بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟ | دنیای تکنولوژی

بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟

در این مقاله به بررسی این مهم خواهیم پرداخت که بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟ این مسئله ی بسیار مهم را از جهات مختلف مورد بررسی و کاووش قرار خواهیم داد و سعی خواهیم کرد در تصمیم گیری های شما تأثیر ویژه ای داشته باشیم .

سالهاست که بازار ایران با توجه به عدم حضور مستقیم شرکت های سازنده سرور در حال استفاده از سرور و اوصلا کالاهی آی تی می باشد. البته در دوره ای کوتاه شرکت های مادر حضوری کمرنگ در ایران داشتند ولی به علت ماهیت آمریکایی بودن سرورهای مطرح دنیا، موضوع کمرنگ شد و کلا شرکت های ایرانی فعال در حوزه سخت افزار وظیفه بازاریابی، واردات ، فروش و خدمات پس از فروش سرورها را به عهده گرفتند.

طبیعی است که به دلیل عدم تنوع مشابه بازارهای خارجی که خود ناشی از عدم حضور شرکت های سازنده در بازار ایران بود به مرور بازار به سمت برند HP Server که بعد ها به نام HPE Server تغییر نام داد حرکت کرد و تنوع تامین کنندگان در حوزه خلیج فارس و تبعیت بازار ایران از یک برند غالب توسط تازه واردان به حوزه سخت افزار ( به جای امتحان کردن شانسهای جدید) این مزیت را برای برند HP server ایجاد کرد که تبدیل به برند غالب در بازار ایران بشود و این برتری تا تاریخ نگارش این مقاله همچنان ادامه دارد.

برند Asus Server و یا برند قدیمی Supermicro Server هم در بازار جلب نظر میکنند و البته طرفدارانی دارند

بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟
بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟

برند های دیگر اما بی رنگ نبودند و با توجه به مقتضیات و نیاز شرکت های مصرف کننده داخلی آنها هم سهمی از بازار را به دست داشتند. مثلا برند Dell Server که امروز به برند Dell EMC تغییر نامه داده است به واسطه پشتیبانی قوی و وسیع شرکت زیگورات همواره مورد مصرف بوده است و البته در سالهای اخیر این حضور برای بران Dell EMC server بیشتر شده است که خصوصا بعد از تملک شرکت EMC توسط Dell تشدید شده است. برند

یکی از دلایل مهاجرت خریداران از برند HP server به سایر برند ها در سالهای اخیر دقیقا مشکلات ناشی از حضور زیاد این برند و گستردگی واردکنندگان این برند است که باعث شد به مرور کیفیت قطعات وارداتی کاهش پیدا کند و قطعاتی به نام OEM جای قطعات اصلی را گرفت و خرابی بالا و مشکلات ناشی از عدم عملکرد صحیح قطعات گریبان شرکت ها و سازمانهای مصرف کننده را گرفت ولی به دلیل عدم استقبال از تغییر برند که آن هم ناشی از مقاوت بخشهای فنی آن سازمانها یا دلایل دیگری مانند ترس از تغییر بود که هنوز هم سازمانها با این موضوع درگیر هستند.

در سال 1397 و 1398 به علت جهش ناگهانی قیمت ارزهای خارجی قیمت خرید سرورها بر پایه ریال افزایش داشت و باعث شد بسیاری از مصرف کنندگان محصولات سرور و ذخیره سازی به جای نوسازی و توسعه زیرساخت های خود به تعمیر و نگهداری امکانات فعلی روی بیاورند و حتی بازار سروهای دست دوم هم گرم شد.

بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟
بهترین برند سرور برای بازار ایران چیست ؟

مصرف کنندگان که گاهی متاسفانه سازمانهای بزرگی هم در بین آنها مشاهده می شود به جای خرید سرورهای نو و به روز برای مصارف خود رو به استفاده از سرورهای دست دوم در بازار آوردند که باعث مشکلاتی مهم در میان مدت و بلند مدت برای آنها خواهد شد که از جمله این مشکلات به عدم امکان ارتقای سخت افزاری این سرور ها اشاره کرد .

سرورهای Dell Servers ولی توانسته است با ارائه ای مطلوب در سطح کشور ایران و با استفاده از سابقه دو دهه فعالیت شرکت زیگورات به صورت مستقیم در ارئه محصولات dell در ایران جایگاه خود را به مرور در بین مصرف کنندگاه کوچک و بزرگ سرور در بازار ایران باز کند و اگر امروز کسی بخواهد سروری مطمئن بخرد قطعا Dell Servers یکی از انتخابهایش خواهد بود

در مقالات بعدی به پاره ای از برتری های سرور های Dell به سایر برند ها اشاذه خواهیم کرد و این که سرور های Dell محدوده وسیعی از نیاز های کاربران سرور را شامل میشود و قیمت سرورهای Dell هم جزو عوامل اصلی این انتخاب می باشد

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question