بررسی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080
pending_actions
زمان مطالعه: 4 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بررسی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080

بررسی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080 : یکی از بهترین کارت‌های گرافیک سال 2018 که قصد داریم در این مقاله به‌طور کامل به بررسی تمامی مشخصات فنی آن بپردازیم کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080 است که همانطور که می‌بینید این کارت گرافیک توسط کمپانی Nvidia طراحی و تولید شده است.

درواقع باید اشاره کنیم که این کارت گرافیک، یکی از قدرتمند‌ترین کارت‌های گرافیک مخصوص لپ‌تاپ‌های گیمینگ است. از شما و تمامی گیمرهایی که کارت گرافیک قدرتمند برایشان حائز اهمیت می‌باشد دعوت می‌کنیم تا ادامه این مقاله را دنبال کنید و بیشتر با مشخصات این کارت گرافیک قدرتمند آشنا شوید.

همانطور که در ابتدای مقاله بارها اشاره کردیم، کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080 یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین کارت‌های گرافیک سال 2018 است اما دلیل پافشاری ما بر این گفته چیست؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که کمپانی طراح و توسعه‌دهنده این کارت گرافیک یعنی کمپانی Nvidia از قابلیت تورینگ برای تولید این کارت گرافیک استفاده کرده است از این‌رو است که معتقدیم کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080، واقعا قدرتمند است.

درصورتی که با قابلیت تورینگ به طور کافی آشنایی ندارید تنها در همین حد بدانید که این قابلیت موجب سرعت بخشیدن به عملکرد کارت گرافیک می‌شود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کمپانی Nvidia با استفاده از قابلیت تورینگ در تولید این کارت گرافیک موجب شده است تا سرعت این کارت گرافیک حدود 6 برابر بیشتر از سایر کارت‌های گرافیک به‌ویژه کارت‌های گرافیک معمولی باشد.

بررسی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080
بررسی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080

بررسی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080

سرعت بی نظیر 

تنها یک لحظه با خودتان تصور کنید کارت گرافیکی داشته باشید که نسبت به سایر کارت‌های گرافیک 6 برابر سریع‌تر باشد، حتی تصور این مسئله هم واقعا لذت‌بخش است به‌خصوص اگر یک گیمر باشید.

این کارت گرافیک آنقدر محشر است که توانسته است انقلابی در این عرصه به راه بیاندازد. البته این تنها کاربرد قابلیت تورینگ نیست چراکه این قابلیت دارای پلتفرمی به نام GeForce RTX و همچنین ویژگی Real time tracing می‌باشد به‌گونه‌ای که شما در حین اجرای بازی با چنین کارت گرافیکی متوجه خواهید شد که تاکنون با چنین سرعت و کیفیتی بازی نکرده بودید.

جالب است بدانید که کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080 اولین کارت گرافیکی است که دارای ویژگی Real time tracing می‌باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080 این است که علاوه‌بر پشتیبانی از نسل جدید حافظه یعنی GDDR6، از قابلیت DirectX 12 نیز پشتیبانی می‌کند.

همیشه طراحی و تولید کارت گرافیکی که هم خنک‌سازی را به حداکثر برساند و هم‌اینکه سر و صدا را تا جایی که امکان دارد کاهش دهد، با محدودیت رو به رو بوده است. اما خبر خوش این است که کمپانی Nvidia موفق شده است در طراحی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080 هم قابلیت خنک‌سازی حداکثری و هم قابلیت کاهش حداقلی سر و صدا را قرار دهد.

چراکه کاهش گرما به معنای افزایش عملکرد است به‌گونه‌ای که هرچه میزان گرمایی که توسط کارت گرافیک تولید می‌شود با استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ای که دارد مهار شود و میزان آن کاهش پیدا کند عملکرد و درواقع سرعت کارت گرافیک نیز به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

از این‌رو است که مهندسین کمپانی Nvidia این کارت گرافیک را به نوعی بهینه طراحی کرده‌اند که با حداقل گرما و تولید حداقل سر و صدا کار کند. درواقع کارشناسان این کمپانی از دو صفحه آلومینیومی با چهار لوله مسی برای اینکه حرارت بیشتری از این کارت گرافیک استخراج شود استفاده کرده‌اند و علاوه‌بر این از دو کنترل‌کننده فن منحصربه‌فرد در این کارت گرافیک استفاده کرده‌اند تا کاربران این امکان را داشته باشند که جهت چرخش فن‌‌ها را به طور مستقل از یکدیگر تنظیم کرده و درصورتی که به جریان هوا نیازی نداشتند آن را کاهش دهند شاید برایتان سوال باشد که چرا کاربر به‌ویژه کاربر حرفه‌ای باید بخواهد که چرخش فن‌ها را تنظیم کند و جریان هوای کارت گرافیک را در صورتی که نیازی به آن نداشت کاهش دهد؟

درواقع تمامی این آپشن‌ها که در اختیار کاربر قرار داده می‌شود موجب می‌شود تا سر و صدای تولید شده توسط کارت گرافیک به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا کند و درنتیجه از این طریق طول عمر کارت گرافیک نیز افزایش پیدا کند.

در زمینه استحکام و مقاومت این کارت گرافیک بی‌نظیر باید اشاره کنیم که باتوجه به دیواره فلزی که در بدنه این کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته است می‌توان گفت که این کارت گرافیک از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که با استفاده از این کارت گرافیک امکان اتصال هدست‌های واقعی و مجازی را خواهید داشت چراکه این کارت گرافیک قابلیت پشتیبانی از نسل جدیدی از اتصالات که USB-C نام دارند را دارد.

سایر مشخصات فنی کارت گرافیک nvidia geforce rtx 2080 به شرح زیر می‌باشد:

  • هسته‌های گرافیکی: 2.944
  • مقدار حافظه: 8 گیگابایت
  • نوع حافظه: GDDR6
  • سرعت حافظه: 14Gbps
  • سرعت کلاک: 515MHZ
  • سرعت کلاک در حالت بوست: 710MHZ
  • خروجی تصویر: x DisplayPort 1.4, 1 x HDMI 2.0, 1 x USB-C3
  • اتصالات برق: x 8-pin, 1 x 6-pin ۱
  • پهنای باند حافظه: 448GB/s
  • RTX-OPS: 60T
  • Giga Rays/sec: 8
  • حافظه Bus: Bit-256

 

 

 

لینک های مفید : nvidia

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question