ساخت ابر کامپیوتر برای پیش بینی آب و هوا توسط هند
pending_actions
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ساخت ابر کامپیوتر برای پیش بینی آب و هوا توسط هند

پیش بینی آب و هوایی برای بشر مسئله با اهمیتی محسوب شده که در صورت اشتباه از آب درآمدن می تواند خسارات جانی و مالی بزرگی را به دنبال داشته باشد.

برای مثال اگر در روزهای آینده طوفانی در راه باشد; اما پیش بینی درستی از این طوفان انجام نگیرد; قطعا منطقه موردنظر شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهد بود.

در این بین; کشور هند با سرزمین پهناور با کشاورزی متاثر از شرایط آب و هوایی; قصد داشته برای پیش بینی بی نقص ابر کامپیوتر را ایجاد کند.

ابرکامپیوتری که برای آن بودجه 60 میلیون دلاری در نظر گرفته شده و قادرست اشتباه در پیش بینی آب و هوا شناسی را به حداقل برساند. یکی از قابلیت های ابرکامپیوتر پیش بینی بادهای موسمی( بادهایی که در زمستان به شکل توده سرد به دریا وزیده و در تابستان به شکل توده گرم به خشکی می وزد.) می باشد که قطعا برای کشاورزان هندی مفید خواهد بود. چنین بادهایی اگر به درستی پیش بینی نشوند خساراتی را به محصولات کشاورزان هندی وارد خواهند کرد.

متاسفانه سیستم هواشناسی فعلی عملکرد درستی نداشته; به شکلی که سال 2009 خشکسالی به وجود آمد که بی سابقه بوده و خساراتی را برای این کشور به دنبال داشته است.

البته کارکرد کامپیوتر به این صورت بوده که اطلاعات هواشناسی را از ماهواره ها، بالون ها و غیره گرفته مدل سه بعدی ایجاد می کند; هند در سال 2017 این ابرکامپیوتری که 10 برابر سریعتر از سیستم قبلیست; به کار خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question