چرا به شدت از خرید MacBook Air پشیمان شدم؟

چرا به شدت از خرید MacBook Air پشیمان شدم؟
pending_actions
زمان مطالعه: 2 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چرا به شدت از خرید MacBook Air پشیمان شدم؟

هیچوقت فکر نمی‌کردم روزی برسد مقاله‌ای با این عنوان بنویسم!

شرکت Dell نمونه جدیدی از لپتاپ XPS 13 خود را با مشخصات سخت افزاری بسیار عالی رونمایی کرد; و به شدت من را از خرید MacBook Air که باعث افزایش ۱.۶۶ درصدی سهام اپل در سال گذشته شد; پشیمان کرد.

ابتدا بهتر است مشخصات و جزئیات فنی را برایتان بگویم. لپتاپ جدید Dell XPS 13 نمایشگر ۱۳.۳ اینچی دارد. پردازنده آن سری Broadwell شرکت اینتل (Core i3 5010U با فرکانس 2.10GHz); ۴GB رم و فضای ذخیره سازی ۱۲۸GB SSD است.

حالا بیایید MacBook Air 13 که من سال گذشته به قیمت ۹۹۹ دلار خریدم را بررسی کنیم; پردازنده Intel Haswell Core-i5  با فرکانس 1.4GHz; ۴GB رم و فضای ذخیره سازی ۱۲۸GB SSD. مهم‌تر از همه وضوح تصویر ۱۴۴۰x۹۰۰ آن است. حالا لپتاب ۹۹۹ دلاری Dell XPS 13 چطور؟ پردازنده‌ی Intell Broadwell Core-i5 با قابلیت‌های گرافیکی ارتقا یافته; ۸GB حافظه رم، فضای ذخیره سازی ۱۲۸GB SSD و وضوح تصویر ۱۹۲۰x۱۰۸۰. خلاصه اینکه: حافظه رم دو برابر، پردازنده بهتر و صفحه نمایش فول اچ دی ۱۰۸۰p با همان قیمت.

در حالی که لپتاپ جدید Dell XPS 13 از نظر حافظه رم و وضوح تصویر برنده است; در دو عامل مهم دیگر با مکبوک ایر برابری می‌کند:

زیبایی و عمر باتری.

از اینجا به بعد اوضاع کمی جالب می‌شود.

صفحه نمایش XPS 13 حاشیه بسیار باریکی در بالا و  دو طرفش دارد: فقط ۵.۲ میلی متر! در اولین برخورد; بسیار شگفت زده خواهید شد; زیرا این لپتاپ بسیار ظریف و زیباست. جدا از وضوح تصویر بالا و ظاهر جذابش; ابعاد XPS 13 تقریبا برابر با ابعاد مکبوک ایر ۱۱ اینچی اولیه و ۲۳ درصد از مکبوک ایر فعلی من کوچک‌تر است و فقط ۱.۱ کیلوگرم وزن دارد! واو! با این اوضاع جایی برای مخالفت با این ادعای Dell «کوچکترین لپتاپ ۱۳ اینچ کره زمین» باقی نمی‌ماند.

صف طولانی از لپتاپ‌هایی که سعی دارند پا به پای مک بوک ایر حرکت کنند وجود دارد; همه‌شان هم به ناچار به خاطر عمر باطری; بازی را واگذار می‌کنند. من در رویدادهای خبری زیادی مثل CES و E3 با مکبوک ایر شرکت می‌کنم و معمولا در اوقات بیکاری در تخت خواب، با مکبوک ایر Netflix تماشا می‌کنم. من به دلیل عمر باتری خوب مکبوک ایر (حدود ۱۲ تا ۱۳ ساعت به طور میانگین) آن را انتخاب کردم.

در پایان، بالاخره کسی پیدا شد تا اپل را در این زمینه کمی نگران کند، زیرا Dell ادعا می‌کند XPS 13 با صفحه نمایش ۱۰۸۰p می‌تواند ۱۵ ساعت دوام بیاورد!! حتی در مدل‌های گران‌تر با صفحه نمایش ۳۲۰۰x۱۸۰۰ باتری آن تا ۱۲ ساعت بدون مشکل کار می‌کند. در ضمن; این مورد آخر، صفحه نمایش لمسی هم دارد…

ارزش خرید

XPS 13 جدید ارزش خرید بسیار زیادی دارد. اگر شما سیستم عامل را از این معادله حذف کنید; مشخصات فنی آن در مقایسه با اپل، کاملا کار را تمام می‌کند. با وجود صفحه نمایش ۱۳ اینچی‌اش، صفحه کلید کامل با قابلیت روشنایی و ترکپد شیشه‌ای دارد. البته اپل نسل جدید مکبوک را معرفی کرده و نسل جدید مکبوک ایر هم در حال طراحی است، ولی مطمئنا از نظر قیمت قابل رقابت با این محصول بی نظیر dell نخواهد بود.

همین الآن، حد اقل روی کاغذ، اگر من می‌خواستم دوباره یک لپتاپ خریداری کنم و XPS 13 و مکبوک ایر ۱۳ جزو انتخاب‌هایم بودند، قطعا Dell را انتخاب می‌کردم. ای کاش این گزینه را سال گذشته داشتم.

چرا به شدت از خرید MacBook Air پشیمان شدم؟

جدیدترین مطالب زیگورات

[vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”6″ orderby=”modified” grid_id=”vc_gid:1559378688438-4adaf36d-636f-5″ el_class=”rescnt-post-document”]

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question