مینی پی سی یک رویای واقعی
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مینی پی سی یک رویای واقعی

 

مینی پی سی یک رویای واقعی ، از زمان پیداش کامپیوترهای اداری و خانگی، همواره کاربران به دنبال رایانه های سریعتر، کوچکتر و با مصرف انرژی کمتر بوده اند. همه ما می خواهیم از دستگاه هایی استفاده کنیم که به راحتی می توانند در هر جایی استفاده شوند.

اگر چه دنیای کامپیوتر از زمان اختراع پیشرفت های زیادی کرده است. ما کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها، نوت بوک ها، تبلت ها و غیره داریم. اما هنوز هم اکثر شرکت های تجاری کامپیوترهای رومیزی را به دلایل مختلف به کار می گیرند.

معایب کامپیوتر های رومیزی 

برخی از این  دلایل اصلی که چرا کسب و کارها رایانه های رومیزی را به لپ تاپ ترجیح می دهند، صفحه نمایش بزرگ، قابلیت ارتقا به راحتی ، مقرون به صرفه، … میباشد رایانه های رو میزی قطعا معایبی دارند از جمله اندازه، مصرف برق بالا، ایرادات ناشی از گرد و غبار و مشکلات ناشی از نوسانات برق دارد.

محاسن  MINI PC

رایانه های کوچک و یا همان مینی پی سی ها  این معایب را حل کرده اند و مزایای بسیاری دارند از جمله کوچکی آنها  و به شدت مصرف برق پایین  دارند.

در بعضی از مواقع قابل رقابت با یک لامپ 12 واتی میباشند. به دلیل کوچکی و قابل دسترس بودن آنها نگهداری آنها به شدت راحت می باشد  و از همه مهمتر به دلیل ابعاد و اندازه کوچکی که دارند در فضای فیزیکی هم میتوان صرفه جویی کرد.

مینی پی سی ها قابلیت ارتقا بسیار آسان و راحتی دارند و به دلیل قرار گیری تمام درگاه و یا همان پورت کار با آنها از هر لحاظ راحت و سریع میباشد که در مقایسه با دسکتاپ از این حیث کاملا قابل رقابت میباشد.

مینی پی سی یک رویای واقعی
مینی پی سی یک رویای واقعی

معرفی LOOP MINI PC

کمپانی  لوپ تکنولوژی با سالها تجربه در زمینه تولید محصولات آی تی به تازگی MINI PC های خود را با نام لوپ پی سی روانه بازار کرده است که در مقاله بعدی به برخی از مزایای آن اشاره شده است .

مینی پی سی یک رویای واقعی
مینی پی سی یک رویای واقعی

مزایای  LOOP MINI PC

اندازه: مینی پی سی ها غالبا به اندازه ای کوچک میباشند که قابلیت نصب در پشت مانیتور را دارند. از اینرو فضای بسیار کمتری از میز دفتر شما را می گیرند در نتیجه  شما می توانید فضای فیزیکی کاری بسیار موثرتر داشته باشید.

قابلیت حمل: مینی پی سی ها به دلیل ابعاد و سایزی که دارند به راحتی قابل  حمل هستند  و شما به راحتی می توانید آنها را در محفظه کوچک کیف خود قرار دهید .

هزینه: مینی پی سی ها از لحاظ قیمتی کاملا قابل رقابت با دسکتاپ و لپ تاپ میباشند و با توجه به ویژگی و مشخصات آنها دارای قیمت های متفاوتی می باشند . مینی پی سی ها نه تنها از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه میباشند بله در مابقی هزینه ها مانند مصرف برق – هزینه نگهداری کاملا به صرفه می باشند . با توجه به اینکه بیشتر شرکت ها و سازمان ها به دنیال بهترین استفاده از بودجه ای که در اختیار دارند میباشند استفاده از مینی پی سی ها میتواند گزینه بسیار مناسبی برای صرفه جویی در هزینه ها و استفاده درست از این بودجه باشد.

پورت (درگاهها ) : درگاه های ارتباطی مینی پی سی ها تمام نیازهای شما را برای اتصالات مانیتور USB و حتی پورت Serial را بر طرف میکند.

طراحی زیبا و چشم نواز:  این سری از محصولات لوپ، زیبایی خاصی به میز کار و یا محیط خانه شما میدهد، شما حتی میتوانید با استفاده از خروجی HDMI تلوزیون منزل خود را تبدیل به یک رایانه کنید .

نصب ویندوز : مینی پی سی ها بر خلاف برخی از دسکتاپ ها که فقط قابلیت نصب ویندوز 10 به بالا را دارند میتوانند از تمامی سیستم عامل های ویندوز ( 7-8-10 و غیره …) پیشیبانی کنند.

قابلیت نصب در پشت مانیتور : مینی پی سی امکان نصب پشت مانیتورهای دارای استاندارد VESA را دارد در نتیجه تقریبا هیچ فضایی از میز کار شما اشغال نخواهد شد .

امروزه بیشتر شرکت ها و سازمان ها به دنیال صرفه جویی در انرژی می باشند و می خواهند در کمک به حفظ زمین تلاش کنند با توجه به اینکه کامپیوترهای رو میزی به شدت مصرف برق بالایی دارند و میتواند این مصرف هزینه بسیار زیادی برای شرکت ها در بر داشته باشد مینی پی سی ها با توجه به مصرف برق بسیار پایینی که دارد میتواند به شرکت ها در رسیدن به هدف کمک به حفظ دنیای سبز و همچنین کاهش هزینه ها کمک بسیار زیادی بکند.

 

مینی پی سیها

ویژگیهای داخلی 

امروزه بیشتر شرکت ها و سازمان ها به دنیال صرفه جویی در انرژی می باشند. آنها می خواهند در کمک به حفظ زمین تلاش کنند . با توجه به اینکه کامپیوترهای رو میزی به شدت مصرف برق بالایی دارند و میتواند این مصرف هزینه بسیار زیادی برای شرکت ها در بر داشته باشد مینی پی سی ها با توجه به مصرف برق بسیار پایینی که دارد میتواند به شرکت ها در رسیدن به هدف کمک به حفظ دنیای سبز و همچنین کاهش هزینه ها کمک بسیار زیادی بکند.

 

تعمیر و نگهداری: اکثر مینی پی سی ها طوری  طراحی شده اند که مصرف انرژی کمتری دارند و از این رو آنها مشکل بیش از حد گرم شدن  را ندارند. گرمای بیش از حد به طور معمول مسئله رایج کامپیوتر ها و لپ تاپ است. در مینی PC به میزان بسیار کم حرارت تولید می شود و شما می توانید آن را برای مدت زمان طولانی تر بدون نگرانی در مورد مشکل گرما روشن نگه دارید. به غیر از مسئله گرمایش، مینی PC نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمتر در مقایسه با رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها دارند  و عموما دارای عمر طولانی برای استفاده می باشند. شما می توانید به راحتی از مینی کامپیوتر برای حدود بیش از 5-6 سال بدون هیچ گونه نگرانی استفاده کنید.

قوی و قدرتمند هستند : مینی پی سی ها  از قطعات زیاد مکانیکی ساخته نمی شوند و ساختار بسیار سختی دارند. خصوصا نسبت به رایانه های رومیزی بنابراین حتی در هنگام ضربه خوردن هم احتمال خرابی بسیاری کمتری دارند .

حفاظت از گرد و غبار و آلودگی: رایانه های دسکتاپ بسیار مستعد خطا و یا مشکلات فنی هستند خصوصا زمانی که گرد و غبار، خاک، مورچه ها یا حشرات وارد اسلاتهای حافظه و یا سیستم های داخلی بشود و یا مثلا باعث خرابی عملکرد فن می شود. در مینی پی سی ها همه چیز را بر روی برد اصلی نصب میشوند  و عموما  قطعات ثابت می باشند از این رو کاملا از گرد و غبار و خاک محافظت می شوند.

قابلیت استفاده از چندین هارد در یک دستگاه : مینی پی سی ها قابلیت همزمان دو هارد hdd-ssd  را دارند که یکی میتواند ظرفیت مورد نیاز شما را و دیگری سرعت مورد نیاز شما را به راحتی تامین و رفع کند وجود درگاه M2-SATA  نیز باعث تنوع استفاده از SSD ها می شود.

قابلیت استفاده از چندین هارد در یک دستگاه : مینی پی سیهای لوپ برای سازمانها، شرکتها، مدارس و منازل بهترین گزینه میباشد. این دستگاه  میتوانید بر اساس درخواست و نیاز شما ظرفیتهای مختلفی از RAM , HARD DISK , SSD را داشته باشند . شما با تهیه ی LOOP MINI PC عملا قدرت پردازش یک رایانه ی رومیزی کامل را همراه با صرفه جویی در مصرف برق و فضای اشغال شده بر روی میز کارتان را خواهید داشت. شرکت زیگورات با نزدیک به دو دهه فعالیت در زمینه محصولات آی تی، اکنون اقدام به عرضه محصولات مینی پی سی های لوپ در بازار کرده است . هم اکنون کامپیوترهای رومیزی و مینی پی سی های برند لوپ در ایران قابل تهیه میباشند .

 

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question