باقی بماند و از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. اگر بیشتر از ۹۰ دقیقه می‌دوید، باید آنها را جایگزین کنید. دونده‌هایی که به اندازه کافی الکترولیت جایگزین نمی‌کنند، ریسک هیدراته شدن آنها را تهدید می‌کند. هیپوناترمی‌که در آن سدیم خون کاهش می‌یابد، می‌تواند وقتی رخ دهد که ورزشکاران آب زیادی می‌نوشند و نمک از دست داده توسط عرق را جایگزین نمی‌کنند.

توصیه معمول

توصیه معمول درباره دویدن و آبرسانی، خیلی ساده است. سعی کنید بنوشید تا تشنه شوید. شواهد علمی‌نشان می‌دهد که نوشیدن هنگام تشنگی می‌تواند از کم شدن آب بدن جلوگیری کند (چیزی که ممکن است به بی آب شدن بیانجامد) و یا از آبرسانی بیش از حد جلوگیری کند که منجر به هیپوناترمی‌می‌شود. (پایین آمدن سطح نمک خون که به نگهداری غیرمعمول مایعات می‌انجامد.)

اگر به دنبال یک قانون کلی برای نوشیدن هنگام دویدن می‌گردید: باید هنگام دویدن ۲۰ دقیقه یکبار، ۴ تا ۶ اونس مایعات بنوشید. دونده‌هایی که سریعتر از ۸ دقیقه در مایل می‌دوند باید هر ۲۰ دقیقه، ۶ تا ۸ اونس مایعات بنوشند. در طول دوندگی بیش از 90 دقیقه آب را با نوشیدنی‌های ورزشی جایگزین کنید.
بنابراین یک درمیان نوشیدنی ورزشی بنوشید. برای مسافتهای کوتاهتر، آبرسانی با آب ساده کافی است.

فواید نوشیدنی‌های

یکی دیگر از فواید نوشیدنی‌های ورزشی این است که حاوی کربوهیدرات هستند. از آن جایی که لازم است در طول دویدنهای بیشتر از ۹۰ دقیقه، کالری مصرف کنید، نوشیدنی ورزشی این کالری‌ها را برایتان فراهم می‌کند. برای برخی دونده‌ها راحت تر است تا این کالری‌ها را از طریق مایعات دریافت کنند تا غذاهای خشک. مخصوصا در مراحل پایانی دویدن یا مسابقه دو.

آیا باید موقع دویدن نوشیدنی ورزشی بنوشم؟

جدیدترین مطالب زیگورات

[vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”6″ orderby=”modified” grid_id=”vc_gid:1559378688438-4adaf36d-636f-5″ el_class=”rescnt-post-document”]

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question