چرا پشتیبانی شبکه برای شرکت‌ها امری ضروری است؟ (بخش سوم)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا پشتیبانی شبکه برای شرکت‌ها امری ضروری است؟ (بخش سوم)

در بخش‌های قبلی این مقاله، شما را با پشتیبانی شبکه، عملکرد و وظایف شرکت‌های پشتیبان شبکه آشنا کردیم. همانطور که اشاره کردیم، به مجموعه فعالیت‌ها و خدمات که موجب حفظ و نگهداری داده‌ها و اطلاعات در شبکه می‌شود و همچنین تمامی اختلالات در شبکه را به طور کلی رفع می‌کند،

پشتیبانی از شبکه گفته می‌شود. در مقاله قبلی نیز اشاره کردیم که خدمات و وظایف شرکت‌های پشتیبان شبکه در کل به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که این سه دسته شامل: حفظ و نگهداری از تجهیزات سخت‌افزاری و منابع نرم‌افزاری شبکه، برطرف کردن تمامی اختلالات و مشکلات شبکه و رفع نیازهای آتی شبکه و ارتقاء آن می‌باشند.

اگر بخاطر داشته باشید اولین وظیفه هر شرکت پشتیبان شبکه را مورد بررسی قرار دادیم و اشاره کردیم که کارشناسان شرکت‌ها پشتیبان شبکه برای حفظ و نگهداری از تجهیزات سخت‌افزاری و منابع نرم‌افزاری شبکه از تمامی تجهیزات سخت‌افزاری موجود در شبکه مانند سرورها، روترها، کابل‌ها، سوئیچ‌ها، مودم‌ها، داکت‌ها و … مستندسازی می‌کنند

و درنهایت نقشه کل شبکه کامپیوتری یک شرکت را ترسیم می‌کنند تا هر زمان که بخشی از شبکه دچار اختلال شد بتوانند به راحتی و در مدت زمان کوتاه مشکل و یا اختلال شبکه را بیابند. همانطور که اشاره کردیم این راهکار بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای شبکه‌های کامپیوتری شرکت‌ها و یا سازمان‌های بزرگ است.

علاوه بر این موارد به سایر وظایف کارشناسان شرکت‌های پشتیبان شبکه نیز اشاره کردیم. در ادامه این مقاله نیز سایر خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برطرف کردن تمامی اختلالات و مشکلات شبکه

از آن‌جایی که درصورت بروز اختلال و یا مشکلی در شبکه، ادامه کار و فعالیت برخی از کاربران شبکه نیز با اختلال روبه‌رو خواهد شد مهم‌ترین مسئله در این زمینه سرعت بالا در رفع مشکل و یا اختلال به وجود آمده در شبکه است. از این‌رو کارشناسان شرکت‌های پشتیبان که در مرحله اول از تمام تجهیزات سخت‌افزاری شبکه مستندسازی کرده‌اند و یک نقشه جزئی از شبکه را ترسیم کرده‌اند در کمترین زمان ممکن می‌توانند مشکل شبکه را پیدا کنند و برای حل اقدام کنند.

توجه داشته باشید که اگر کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه از سرعت بالایی در پیدا کردن اختلال در شبکه و حل آن برخوردار نباشند ممکن است ضررها و زیان‌های زیادی در شبکه‌ رخ بدهد و در کنار تلف شدن زمان کارمندان زیاد در شبکه، نیاز باشد تا آن شرکت و یا سازمان هزینه زیادی را برای خرید برخی از تجهیزات متقبل شود. بنابراین می‌توان به خوبی دلیل مستندسازی و ترسیم نقشه کل شبکه توسط کارشناسان شرکت پشتیبان را درک کرد.

جالب است بدانید که کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه حتما نباید به صورت حضوری در شرکتی که شبکه آن به مشکل برخورده است حضور پیدا کنند بلکه در برخی از موارد کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه می‌توانند از راه دور با استفاده از تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای خاصی که در این زمینه وجود دارد به کامپیوترهای موجود در شبکه آن شرکت و یا سازمان ریموت شده و مشکل را از راه دور برطرف کنند البته این راهکار بیشتر زمانی کاربرد دارد که یک مشکل نرم‌افزاری رخ داده باشد و کارشناسان بخواهند آن را از راه دور برطرف کنند.

اما درصورتی که یکی از تجهیزات سخت‌افزاری در شبکه به مشکل برخورده باشد کارشناسان باید به سرعت به صورت حضوری در آن شرکت حضور پیدا کنند و سریعا مشکل را برطرف سازند.

رفع نیازهای آتی شبکه و ارتقاء آن

و درنهایت آخرین وظیفه کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه رفع‌ نیازها آتی شبکه و ارتقاء آن می‌باشد. به‌گونه‌ای که شرکت پشتیبان شبکه تمامی نیازهای فعلی شبکه کامپیوتری را مورد بررسی قرار می‌دهد و تمامی آن‌ها را برطرف می‌سازد

و در نهایت برای ارتقاء شبکه با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و مدرنی که در فناوری اطلاعات وارد شده باشد تجهیزات سخت‌افزاری و منابع نرم‌افزاری شبکه را به‌روزرسانی می‌کند تا منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه منسوخ نشوند و شبکه کامیپوتری را به یک شبکه کامپیوتری قدیمی تبدیل نکنند.

درواقع کارشناسان شرکت‌های پشتیبان شبکه همیشه سعی می‌کنند شبکه کامپیوتری را با به‌روزرسانی تمامی تجهیزات سخت‌افزاری و منابع نرم‌افزاری به‌روز و کاملا مدرن نگه دارند. سایر خدمات شرکت پشتیبان شامل:

  • اعمال تغییرات کوچک و بزرگ در تجهیزات سخت‌افزاری شبکه و همچنین منابع نرم‌افزاری آن برای به‌روز نگه‌داشتن آن.
  • تعویض و یا ارتقاء سیستم‌های شبکه در صورت قدیمی بودن.
  • تعمیر و یا تعویض تجهیزات سخت‌افزاری که در زیرساخت شبکه وجود دارند، چراکه اختلال در این نوع تجهیزات به دلیل قرار داشتن آن‌ها در زیرساخت شبکه موجب اختلال در کل شبکه می‌شود.

 

 

لینک های کاربردی : 

1- بخش اول مقاله 

2- بخش دوم مقاله 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question