مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac اپل

مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac
pending_actions
زمان مطالعه: 5 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac اپل

می خواهیم به مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac اپل بپردازیم تا مشخص شود کدامیک می توانند; گزینه کاربردی تر و بهتری برای افراد باشند. اگرچه باتوجه به قدیمی تر بودن مدل iMac پیش از بررسی به پیروزی سرفیس استودیو ایمان داشت. قطعا چنین پیش بینی از روی اشتباه نخواهد بود و باید آن را درست دانست.

شرکت مایکروسافت در جریان رویداد سرفیس خود به معرفی کامپیوتر AIO جدید پرداخت که سرفیس استودیو نام داشت. البته پیش از این رویداد شایعات بسیاری پیرامون AIO این کمپانی به بیرون درز کرده بود اما باتوجه به شایعه بودن، نمی توانستیم آنها را باور داشته باشیم اما با معرفی آن در جریان رویداد به حقیقت شایعات پی بردیم. این دستگاه در زمینه طراحی و مشخصات توانست موجب حیرت همگان شود، همانطور که سرفیس بوک در اکتبر سال گذشته نظر همه را به خود جلب کرده بود. اما در جریان رویداد اخیر اپل شرکت مورد بحث هیچ مدل جدیدی از iMac را معرفی نکرد و این برای طرفداران یک بدشناسی محسوب می شد.

مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac اپل: طراحی

سرفیس استودیو نه تنها باریک است; بلکه انعطاف پذیری بیشتری دارد. طراحی این دستگاه به شکلی که بوده که یک طراح می تواند با تا کردن پایه، از آن به عنوان یک میز طراحی دیجیتالی بهره گیرد. چیزی که iMac اپل فاقد آن بوده و چنین ویژگی را شامل نمی شود. بنابراین اگر بخواهیم بررسی جزئی تری داشته باشیم، پوینت های مثبت سرفیس استودیو بیش از iMac اپل است. در بخش طراحی می توان ایمان کاملی به سرفیس استودیو داشت و کمتری کسی بوده که ترجیح دهد، AIO اپل یعنی iMac را به عنوان دستگاهی برتر در زمینه طراحی نسبت به سرفیس استودیو مایکروسافت برگزیند. قطعا چنین انتخابی اشتباه بوده و البته باتوجه به طرحی قدیمی محصول اپل نباید به آن ایرادی گرفت و شاید با معرفی نسل جدید شاهد AiO تکامل یافته از سوی کمپانی کوپرتینویی باشیم.

اگرچه طراحی سرفیس استودیو ایده جدیدی بوده اما به نظر می رسد در گذشته چنین طراحی شبیه به آنها را بسیار مشاهده کردیم اما نمی دانستیم روزی مایکروسافت آن را در AIO نخست خود به کار می گیرد. البته شباهت کوچکی بین دو دستگاه iMac و سرفیس استودیو وجود داشته، اگر برند متفاوتی محسوب می شوند. بنابراین باید طراحی سرفیس استودیو را در مقایسه با iMac اپل کامل و بی نقص تر دانست.

مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac اپل : صفحه نمایش

در زمینه صفحه نمایش هر دو محصول از کیفیت بالایی برخوردارند به شکلی که سرفیس استودیو با نمایشگر 28 اینچی و رزولوشن 3000*4500 پیکسلی با تراکم 193ppi همراه است. این صفحه نمایش کاملا لمسی بوده و می توان به رسم طرح هایی روی نمایشگر سرفیس استودیو کشید. در سوی دیگر iMac اپل دارای صفحه نمایش 27 اینچی غیرلمسی با رزولوشن 2880*5120 پیکسلی با تراکم 217ppi است. با این حال سرفیس استودیو قادرست فناوری نمایش رنگ واقعی داشته و کیفیت تصویر بهتری ارائه داد. در این بین محصول مایکروسافت برتر از iMac اپل بوده که تنها رزولوشن بالاتری داشته و در زمینه تصویر تفاوتی ندارد.

از ویژگی های نمایشگر سرفیس استودیو; پشتیبانی قلم سرفیس و سرفیس دایال بوده تا افراد با لوازم جانبی متعدد طراحی بهتری داشته باشند. بنابراین اگر در دسته هنرمندان هستید و می خواهید از دستگاهی انعطاف پذیر بهره ببرید، سرفیس استودیو همان گزینه موردنظر است. در مقابل iMac اپل شامل چنین ویژگی هایی نشده و بیشتر نقش یک مانیتور را ایفا می کند که تنها به نمایش محتوا می پردازد. بنابراین قابلیت های صفحه نمایش سرفیس استودیو تاثیر بسزایی در عملکرد کلی و ساختار آن دارد که iMac فاقد آن است.

مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac اپل : سخت افزار

مشخصات سخت افزاری سرفیس استودیو رده بالا در نظر گرفته شده و به شرح زیر است:

  • پردازنده Core i5 یا Core i7 اینتل
  • حافظه رم 8 تا 32 گیگابایتی
  • تراشه گرافیکیGeForce GTX 965M انویدیا با حافظه 2 گیگابایتی GDDR5 یا GeForce GTX 980M با حافظه 4 گیگابایتی GDDR5
  • حافظه هیبریدی 1 تا 2 ترابایتی

مشخصات سخت افزاری iMac نیز به شکل زیر می باشد:

  • پردازنده Core i5 یا Core i7 اینتل
  • حافظه رم 8 تا 32 گیگابایتی
  • تراشه های گرافیکیRadeon R9 ای ام دی از جمله M380; M390 با حافظه 2 گیگابایتی GDDR5 یا M395X  با حافظه 4 گیگابایتی GDDR5
  • حافظه داخلی 1 تا 2 ترابایتی

باتوجه به مشخصات تفاوت خاصی بین دو AIO مشاهده نمی شود; اما بهره گیری مایکروسافت از تراشه گرافیکی نسل جدید انویدیا و قدرتمندتر در کنار حافظه داخلی هیبریدی سرعت بیشتری به محصول خود افزوده است. انتظار می رفت دو کمپانی اپل و مایکروسافت تراشه نسل جدید پاسکال سری GTX10 را در محصولات کامپیوتری خود به کار گیرند اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است. البته اگر بخواهیم قضاوت کلی از عملکرد دو AIO داشته باشیم; انتظار می رود سرفیس استودیو بتواند iMac اپل را شکست داده و از آن پیشی گیرد.

چنین چیزی دور از انتظار نبوده و باتوجه به جدید بودن معماری و ساختار سرفیس استودیو و کهنگی iMac به دلیل عدم بروزرسانی ساختاری توسط اپل، طبیعی است که سرفیس استودیو بتواند پیروز میدان رقابت محصولات باشد. به هر حال صحبت درباره عملکرد دو AIO به آسانی نبوده و نیازمند انجام تست و بررسی های خاص خود است. ما تنها باتوجه به مشخصات اعلامی آنها را به مقایسه پرداختیم و در غیر این صورت نمی توان به آسانی مقایسه دقیقی از دو محصول قابل توجه داشت. همچنین خرید هر یک از این AIO نیز بسته به سلایق و نظر خود مشتریان داشته و نمی توان آنها را به راحتی برای محصولی ترغیب کرد.

مقایسه مایکروسافت سرفیس استودیو و iMac اپل : قیمت

هر دو دستگاه AIO از آنجایی که در رده محصولات سطح بالا اپل و مایکروسافت قرار می گیرند ارزان قیمت نیستند و حداقل باید بیش از 1500 دلاری جهت خریداری آنها هزینه کرد. بنابراین اگر می خواهید با قیمتی کمتر از 1000 دلار به سمت iMac اپل یا سرفیس استودیو مایکروسافت بروید، سخت در اشتباه هستید. البته نوع قیمت بستگی به پیکربندی دستگاه نیز دارد و مایکروسافت یا اپل محصولات را با توجه به نوع پیکربندی عرضه می دارند. بنابراین با قیمت بیشتر می توان مدل رده بالاتری تهیه کرد و با قیمتی کمتر یک مدل پایه را تهیه نمود. به هر حال شما هر چه برای پیکربندی iMac یا سرفیس استودیو خود سفارش می دهید; به همان سطح نیست باید هزینه کنید و تمامی قیمت ها یکسان نخواهند بود.

نتیجه گیری

اگرچه سرفیس استودیو یک AIO جدید مایکروسافت به شمار می رود; اما طرفداران اپل همچنان مایل هستند iMac را به عنوان کامپیوتر دسکتاپی خود انتخاب کنند.

همین امر برای طرفداران مایکروسافت نیز صدق می کند و طبیعی بوده که با چنین وضعیتی رو به رو باشیم. اما به طور کلی دو محصول شاید اختلاف زمانی در معرفی داشته اما هر دو رضایت بخش بوده و می توانند نیازها را برطرف سازند. بخصوص سرفیس استودیو که مایکروسافت آن را به شکل انعطاف پذیری توسعه داده و لوازم جانبی متعددی برای تجربه بهتر با دستگاه توسعه داده است.

بنابراین اگر طراح هستید سرفیس استودیو گزینه فوق العاده ای محسوب می شود که لذت طراحی را برای شما دوچندان خواهد کرد. iMac اپل نیز به عنوان یک کامپیوتر کسب و کار گزینه مناسبی بوده و می تواند برای چنین نیازی مورد استفاده قرار گیرد. متاسفانه انعطاف پذیری کمتر موجب شده تا بسیار مناسب طراحی نباشد.

منبع خبر

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question