لپ‌تاپ بخریم یا نخریم
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
2.5/5 - (6 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

همه چیز گرونه با این وضع ، لپ تاپ بخریم یا نخریم؟

در حال حاضر خیلی از کاربران به‌ویژه محصلان با چنین پرسشی در ذهن خود درگیر هستند که آیا با وضعیت اقتصادی که هم‌اکنون وجود دارد و قیمت‌‌هایی که روز‌ به روز بیشتر و بیشتر می‌شود لپ تاپ بخریم یا نخریم ؟
حتی خیلی از کاربران چنین مبالغ گزافی در جیب ندارند که بخواهند با استفاده از آن لپ‌تاپی که به آن نیاز دارند را خریداری کنند. از این‌رو این سوال برای آن مطرح است که آیا قیمت لپ‌تاپ کاهش پیدا می‌کند تا متناسب با بودجه‌ای که دارم لپ‌تاپی خریداری کنم یا خیر؟
ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با بررسی برخی از نظرات کارشناسان نتیجه‌گیری کنیم که آیا بالاخره قیمت لپ‌تاپ کاهش پیدا می‌کند یا خیر؟ و بالاخره لپ‌تاپ بخریم یا نخریم؟
همانطور که خودتان هم شاهد وضع تاسف‌بار اقتصاد کشور هستید و می‌بینید که نه‌تنها قیمت لپ‌تاپ‌ها بلکه قیمت تمامی اجناس روز به روز در حال گران‌تر شدن است دائما این ترس را دارید که اگر محصول به‌ویژه لپ‌تاپ مورد نیاز خود را در حال حاضر خریداری نکنید قرار است که گران‌ و گران‌تر شود.
به هرحال این شرایط نامطلوب هم روزی به پایان می‌رسد و قیمت‌ها به همان میزان اولیه خود باز می‌گردد و یا حداقل ارزان‌تر از زمان فعلی می‌شود اما مسئله مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که دقیقا کی و چه زمانی قرار است اوضاع اقتصادی به وضعیت مطلوب خود بازگردد تا ما بتوانیم بالاخره تصمیم بگیریم که لپ‌تاپ بخریم یا نه ؟ یا اینکه حداقل بتوانیم با پولی که در جیب داریم یک لپ‌تاپ با قیمت مناسب خریداری کنیم.
متاسفانه همانطور که خودتان هم در جریان هستید ما در کشوری زندگی می‌کنیم که وعده و وعیده‌ها بسیاری در هر زمینه وجود دارد که شاید 70 درصد آن‌ها هم عملی نشود. دقیقا بازگشت اقتصاد کشور به وضعیت مطلوب و خرید لپ‌تاپ با یک قیمت مناسب و معقولانه نیز همین شرایط را دارد.
خیلی از کارشناسان و مسئولین وعده داده بودند که قیمت لپ‌تاپ تا اردیبهشت 97 کاهش پیدا می‌کند اما اکنون تنها یک هفته مانده که وارد سال جدید بشویم و این یعنی اینکه از آن وعده شیرین 10 ماه می‌گذرد. در تاریخ 9 اسفند 1396 یکی از اعضای کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به نام سیامک غنیمی‌ فرد که در نشست خبری شرکت کرده بود دلیل گران‌شدن قیمت لپ‌تاپ را اینچنین توضیح داد: یکی از دلایل افزایش قیمت این کالای آتی به دلیل افزایش تعرفه واردات این کالا از 5 درصد به 15 درصد است. البته علت این افزایش تعرفه واردات درخواست یک شرکت داخلی تولیدکننده لپ تاپ بود که تقاضای افزایش تعرفه واردات داشت و مورد موافقت هم قرار گرفت.
یکی دیگر از اعضای کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آقای بیات در زمینه افزایش قیمت لپ‌تاپ گفته بود که افزایش تعرفه واردات این کالا تنها یکی از دلایل افزایش قیمت آن است درصورتی که دلیل اصلی افزایش قیمت آن افزایش قیمت دلار است از این‌رو نباید توقع داشته باشیم که قیمت لپ‌تاپ به یکباره کاهش پیدا کند بلکه کاهش قیمت این دیوایس می‌تواند تدریجی باشد.
با این اوصاف و بررسی‌هایی که براساس نظرات دو عضو کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی انجام دادیم به این نتیجه می‌رسیم که نه‌تنها با کاهش تدریجی قیمت لپ‌تاپ براساس نظر آقای بیات روبه‌رو نشدیم بلکه در حال حاضر با افزایش قیمت آن هم روبه‌رو شدیم به‌گونه‌ای که این روزها نمی‌توانیم یک نرخ ثابت را برای یک لپ‌تاپ در نظر بگیریم و در کل دقیقا نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه زمانی اوضاع اقتصادی به حالت مطلوب خود باز می‌گردد تا آن زمان به سراغ خرید لپ‌تاپ برویم.
چراکه تا الان هر کارشناس و شخصی که یک تاریخی را پیش‌بینی کرده است که تا آن زمان با کاهش قیمت لپ‌تاپ روبه‌رو خواهیم شد درست از آب درنیامده است و حتی بالعکس آن هم اتفاق افتاده است.
اما اکنون به پرسش اصلی که در ابتدای مقاله آن را مطرح کرده بودیم می‌رسیم آیا الان با چنین وضعی لپ‌تاپ بخریم یا خیر؟ خیلی از کاربران و یا حتی شما هم اینچنین فکر می‌کنید که اگر همین الان لپ‌تاپ بخرید برد کرده‌اید چراکه از این می‌ترسید که روند صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد به‌گونه‌ای که اگر الان لپ‌تاپ نخرید در ماه آینده مجبور شوید آن را با قیمت بیشتری خریداری کنید.
در حال حاضر بهترین تصمیم هم همین است. اگر بودجه کافی برای خریداری لپ‌تاپ ندارید و یا دوست ندارید هزینه زیادی برای خریداری لپ‌تاپی پرداخت کنید که ارزش آن از آن پولی که پرداخت می‌کنید کمتر است باید منتظر بمانید تا یک روز خوب برسد که با کاهش قیمت لپ‌تاپ روبه‌رو شوید و بتوانید لپ‌تاپی با قیمت مناسب خریداری کنید که آن هم مشخص نیست که دقیقا چن وقت دیگر چنین اتفاقی بیافتد.
اما اگر بودجه کافی دارید و خرید لپ‌تاپ یکی از نیازهای ضروری شماست به‌گونه‌ای که نمی‌توانید به انتظار روزی که قیمت لپ‌تاپ کاهش پیدا می‌کند بنشینید بهتر است هر چه سریع‌تر لپ‌تاپ مورد نظر خود را خریداری کنید تا مجبور نشوید ماه دیگر آن را با قیمت بیشتری خریداری کنید.

 

خب دوستان عزیز این بود داستان اینکه لپ تاپ بخریم یا نخریم ؟

 

 

لینک های مفید :

وب سایت دل 

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

2.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question