مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک – زیگورات تکنولوژی

مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک
pending_actions
زمان مطالعه: 6 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک

شرکت اپل در جریان رویداد 27 اکتبر خود به معرفی نسل جدید مک بوک پروهای 2016 پرداخت که هریک شامل مشخصات رده بالایی می شدند. اما یکی از مدل های 13 اینچی به عنوان نسل جدید مک بوک ایر 11 اینچی معرفی شد و از مشخصات ایده آلی بهره می برد. البته این مدل برخلاف دو مدل دیگر فاقد تاچ بار لمسی OLED بوده که جایگزین کلیدهای تابع شده است اما به طور کلی لپتاپ مناسبی محسوب می شود. در سویی دیگر شرکت مایکروسافت اکتبر سال گذشته با معرفی سرفیس بوک همگان را شگفت زده کرده، لپتاپی که در کنار طراحی زیبا، انعطاف پذیری بالایی داشته و می تواند با مشخصات مناسب خود رضایت هر فردی را جلب کند. در این بین تصمیم گرفتیم تا به مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک بپردازیم و مشخص شود کدامیک لپتاپ مناسب تری هستند.

ابعاد

مک بوک پرو: 212*304*14.9 میلیمتری

سرفیس بوک: 232*312*13-23 میلیمتری

در مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک باید گفت هر دو لپتاپ 13 اینچی ابعاد تقریبا مشابه ای داشته، بنابراین می توانند رقیب سرسختی برای یکدیگر باشند. البته ضخامت مک بوک پرو کمتر بوده و سرفیس بوک نیز کمی بزرگتر است.

وزن

مک بوک پرو: 1.37 کیلوگرم

سرفیس بوک:1.51 کیلوگرم

مک بوک پرو جدید وزنی کمتر نسبت به سرفیس بوک داشته بنابراین قابلیت حمل آسان تری نسبت به لپتاپ نسل اول سرفیس مایکروسافت خواهد داشت.

بدنه

مک بوک پرو: آلومینیوم

سرفیس بوک: منزنیوم

مک بوک پرو در مقایسه با سرفیس بوک بدنه بسیار مقاوم تری نداشته و هر دو محصول تقریبا در برابر ضربات مقاومت یکسانی از خود نشان خواهند داد. بنابراین نمی توان در این بخش ایرادی از دو لپتاپ گرفت و باید نسبتا آنها را یکسان دانست.

رنگ ها

مک بوک پرو: خاکستری، نقره ای

سرفیس بوک: نقره ای

اگرچه مک بوک پرو 13 اینچی در دو رنگ خاکستری و نقره ای عرضه می شود اما سرفیس بوک در یک رنگ نقره ای راهی بازار شده بنابراین تنوع رنگی کمتری نسبت به مک بوک پرو جدید اپل دارد.

سایز صفحه نمایش

مک بوک پرو: 13.3 اینچی

سرفیس بوک: 13.5 اینچی

مک بوک پرو 13.3 نسبت به سرفیس بوک جدید تنها 0.2 اینچ سایز صفحه نمایش کوچکتری داشته اما به طور کلی این اختلاف پیدا نیست.

رزولوشن صفحه نمایش

مک بوک پرو: 1600*2560 پیکسل با تراکم 227ppi

سرفیس بوک: 2000*3000 پیکسل با تراکم 227ppi

در رزولوشن تصویر مک بوک پرو صفحه نمایش ضعیف تری نسبت به سرفیس بوک داشته و این یک برتری برای سرفیس بوک مایکروسافت محسوب می شود. البته همانطور که پیشتر گفته شد این اختلاف رزولوشن بسیار پیدا نیست زیرا اپل در توسعه صفحه نمایش باکیفیت حرف های بسیاری برای گفتن داشته و تمامی محصولات آن قابل توجه است.

صفحه نمایش لمسی

مک بوک پرو: خیر

سرفیس بوک: بله

در مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک باید گفت یکی از مزایا سرفیس بوک صفحه نمایش لمسی بوده که متاسفانه اپل چنین قابلیتی در مک بوک پرو جای نداده است.

تبدل به حالت تبلت

مک بوک پرو : خیر

سرفیس بوک پرو: بله

سرفیس بوک را می توان به حالت های مختلفی از جمله تبلت تبدیل کرد اما مک بوک پرو دارای چنین قابلیتی نبوده و تنها به عنوان یک لپتاپ کاربری دارد. البته سرفیس بوک لپتاپ هیبریدی محسوب شد که مک بوک پرو فاقد چنین عنوانی است.

نوع ترک پد

مک بوک پرو: شیشه ای با سطح جامد

سرفیس بوک: کلیدهای فیزیکی و شیشه

مک بوک پرو از سطح جامد شیشه ای در ترک پد خود بهره می برد اما سرفیس بوک شامل ترک پدی با کلیدهای فیزیکی و سطح شیشه‌ای می شود.

قلم استایلوس

مک بوک پرو: خیر

سرفیس بوک : بله

مک بوک پرو اپل یک لپتاپ محسوب شده و هیبریدی نیست، از این رو شامل قلم نمی شود. اما مایکروسافت سرفیس بوک را در کنار قلمی عرضه می دارد و این محصول یک هیبریدی کامل است.

تاچ بار

مک بوک پرو: بله

سرفیس بوک: خیر

مک بوک پرو شامل تاچ بار لمسی OLED ساخت سامسونگ بوده که جایگزین کلیدهای تابع شده است. این قابلیت تاکنون در هیچ یک از لپتاپ های گذشته به کار گرفته نشده و مک بوک پرو 2016 نخستین نوت بوک در این بخش محسوب می شود. اگرچه مک بوک پرو از این تاچ بار برخوردار است، اما سرفیس بوک فاقد تاچ بار لمسی OLED می شود و از این رو نباید آن را یک پوینت منفی برای سرفیس بوک محسوب کرد. زیرا هر کمپانی ویژگی های مختص خود را درون محصولات جای می دهد که فناوری اپل تاچ بار OLED لمسی بوده و مایکروسافت نیز قابلیت هیبریدی.

سنسور اثر انگشت

مک بوک پرو: بله

سرفیس بوک: خیر

اگرچه سرفیس بوک از سنسور اثرانگشت بهره نمی برد اما مک بوک پرو در قسمت تاچ بار OLED لمسی خود از Touch ID پشتیبانی به عمل می آورد. از این رو می توان بیان داشت که این لپتاپ به سنسور اثر انگشتی مجهز بوده و می تواند فرآیند ورود بدون پسوورد به لپتاپ را ممکن سازد.

کیفیت دوربین

مک بوک پرو: 720 پیکسلی

سرفیس بوک: 5 مگاپیکسلی در جلو، 8 مگاپیکسلی در عقب

مک بوک پرو به عنوان یک لپتاپ محسوب شده از این تنها یک دوربین جلو 720 پیکسلی را شامل می شود. اما سرفیس بوک به عنوان لپتاپ هیبریدی به شمار رفته و شامل یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب می شود.

ورودبا تشخیص چهره

مک بوک پرو: خیر

سرفیس بوک: بله

مک بوک پرو از قابلیت ورود بدون تشخیص چهره بهره می برد اما سرفیس بوک مایکروسافت می تواند با دوربین سلفی خود با ویندوز Hello سازگاری داشته و افراد بوسیله تشخیص چهره به سرفیس بوک وارد خواهند شد.

پردازنده

مک بوک پرو: Core i5 با فرکانس 3.1 و 3.3 گیگاهرتزی اینتل

سرفیس بوک: Core i5 در مدل استاندارد و Core i7 در مدل حرفه ای اینتل

اپل در مک بوک پرو از دو مدل پردازنده Core i5 با فرکانس 3.1 و 3.3 گیگاهرتزی بهره گرفته تا خریداران انتخاب متنوعی داشته باشند. در سویی دیگر مایکروسافت مدلی از سرفیس بوک را با پردازنده Core i5 و مدلی دیگر را با پردازنده Core i7 و حرفه ای تر عرضه می دارد.

حافظه رم

مک بوک پرو: 8 گیگابایت

سرفیس بوک: 8 و 16 گیگابایت

در مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک باید گفت اپل مک بوک پرو را در مدل 13 اینچی با حافظه رم 8 گیگابایتی عرضه می کند اما سرفیس بوک در مدل های مختلف با حافظه رم 8 و 16 گیگابایتی روانه بازار می شود.

ذخیره سازی

مک بوک پرو: 256 و 512 گیگابایت

سرفیس بوک: 128/256/512 گیگابایت/1 ترابایت

مک بوک پرو در دو مدل با حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت در بازار به فروش خواهد رسید اما سرفیس بوک مایکروسافت با گزینه‌های ذخیره سازی مختلف چون 128، 256؛ 512 گیگابایت و 1 ترابایت تنوع بیشتری در اختیار خریداران قرار می دهد.

پورت ها

مک بوک پرو: تاندربولت 3/USB-C/ دو پورت در مدل بدون تاچ بار و 4 پورت در مدل با تاچ بار

سرفیس بوک: دو USB 3.0

مک بوک پرو تنها از پورت USB-C تاندربولت 3 بهره می برد و موجب می شود تا هر دستگاهی را به آن نتوان متصل کرد. اما سرفیس بوک با پورت های USB 3.0 قابلیت اتصال دستگاه های مختلفی به آن می دهد.

کارت خوان اس دی

مک بوک پرو: خیر

سرفیس بوک: بله

سرفیس بوک شامل کارت خوان اس دی بوده اما مک بوک پرو به عنوان یک لپتاپ فاقد چنین ویژگی می شود.

پورت شارژ

مک بوک پرو: USB-C تاندربولت 3

سرفیس بوک: اختصاصی

مک بوک پرو اپل از پورت USB-C تاندربولت 3 برای شارژ خود بهره می گیرد اما سرفیس بوک مایکروسافت دارای پورت اختصاصی برای شارژ می باشد. در این بین نمی توان این دو محصول را برتر از دیگری دانست و پوینت مثبتی به آنها داد.

جک هدفون

مک بوک پرو: بله

سرفیس بوک: بله

باتری

مک بوک پرو: 10 ساعت

سرفیس بوک: 12 ساعت

در مقایسه مک بوک پرو و سرفیس بوک باید گفت اپل با استفاده از یک باتری 54 وات ساعتی موجب شد تا مک بوک پرو عمر باتری 10 ساعته داشته باشد و در سویی دیگر مایکروسافت به استفاده از باتری با طول عمر 12 ساعت پرداخت که در این زمینه برتر از مک بوک پرو است.

نرم افزار

مک بوک پرو: Mac Os Sierra

سرفیس بوک: ویندوز 10 پرو

اپل در مک بوک پرو از سیستم عامل Mac Os Sierra با ویژگی های جدید بهره گرفته اما سرفیس بوک دارای سیستم عامل ویندوز 10 پرو مایکروسافت است.

تاریخ عرضه

مک بوک پرو: اکتبر و نوامبر 2016

سرفیس بوک: اکتبر 2015/2016

مایکروسافت در اکتبر سال گذشته به عرضه سرفیس بوک پرداخت و حال نسخه ارتقا یافته این لپتاپ را در اکتبر عرضه کرد. در سویی دیگر اپل مک بوک پرو را بین ماه های اکتبر و نوامبر عرضه خواهد کرد.

قیمت پایه

مک بوک پرو: 1499 دلاری / با تاچ بار 1799 دلار

سرفیس بوک: 1499 دلار/ 2399 دلار برای مدل نهایی

شرکت اپل مک بوک پرو را با قیمت پایه 1499 دلاری برای مدل بدون تاچ بار و قیمت 1799 دلاری برای مدل با تاچ بار عرضه می‌کند. در سویی دیگر مایکروسافت سرفیس بوک را با قیمت پایه 1499 دلاری و قیمت نهایی 2399 دلار در بازار به فروش می‌رساند.

منبع

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question