لپ‌تاپ‌های لینوکسی Dell رقیبی جدید برای مک بوک‌ها

لپ‌تاپ‌های لینوکسی Dell رقیبی جدید برای مک بوک‌ها
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

لپ‌تاپ‌های لینوکسی Dell رقیبی جدید برای مک بوک‌ها

ایستگاه کاری همراه Dell Precision M3800; از جمله لپ‌تاپ‌های لینوکسی Dell به تازگی ارائه شده و باعث خوشحالی عاشقان لینوکس شده است! در طرح Dell’s Project Sputnik رقیب قدرتمند و انعطاف پذیر مک بوک پرو; همراه با لینوکس Ubuntu ارائه می‌شود.

اگر لپتاپ لینوکسی ظریف‌تری می‌خواهید، همچنان می‌توانید اولترابوک XPS 13 را همراه با لینوکس انتخاب کنید و درست است; با توجه به طرح Project Sputnik به رهبری بارتون جورج; جدیدترین نسخه‌ی فوق باریک XPS 13 -که گوردون ماه اونگ; ویراستار سخت‌افزار مجله PC World آن را قاتل مک بوک ایر نامیده- نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان همراه با Ubuntu ارائه می‌شود. در طرح Project Sputnik، لپتاپ‌های لینوکسی Dell دیگر فاقد هزینه‌ی اضافه برای ویندوز هستند.

پروژه Sputnik سری جدید از لپ‌تاپ‌ها را شامل می‌شود

پروژه‌ی Sputnik شرکت Dell در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. این کمپانی قصد داشت لپ‌تاپ‌های لینوکسی Dell را برای توسعه دهندگاه که به دنبال دستگاه‌هایی که رسما از لینوکس پشتیبانی کند; بودند; تولید کرد. این لپ‌تاپ‌های ضرورتا برای توسعه‌دهندگان نیست; هرکسی می‌تواند آن‌ها را خریداری کند. ولی بسیاری از توسعه‌دهندگان به دنبال سخت‌افزار‌هایی با کیفیت بالا برای لینوکس هستند که بدون مشکل کار کند، و لپ‌تاپ‌های Dell به همین منظور ایجاد شده است.

گذشته از این; حتی Fedora هم در حال تجدید نظر بر روی نسخه‌ی دسکتاپ خود برای توسعه‌دهندگان است.

Dell در ابتدا نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان اولترابوک محبوب XPS 13 را ارائه کرد. سخت افزار آن در طول سال‌ها بسیار به روز شده است.

ولی همه لپتاپ بسیار سبک نمی‌خواهند، به همین دلیل Dell سخت افزار خود را توسعه داد. بعضی‌ها به دنبال یک ایستگاه کاری قابل حمل قدرتمند هستند که بتوانند در هر شرایطی روی آن حساب کنند. Dell M3800 برای همین افراد ساخته و طراحی شده است;  و همچنین نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان آن به صورت پیش فرض لینوکس نصب شده دارد.

این سخت افزار قدرتمند ۱۶ گیگابایت رم، پردازنده‌ Intel Core i7; کارت گرافیک Nvidia و امکان سفارش نمایشگر 4K دارد.

لتیتیود 7490

یک سیستم Ubuntu 14.04 LTS بی کم و کاست

M3800 مانند دیگر لپتاپ‌های Dell; آخرین نسخه‌ی پشتیبانی طولانی مدت Ubuntu -Ubuntu 14.04- را دارد. یعنی پورت Thunderbolt لپتاپ در زمان خرید کار نمی‌کند; البته نسخه‌ی 14.04.2 از سخت افزار‌های جدید پشتیبانی می‌کند و همچنین کرنل جدیدتر لینوکس امکان استفاده از Thunderbolt را فراهم می‌کند. اگر استفاده از Thunderbolt برایتان ضروری است، همیشه می‌توانید سیستم عامل لینوکس لپتاپتان را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. M3800 همراه با Ubuntu ارائه می‌شود، ولی شما حتما نیازی نیست از Ubuntu استفاده کنید.

برخلاف نسخه‌های قبلی مخصوص توسعه دهندگان لپتاپ‌های Dell، M3800 همراه با یک نسخه‌ی Ubuntu 14.04 LTS بدون نرم افزار‌های اضافه ارائه می‌شود. هیچ نرم افزار یا درایور اضافه‌ای از طرف Dell بر روی آن نصب نشده است، که بسیار ایده‌آل است. چیزی که یک لپتاپ واقعا به آن نیاز دارد، یک لینوکس استاندارد است که بتواند با هر توزیع لینوکسی به خوبی کار کند. شما می‌توانید به سادگی هر نسخه‌ای از اوبونتو را که می‌خواهید بدون نگرانی از نرم افزار‌های اضافه‌ی Dell بر روی لپتاپتان نصب کنید.

Dell در نسخه‌های قبی دو نرم افزار ارائه می‌کرد: یکی Profile Tool برای نصب سریع نرم افزار‌های توسعه دهنده و یک Cloud Launcher برای تنظیمات ابری بر روی لپتاپ. ممکن است بعضی توسعه دهندگان از این ابزارها خوششان بیاید، ولی بسیاری از خریداران احتمالی فقط یک سخت افزار کامل و قابل اعتماد همراه با یک لینوکس بدون افزودنی می‌خواهند. ممکن است Dell در آینده این ابزار‌ها را به طور جداگانه ارائه دهد، ولی یک سیستم عامل بدون افزودنی بسیار بهتر است.

لپ‌تاپ‌های لینوکسی Dell رقیبی جدید برای مک بوک‌ها

 

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question