سرفیس پرو 5
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هر آنچه درباره سرفیس پرو 5 مایکروسافت می دانیم

با نزدیک شدن به سالگرد معرفی تبلت هیبریدی سرفیس پرو 4 انتظار داریم شرکت مایکروسافت با برگزاری رویدادی در اوایل اکتبر به معرفی نسل جدید تبلت موسوم به سرفیس پرو 5 بپردازد. سرفیس پرو 4 توانست فروش موفقیت آمیزی را در کنار سرفیس بوک نخستین لپتاپ شرکت ردموندی داشته باشد و علت آن نیز افزوده شدن سخت افزار بروزرسانی شده و طراحی نسبتا جدید است. تاکنون شایعات فراوانی پیرامون تبلت آینده سرفیس پرو 5 منتشر شد که هیچ یک توسط مایکروسافت تایید یا تکذیب نشد. کلمه شایعات قطعا تصور خوبی را در ذهن مجسم نمی کند اما می تواند در زمانی که اطلاعات رسمی وجود نداشته، بسیار مناسب باشد. البته برخی از این گزارش ها نسبتا شایعه محسوب می شوند زیرا در آینده ممکن است به واقعیت تبدیل شوند; در این بین نباید آنها را کاملا شایعه دانست.

حال در این مقاله می خواهیم به تمامی شایعاتی که تاکنون پیرامون تبلت هیبریدی سرفیس پرو 5 منتشر شده بپردازیم و در هنگام معرفی آن را با شایعات فعلی مقایسه نماییم تا مشخص شود این گزارش ها تا چند سطحی حقیقی بودند.

نکات اصلی

موضوع: پنجمین  نسل تبلت هیبریدی سرفیس پرو

زمان عرضه: بهار 2017

قیمت: هزینه ای نسبتا مشابه سرفیس پرو 4 در سال گذشته

تاریخ عرضه سرفیس پرو 5

همانطور که گفته شد; شرکت مایکروسافت قصد داشته بروزرسانی دوم و بزرگ ویندوز 10 را بهار سال آینده منتشر کند; از این رو می توان انتظار داشت تا کمپانی ردموندی نسل جدید تبلت هیبریدی سرفیس پرو را در همان زمان معرفی و روانه بازار نماید. البته تاکنون مایکروسافت هیچ اشاره ای به سرفیس پرو 5 نداشته اما احتمال بسیار در سال 2017 شاهد رونمایی پنجمین نسل تبلت هیبریدی مایکروسافت خواهیم بود.

علاوه بر این اینتل تایید کرده که پردازنده 14 نانومتری نسل هفتمی کبی لیک تا نیمه دوم 2016 عرضه نمی شود; این پردازنده با عرضه لپتاپ جدید HP و اولترابوک جدید روانه بازار خواهد شد.

بنابراین انتظار می رود پردازنده نسل هفتمی اینتل در سرفیس پرو 5 مایکروسافت به کار گرفته شود و در این صورت با محصولی قدرتمند رو به رو خواهیم شد. گذشته از آن می توان انتظار ویژگی های جدیدی در سرفیس پرو5 داشت که در سرفیس پرو 4 به کار گرفته نشد. سرفیس پرو 5 همچنین می تواند قابلیت همگام سازی بازی با کنسول نسل هشتمی XBOX One کمپانی مایکروسافت داشته باشد; از این رو می توان احتمال داد که تبلت هیبریدی 2 در 1 سرفیس پرو5 آینده شامل توانایی اجرای بازی شود.

قیمت سرفیس پرو 5

هر سال شاهد افزایش قیمتی برای دستگاه های هوشمند هستیم که به چشم نمی آید اما با گذشت چند سال می توان متوجه شد که چه میزان از قیمت افزایش پیدا کرده است. سرفیس پرو 5 نیز احتمالا با قیمت آغازین 889 دلاری به فروش خواهد رسید که در کنار لوازم جانبی بیشتر خواهد شد.

متاسفانه نمی توان پیش بینی دقیقی برای قیمت سرفیس پرو 5 کرد; اما بایستی با کمی قیمت بیشتر نسبت به سرفیس پرو 4 روانه بازار شود.

با این وجود افزایش قیمت بی دلیل نبوده; زیرا مایکروسافت ویژگی های جدیدی را به لپتاپ هیبریدی خود خواهد افزود که ارزش آن را افزایش می دهد.

قلم سرفیس پرو 5

شرکت مایکروسافت انتظار می رود لوازم جانبی و قلم جدیدی برای سرفیس پرو 5 درنظر گیرد; قلم و لوازم جانبی که نسبت به مدل فعلی ارتقایی محسوب شده و توانایی بیشتری از خود نشان دهند. به تازگی پتنتی توسط مایکروسافت به ثبت رسید که قلم را با باتری سرخودی نشان می داد و پیش از این چنین چیزی مشاهده نشد. همچنین پتنت به پایه شارژ مغناطیسی نیز اشاره داشت و نشان دهنده قابلیت شارژ قلم به شکل مغناطیسی بود.

انتظار می رود مایکروسافت از پتنت مورد اشاره در تبلت سرفیس پرو 5 بهره گیرد که در صورت انجام دادن; این تبلت را با یک ارتقا بزرگی رو به رو خواهد کرد.

طراحی

در زمینه طراحی نمی توان انتظار تغییر بسیاری از سرفیس پرو 5 داشت زیرا سرفیس پرو 4 نیز با اختلاف کمی در طراحی نسبت به سرفیس پرو 3 معرفی شد. آن چه که بیشتر شامل تغییر می شود; سخت افزار داخلی و برخی ویژگی هاست نرم افزاریست. بنابراین نباید احتمال داد مایکروسافت سرفیس پرو 5 را با تغییرات ظاهری عمده ای همراه سازد و می توان تصور همان طرای سرفیس پرو 4 را در سرفیس پرو 5 داشت.

عمر باتری بیشتر

سرفیس پرو 4 متاسفانه نتوانست در تست ما عمر باتری بالایی از خود نشان دهد; این تبلت توانسته برای 5 ساعت و 15 دقیقه به پخش ویدئو بپردازد.

بنابراین باید انتظار داشت که سرفیس پرو 5 قادر باشد در مدت زمانی 9 ساعته پخش ویدئو انجام دهد; البته این پیش بینی بیش نیست اما انتظار می رود سرفیس پرو 5 باتوجه به ظرفیت باتری بیشتر; توانایی بالایی در این زمینه داشته باشد.

در بین لپتاپ ها عمر باتری بالایی مشاهده می شود اما سرفیس پرو به عنوان یک تبلت هیبریدی انتظار بالایی در زمینه عمر باتری نمی توان از آن داشت.  در حالتی ایده آل باید شاهد عمر باتری 7 ساعته در سرفیس پرو 5 باشیم که یک ارتقا نسبت به سرفیس پرو 4 فعلی محسوب می شود.

صفحه نمایشی با وضوح بالاتر

تبلت فعلی سرفیس پرو 4 به صفحه نمایش 2K مجهز است و وضوح بالایی دارد; اما انتظار داریم سرفیس  پرو 5 باتوجه به شایع شدن وضوح 4K; حداقل چنین کیفیت تصویری را دارا باشد. سرفیس پرو 4 به صفحه نمایش 12.3 اینچی 1824*2736 پیکسلی با تراکم 267ppi مجهزست.

بنابراین سرفیس پرو 5 بایستی از صفحه نمایش 2160*3840 پیکسلی برخوردار باشد که همان کیفیت 4K محسوب می شود. بنابراین می تواند محتوای ویدئویی را باکیفیت بیشتر و بهتری در سرفیس پرو 5 مشاهده کرد.

اگر مایکروسافت ارتقایی در صفحه نمایش تبلت آینده خود حاصل نکند; حقیقتا اشتباه بزرگیست.

انتظار برای برخورداری از صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر انتظار بسیاری نیست زیرا کیفیت 4K در حال حاضر بین دستگاه های دیجیتالی بسیار شایع شده است. سرفیس پرو 4 با آن که از صفحه نمایش 2K بهره می برد; کیفیت تصویر بسیار خوبی را به کاربران خود ارائه می داد. یک صفحه نمایش 13.3 اینچی در کنار رزولوشن تصویر 1440*2660 پیکسلی می توانست کیفیت بالایی را از خود نشان داده و رضایت کاربران را جلب نماید. سرفیس پرو در حقیقت یک تبلت هیبریدی بوده که می توان آن را در حالت تبلت یا لپتاپ قرار داد; از این رو کاربری دوگانه می توان با این تبلت داشت.

با این حال شاید طرفداران اپل صفحه نمایش 12.9 اینچی آیپد پرو را قابل قبول تر بدانند و به سمت این تبلت رده بالای اپل بروند. البته همانطور که گفته شد; طرفداران اپل! بنابراین نباید از چنین طرفدارانی انتظار داشت تا تبلت هیبریدی مایکروسافت را برای خرید خود انتخاب کنند.

اپل همیشه با استفاده از صفحه نمایشی باکیفیت; سعی داشته نظر مخاطبان و مشتریان خود را جلب کند و تاکنون نیز موفق بوده است.

پورت USB-C

نخستین بار کروم بوک پیکسل و مک بوک از پورت USB-C بهره می بردند; سپس این پورت به کروم بوک 3 اچ پی با دو پورت USB-C رسید.

انتظار می رود مایکروسافت در نسل جدید سرفیس پرو از چنین پورتی بهره گیرد تا بوسیله آن بتوان اکثر دستگاه ها را به تبلت جدید متصل ساخت.

البته USB-C در کنار سازگاری بیشتر; سرعت انتقال داده بالاتری داشته که در قیاس با دیگر استاندارد پورت برتر است.

در حال حاضر; اکثر شرکت ها از این نوع پورت در دستگاه جدید بهره می گیرند و سرفیس پرو 5 نیز احتمالا یکی از این دست دستگاه های هوشمند خواهد بود.

در هر صورت پیش بینی ها پیرامون سرفیس پرو 5 بسیار است; تنها باید منتظر ماند تا کمپانی ردموندی به معرفی محصول بپردازد.

منبع خبر

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question