چرا باید از مجازی‌سازی دسکتاپ استفاده کنیم؟ (بخش دوم)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا باید از مجازی‌سازی دسکتاپ استفاده کنیم؟ (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله به بررسی کامل تکنولوژی مجازی‌سازی دسکتاپ و همچنین مزایای مادی آن پرداختیم، در ادامه این مطلب نیز سایر مزایای این تکنولوژی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزایای فنی مجازی‌سازی دسکتاپ

فرض کنید شما یک کارفرما و یا مدیر یک شرکت حسابداری بزرگ هستید، در صورتی که در شبکه سازمان و یا شرکتی که شما مدیریت آن را برعهده دارید مشکلی برای یکی از سیستم‌های شبکه رخ دهد، مدیر شبکه شرکت، از شما می‌خواهد که یک سیستم جدید تهیه کنید تا جایگزین سیستمی باشد که خراب شده است.

در این‌صورت نه‌تنها اطلاعات و داده‌هایی که بر روی سیستم قبلی قرار داشته است از بین می‌رود بلکه پس از خرید سیستمم جدید باید همه کارهای ابتدایی مانند نصب ویندوز و برنامه‌های مختلف بر روی آن صورت بگیرد.

علاوه بر این مسئله اگر سیستم‌های شبکه شرکت شما هر کدام به صورت فیزیکی تهیه شوند دارای میزان RAM و CPU مشخصی هستند که تغییر میزان آن‌ها کار راحتی نیست و شاید فضای زیادی داشته باشند که برای انجام کارهای روزانه یک کارمند اضافه باشد

و یا برعکس دارای فضای کمی باشند درصورتی که کارمندان شرکت شما به فضای بیشتری برای قرار دادن اطلاعات و داده‌های خود بر روی سیستم نیاز داشته باشند و یا سخت‌افزار سیستم‌های آن‌ها ضعیف‌تر از آن چیزی باشد که آن‌ها بخواهند با آن کار کنند از این‌رو کارها به کندی پیش رود.

همانطور که می‌دانید در چنین شرایطی امکان افزایش و یا کاهش منابعی که به صورت فیزیکی برای سیستم‌ها فراهم شده‌اند وجود ندارد. اما راه حل تمامی این مشکلات چیست؟ پاسخ این سوال روشن است، شما با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی می‌توانید تمامی این مسائل را به کلی برطرف کنید و دیگر نگران این نباشید که هر روز باید با یک مشکل جدید در بخش شبکه شرکت خود سر و کله بزنید.

تکنولوژی مجازی‌سازی

تکنولوژی مجازی‌سازی به شما کمک می‌کند تا هر چه که نیاز دارید مانند ویندوز و نرم‎‌افزارهای مختلف را بر روی سرور نصب و راه‌اندازی کنید و سیستم‌های دیگر که نقش کلاینت در شبکه را دارند به سرور متصل کنید تا آن‌ها بتوانند از این منابع استفاده کنند.

از این‌رو سیستم‌های کلاینت می‌توانند با توجه به فضایی که درون سرور به هر یک از آن‌ها اختصاص داده شده است اطلاعات و داده‌های خود را ذخیره کنند و از هر نوع نرم‌افزاری که بر روی سیستم سرور نصب شده است به راحتی استفاده کنند.

ویژگی مهم تکنولوژی مجازی‌سازی دسکتاپ

جالب‌ترین ویژگی تکنولوژی مجازی‌سازی دسکتاپ همانطور که اشاره کردیم این است که شما به عنوان کاربر در یک شبکه علاوه‌بر استفاده از سیستمی که به عنوان یک کلاینت در اختیار شما قرار داده شده است می‌توانید با استفاده از سایر دیوایس‌های خود مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ از راه دور پس از گذراندن مراحل احرازهویت به سرور متصل شوید و از داده‌ها و اطلاعاتی که بر روی آن ذخیره کرده بودید استفاده کنید.

از این‌رو تکنولوژی مجازی‌سازی می‌تواند کمک چشم‌گیری به دورکاری کارمندان بکند چراکه با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در هر زمان و مکانی که باشند و با استفاده از هر نوع دیوایسی به راحتی می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

علاوه‌بر این هیچ نوع مسئله نگران‌کننده‌ای در خصوص خرابی و مشکل‌دار شدن سیستم‌های موجود در شبکه وجود ندارد چراکه تمامی اطلاعات، داده‌ها، نرم‌افزارها و منابع بر روی سرور نصب و راه‌اندازی شده‌اند و با خراب شدن یک سیستم هیچ‌گونه اطلاعات و داده‌ای از بین نخواهد رفت.

از سایر مزایا و ویژگی‌های تکنولوژی مجازی‌سازی دسکتاپ که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، این است که ادمین‌های شبکه با استفاده از چنین تکنولوژی هیچ‌گونه محدودیتی برای مدیریت و کنترل کاربران شبکه ندارند چراکه به راحتی می‌توانند بر روی اطلاعات کاربران سازمان خود از طریق سرور نظارت داشته باشند.

علاوه‌بر این ادمین شبکه با استفاده از مجازی‌سازی دسکتاپ می‌تواند تدابیر امنیتی شدیدی برای شبکه خود تعریف کند برای مثال می‌تواند احراز هویت سخت‌تری را اعمال کند و به هریک از کاربرانی که داخل شبکه حضور دارند در دسترسی به اطلاعات و داده‌ها محدودیت ایجاد کند.

نکته مهم

لازم است اشاره کنیم که ادمین شبکه تمامی این تنظیمات و سایر کارها و تدابیر امنیتی زیادی که می‌تواند بر روی هر یک از سیستم‌های کلاینت در شبکه اجرا کند را باید تنها از طریق سرور اعمال کند چراکه تمامی داده‌ها، اطلاعات و همچنین نرم‌افزارها تنها بر روی سرور نصب شده است.

نکته جالبی که در خصوص استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی دسکتاپ وجود دارد این است که هم‌‌اکنون 29 درصد از نیروی کار جهانی در هر زمان، مکان و با استفاده از دیوایس مورد علاقه خود به انجام ادامه کارها و فعالیت‌های خود می‌پردازند.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question