چرا سازمان‌ها به خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه نیاز دارند؟
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا سازمان‌ها به خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه نیاز دارند؟

همانطور که می‌دانید هدف مشترک شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌ویژه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ که مطمعنا دارای شبکه‌های کامپیوتری بزرگ‌تری نیز هستند رشد، توسعه، پیشی‌گرفتن از سایر رقبا و درنتیجه ارتقاء کسب‌و‌کار خود می‌باشد.

اما برای محقق شدن تمامی این اهدافی که شرکت‌ها و یا سازمان‌ها به دنبال هستند چه کاری باید انجام داد؟ بهترین راهکاری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد اهمیت دادن و افزایش راندمان کاری سرمایه‌های شرکت شما یعنی کارمندانتان است.

از آن‌جایی که امروزه با پیشرفت و توسعه شبکه‎های کامپیوتری تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها دارای شبکه‌های کامپیوتری بزرگی هستند که سرعت بالای این شبکه‌ها بدون اینکه در آن‌ها اختلال و یا مشکلی پیش بیاید که موجب ایجاد وقفه در شبکه کامپیوتری شود می‌تواند موجب افزایش راندمان کاری کارمندان بشود.

سوالاتی در زمینه مدیریت و پشتیبانی شبکه

اما سوال اصلی که در این زمینه ایجاد می‌شود این است که در راستای مدیریت یک شبکه کامپیوتری بزرگ و برای اینکه به‌خوبی بتوانید مشکلات و اختلالات آن را رفع کنید، داده‌های آن را حفظ و نگهداری کنید و درنهایت آن را ارتقا بدهید دارای تخصص کافی هستید؟

آیا می‌توانید نیروی کارآمد و متخصصی را در این زمینه استخدام کنید؟ و آیا یک یا دو نیروی متخصص می‌تواند تمامی این فعالیت‌ها را به تنهایی مدیریت کند؟

مطمعنا پاسخ تمامی این سوالات خیر است بنابراین بهترین گزینه برای شما همکاری با شرکت‌های پشتیبان شبکه‌های کامپیوتری می‌باشد چراکه شرکت پشتیبان شبکه یک تیم متشکل از کارشناسان و متخصصان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانند با تقسیم وظایف متعددی که در شبکه کامپیوتری شرکت شما وجود دارد، شبکه شرکت و یا سازمان شما را ارتقا بدهند و شما را به تمامی اهدافی که برای رشد و توسعه کسب‌و‌کار خود تعیین کرده‌ای برسانند.

از آن‌جایی که تاکنون فناوری اطلاعات توانسته است پیشرفت بسیاری داشته باشد و همچنان نیز در حال توسعه است، تکنولوژی‌های متعددی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری با سرعت طراحی شده و وارد دنیای فناوری اطلاعات می‌شوند. بنابراین یک شبکه کامپیوتری در یک شرکت و یا یک سازمان باید به‌صورت مداوم به‌روزرسانی و بهینه‌سازی شود تا مسیر موفقیت و توسعه را برای آن شرکت فراهم کند.

زیرا یک شبکه کامپیوتری که از تجهیزات سخت‌افزاری و همچنین منابع نرم‌افزاری منسوخ شده‌ای بهره‌مند است نمی‌تواند بهترین امکانات را در اختیار کارمندان آن شرکت قرار دهد درنتیجه راندمان کاری آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و میزان پیشرفت کسب‌و‌کار شرکت به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند .

تعویض تجهیزات

اما زمانی که شما با یک شرکت پشتبان شبکه همکاری داشته باشید تیم کارشناسان آن شرکت، تمامی تجهیزات سخت‌افزاری و منابع نرم‌افزاری شبکه کامپیوتری شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و درنهایت تمامی تجهیزاتی که نیاز به تعویض داشته باشند را تعویض می‌کنند .

و اگر توپولوژی و یا تکنولوژی‌های استفاده شده در شبکه کامپیوتری شما منسوخ و یا قدیمی شده باشد برای تعویض آن اقدام می‌کنند تا درنهایت شبکه کامیپوتری شما ارتقاء پیدا کند و به یک شبکه کاملا مدرن با سرعت بسیار بالا تبدیل شود. یک شبکه کامپیوتری، پر سرعت و بدون هیچ‌گونه اختلال و مشکلی نه‌تنها می‌تواند راندمان کاری کارمندان آن شرکت را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد بلکه موجب رضایت آن‌ها نیز می‌شود.

رضایت کارمندان از محیط کار و تمامی تکنولوژی‌هایی که در این محیط قرار دارد و موجب می‌شود آن‌ها به شکل ساده‌تری به انجام فعالیت‌ها و کارهای خود بپردازند رابطه مستقیمی با افزایش راندمان کاری بالای آن‌ها دارد. از این‌رو شما می‌توانید محقق ساختن آرامش خود و کارمندانتان در کار با شبکه را به شرکت پشتیبان شبکه بسپارید.

مشکل شرکت ها هنگام بروز اختلال

مشکلی که امروزه اکثر شرکت‌ها هنگام بروز اختلالات در شبکه کامپیوتری خود دارند که موجب می‌شود مدت زمان زیادی در شبکه آن‌ها وقفه ایجاد شود و درنهایت کار کارمندان آن‌ها نیز به تاخیر بیافتد، این است که نمی‌توانند تشخیص دهند که دقیقا مشکل از کجا به‌وجود آمده است؟ و یا دقیقا مشکل چیست؟

از این‌رو بهترین کاری که هر شرکت پشتیبان شبکه انجام می‌دهد این است که ابتدا نقشه‌ای کلی از شبکه کامپیوتری شما را طراحی و پیاده‌سازی می‌کند، سپس لیستی از تمامی تجهیزات موجود در شبکه و همچنین منابع نرم‌افزاری که در شبکه کامپیوتری شما مورد استفاده قرار گرفته است را تهیه می‌کند و درنهایت تمامی این اطلاعات را مستندسازی می‌کند.

این کار موجب می‌شود تا هر زمان که مشکل و یا اختلالی در شبکه به وجود آمد تیم کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه سریعا وارد عمل شوند و با بررسی نقشه کلی که از شبکه کامپیوتری تهیه کرده بودند بتوانند با سرعت بیشتری منشا مشکل و یا اختلال در شبکه را بیابند و نسبت به رفع آن اقدام کنند .

حتی در برخی از مواقع تکنولوژی‌هایی را جایگزین برخی از تجهیزات سخت‌افزاری در شبکه می‌کنند تا هنگام بروز مشکل برای یکی از سخت‌افزارها، جایگزین داشته باشد تا کاربران از جایگزین آن استفاده کنند تا هیچ‌گونه وقفه‌ای در کار کارمندان شرکت ایجاد نشود.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question