کدام سرورها برای پیاده سازی VDI مناسب هستند ؟
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

امروز بررسی میکنیم که کدام سرورها برای پیاده سازی VDI مناسب هستند ؟

عموما همیشه این سوال برای کسانی که به دنبال استفاده از سیستم پردازش مجازی و پیاده سازی VDI هستند مطرح بوده است که کدام سرورها مناسب ترند ؟

سرورهای مورد استفاده در VDI چه خصوصیاتی باید داشته باشند ؟

در این مقاله سعی داریم با ذکر مثال هایی برای شما تا حدودی این پاسخ را روشن کنیم.

قدرت پردازنده

وقتی صحبت در مورد پردازش مجازی و منابع مورد نیاز آن میشود ابتدا مهمترین عاملی که در ذهن می نشید قدرت پردازش یا پردازند های سیستم است.

با وجود اینکه این مورد مهمترین می تواند عامل باشد ولی باید گفت که پردازش به تنهایی و بدون در نظر گرفتن سایر عوامل قطعا پاسخگوی این سوال نخواهد بود.

چه اینکه پردازش فقط قسمتی از موضوع مجازی سازی است ولی عاملی بسیار مهم  در پردازنده های فعلی تعداد هسته ها Core و تعداد نخ ها Thread یکی از عوامل تعیین کننده در موضوع پردازش می باشد و ترکیب این دو عامل با فرکانس پردازشی پردازنده قدرت نهایی پردازش یک پردازنده را مشخص می کنند.

در کشور ایران بیشترین استفاده از پردازنده های Intel Xoen می شود و در نتیجه شناخت خانواده این پردازنده های نقشی تعیین کننده در انتخاب سرور مورد نظر شما دارد.

RAM سرور

نسل جدید پردازنده ای  عامل مهم دیگر حجم حافظه موقت یا RAM سرور می باشد.

محلی که پردازش و اطلاعات در آن نگهداری موقت می شود و ماشین های مجازی در آن کار می کند در اصل همین RAM  می باشد و می توان گفتی یکی از اصلی ترین منابع در پردازش های مجازی RAM می باشد.

در هر حال با توجه به تعداد ماشین ها می توان تخمینی از میزان حافظه مورد نیاز داشت که البته نوع استفاده کاربران و سایر موارد هم در تعیین این عامل بسیار مهم است.

عامل مهم بعدی را می توان پردازنده (های) گرافیکی دانست که عموما نادیده گرفته می شود.

امروزه بیشتر عملیات های پردازشی دارای مقداری اموز گرافیکی هستند و حتی محیط هایی مانند ویندوز هو در ساده ترین حالت از میزان قابل ملاحظه ای پردازش گرافیکی استفاده می کنند.

در این حالت با توجه به افزایش سرعت پردازنده های گرافیکی موجود در خود پردازنده های جدید این موضوع شاید در حالت عادی خیلی به چشم نیاید ولی وقتی قرار است تعدادی ماشین همزمان از منابع یکی ( یا چند ) سرور برای پردازش مجازی استفاده کنند ، این موضوع خیلی مهم می شود و حتی می تواند منجر به کند شدن بیش از اندازه عملیات در سرورها شود و تاخیرهای زیادی را در ارتباط با پایانه ها و یا هنگام پردازش باعث شود.

پس باید از سرورهایی کمک بگیریم که ترجیحا دارای پردازنده های گرافیکی مجزا یا شتاب دهنده های گرافیکی قابل نصب باشند.

مثال R740

مثلا سرورDell EMC R740 می تواند از 3 پردازنده گرافیکی 300 واتی یا 6 پردازنده گرافیکی 150 واتی استفاده کند که به شدت بر عملیات پیاده سازی VDI  تاثیر مثبتی دارد و حتی شما می توانید در پایانه های خود مقدار زیادی پردازش گرافیکی هم داشته باشید بدون اینکه کاربر با تاخیری مواجه شود.

عامل بعدی حجم ذخیره سازی است که اساسا بستگی مستقیم به نوع سرویس های شما دارد.

اگر پایانه های ما فقط با نصب یک سیستم عامل و تعدادی نرم افزار ساده قرار است کار کنند پس نیاز شما به سادگی قابل اندازه گیری و تامین است ولی اگر همه یا تعداد از کاربران نیاز به فضایی خاص برای ذخیره سازی فایل ها و اطلاعات خود دارند شما احتمالا باید به سراغ استانداردهای ذخیره سازی NAS  یا SAN بروید که در اصل خودش یک موضوع مجزا است ولی باید توسط طراح VDI محاسبه و اجرا گردد.

البته تنوع سیستم عامل های نصب شده برای هر سرویس گیرنده هم تاثیری مهم در این موضوع دارد.

 

 کدام سرورها برای پیاده سازی VDI مناسب هستند ؟

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question