بهینه‌سازی زیرساخت شبکه
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهینه‌سازی زیرساخت شبکه

امروزه فناوری اطلاعات رشد گسترده‌ای داشته است به‌گونه‌ای که دوام هر شرکت و یا سازمانی بدون استفاده از فناوری اطلاعات تقریبا کاری غیرممکنی است چراکه فناوری اطلاعات نه‌تنها موجب کاهش هزینه‌ها در هر نوع کسب‌و‌کاری می‌شود بلکه موجب توسعه و گسترش آن کسب‌و‌کار می‌شود.

از این‌رو امروزه سرویس‌های شبکه نقش فوق‌العاده مهمی را ایفا می‌کنند. جالب است بدانید که کسب‌و‌کارهایی که تا به امروز بهترین زیرساخت شبکه را ایجاد کرده‌اند و از سرویس‌ها و خدمات متعدد آن استفاده کرده‌اند دچار رشد 100 درصدی شده‌اند.

چراکه فناوری اطلاعات نه‌تنها موجب کاهش هزینه‌های بسیاری می‌شود بلکه با ارائه سرویس‌ها و خدمات فوق‌العاده مفیدی سرعت کار را افزایش می‌دهد و درنتیجه موجب افزایش راندمان کاری در شرکت و سازمان می‌شود. و همانطور که می‌دانید با افزایش راندمان کاری زمینه رشد و توسعه کسب‌و‌کار فراهم می‌گردد.

زیر ساخت مهم ترین رکن یک شبکه اصولی

برای اینکه بتوانید یک شبکه اصولی در شرکت و یا سازمان خود پیاده‌سازی کنید باید زیرساخت آن را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنید تا در آینده با مشکلات و مسائل متعددی در این زمینه روبه‌رو نشوید.

زمانی که زیرساخت شبکه به بهترین شکل و براساس اصول طراحی و پیاده‌سازی شده باشد می‌تواند امکان مدیریت متمرکز در شبکه و همچنین یکپارچه‌سازی آن را برای مدیران شبکه فراهم کند به‌گونه‌ای که مدیران شبکه به راحتی بتوانند تمامی سرویس‌ها و کاربران شبکه را که با گسترده بودن شبکه، طیف بزرگی را در می‌گیرند مدیریت و کنترل کنند.

بنابراین پیاده‌سازی یک زیرساخت اصولی در شبکه به معنای ایجاد یک بستر مطمئن و مناسب جهت کاربری حرفه‌ای می‌باشد. اما فراموش نکنید که تنها پیاده‌سازی زیرساخت اصولی برای شبکه کافی نیست چراکه روز به روز با مطرح شدن سرویس‌ها و خدمات متعدد در زمینه شبکه، این زیرساخت به بهینه‌سازی و ارتقا احتیاج دارد زیرا شبکه‌ها مانند سیاست‌ دائم در حال تغییر هستند

و تنها راهی که می‌توان آن‌ها را سرپا نگه داشت بهینه‌سازی و ارتقا آن‌ها می‌باشد، در غیر این صورت شبکه شرکت و یا سازمان شما به یک شبکه قدیمی و منسوخ شده تبدیل می‌شود که تمامی سرویس‌ها و خدمات آن منسوخ شده است و کارایی مفیدی برای کسب‌و‌کار شما و کارمندانتان نخواهد داشت.

از این‌رو در کنار توجه به بحث پیاده‌سازی اصولی زیرساخت شبکه، باید به بهینه‌سازی و ارتقا مرتب آن نیز توجه کافی داشت تا بتوان از منسوخ شدن سرویس‌ها و خدمات جلوگیری کرد.

نکته مهم

توجه داشته باشید که پس از پیاده‌سازی اصولی زیرساخت شبکه برای بهینه‌سازی و ارتقا مرتب آن باید از نیازهای آتی و ظرفیت فعلی شبکه شرکت و یا سازمان خود مطلع باشید و پس از آن با تمامی سرویس‌ها و خدمات مدرن شبکه به طور کامل آشنایی داشته باشید تا درنهایت متناسب با نیازهایی که شبکه شما دارد برای بهینه‌سازی و ارتقا آن از یکی از سرویس‌ها و خدمات مدرن شبکه که به طور کامل آن را مورد بررسی قرار داده‌اید استفاده کنید.

در ادامه به تمامی مواردی که قبل از بهینه‌سازی شبکه خود باید مورد بررسی قرار دهید اشاره خواهیم کرد.

موارد حائز اهمیت قبل از عملیات بهینه‌سازی شبکه

  • در نظر گرفتن شرایط فعلی شبکه

قبل از اینکه به فکر بهینه‌سازی شبکه شرکت و یا سازمان خود باشید باید تمامی شرایط شبکه فعلی خود را مورد بررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرار دهید چراکه بدون تجزیه و تحلیل شرایط فعلی شبکه خود ممکن است سرویس‌هایی را در شبکه خود پیاده‌سازی کنید

که آنچنان زیاد هم مورد نیاز شما نباشند و حتی موجب صرف هزینه بسیار زیادی برای شما شوند که چنین امری ممکن است ضررهای زیادی به شما و کسب‌وکارتان وارد کند از این‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تمامی شرایط فعلی شبکه خود را مورد بررسی قرار دهید

و مراحل نیازسنجی را به طور کلی پشت سر بگذارید و پس از اینکه تمامی نیازهای شبکه خود را باتوجه به سرویس‌های مدرن جمع‌آوری کردید برای عملیات بهینه‌سازی دست به کار شوید.

  • امکان‌سنجی تمامی منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شبکه

این مرحله نیز نوعی دیگر نیازسنجی در شبکه می‌باشد که ابتدا باید تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در شبکه دارید را لیست کنید و در لیست جداگانه‌ای تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در شبکه به آن‌ها نیاز دارید را قرار دهید تا هنگام بهینه‌سازی شبکه و ارتقا آن از لحاظ منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هیچ‌گونه مشکلی پیدا نکنید.

  • انتخاب بهترین راهکاری

از میان تمامی راهکارهایی که برای بهینه‌سازی شبکه شما وجود دارد بهترین راهکار را متناسب با نیازی که دارید انتخاب کنید.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question