بررسی خدمات شبکه‌های کامپیوتری و انواع آن (بخش اول)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی خدمات شبکه‌های کامپیوتری و انواع آن (بخش سوم)

همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم، خدمات پشتیبانی شبکه که توسط شرکت‌های پشتیبان شبکه‌های کامپیوتری ارائه می‌گردند شامل: یکسری سرویس‌ها می‌شود که موجب حفظ و نگهداری اطلاعات شبکه‌های کامپیوتری، بهینه‌سازی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای شبکه‌های کامپیوتری، افزایش سطح امنیتی شبکه‌های کامپیوتری، بهینه‌سازی و ارتقاء شبکه‌های کامپیوتری، حل تمامی مشکلات نر‌م‌افزاری، سخت‌افزاری و امنیتی در شبکه‌های کامپیوتری به ویژه در زیرساخت شبکه و … می‌شود.

این خدمات شامل: خدمات مجازی‌سازی، خدمات امنیت شبکه، خدمات راه‌اندازی شبکه، خدمات مایکروسافت، خدمات سرور و خدمات پسیو می‌باشد که در مقاله‌های قبلی به خدمات مجازی‌سازی دسکتاپ اشاره کردیم و اگر بخاطر داشته باشید عنوان کردیم که خدمات تکنولوژی مجازی‌سازی شامل:

مجازی‌سازی سرور، مجازی‌سازی دسکتاپ، مجازی‌سازی نرم‌افزار، مجازی‌سازی Storage و مجازی‌سازی (Input/Output) یا I/O می‌باشد. که به طور کامل مجازی‌سازی سرور و دسکتاپ را مورد بررسی قرار دادیم در ادامه این مقاله نیز سایر تکنولوژی‌های مجازی‌سازی و خدمات شبکه‌های کامپیوتری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • مجازی‌سازی نرم‌افزار

مجازی‌سازی نرم‌افزار موجب می‌گردد تا نرم‌افزارها موجود در شبکه کامپیوتری به کلی از سخت‌افزارهای موجود در شبکه کامپیوتری مستقل گردند. به‌گونه‌ای که با این تکنولوژی تمامی منابع نرم‌افزاری به شکل یک بسته نرم‌افزاری درمی‌آیند و در قالب یک فایل اجرایی قرار می‌گیرند تا بتوان از آن‌ها به راحتی در هر جایی بدون خطر از بین رفتن و پاک شدنشان مورد استفاد قرار داد.

  • مجازی‌سازی Storage

از تکنولوژی مجازی‌سازی Storage برای مجازی‌سازی حافظه ذخیره‌سازی SAN استفاده می‌شود. درواقع SAN یکی از روش‌های ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌ها مبتنی بر هارد دیسک می‌باشد که وقتی بر روی آن تکنولوژی مجازی‌سازی اعمال می‌شود به راحتی می‌توان از راه دور به صورت آنلاین میزان هارددیسک را افزایش داد.

  • مجازی‌سازی I/O

این نوع مجازی‌سازی مربوط به کابل‌های ورودی و خروجی به شبکه است که موجب کاهش آن‌ها می‌شود. درنتیجه هزینه‌ها جهت خریداری کابل نیز کاهش پیدا می‌کند.

پس از اینکه خدمات مجازی‌سازی را به صورت کامل توضیح دادیم به سراغ دومین دسته از خدمات شبکه‌های کامپیوتری که توسط شرکت‌های پشتیبان شبکه ارائه می‌گردد یعنی خدمات امنیت شبکه می‌پردازیم.

  • خدمات امنیت شبکه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها در شبکه‌های کامپیوتری خود درگیر آن هستند، امنیت شبکه است. شرکت‌های پشتیبان شبکه برای اینکه در حفظ و نگهداری تمامی داده‌ها و اطلاعات شبکه کامپیوتری شما کوشا باشند

راهکارهایی را جهت بهینه‌سازی و بهبود امنیت شبکه کامپیوتری شما پیشنهاد می‌دهند و از میان آن‌ها بهترین راهکار را انتخاب کرده و عملی می‌کنند البته این شرکت‌ها قبل از اینکه راهکارهایی را جهت بهبود و ارتقاء امنیت شبکه کامپیوتری شما، به شما ارائه بدهند به بررسی کامل زیرساخت شبکه کامپیوتری، شکافت‌های امنیتی زیرساخت شبکه، انواع سرویس‌ها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود در شبکه کامپیوتری شما می‌پردازند و سپس راهکارهای خود را ارائه می‌دهند.

هزینه شرکت پشتیبان

شاید فکر کنید قرار است شرکت‌های پشتیبان شبکه هزینه‌های نجومی از شما بابت بهینه‌سازی و ارتقاء سطح ایمنی شبکه کامپیوتری شما دریافت کنند اما کاملا در اشتباه هستید چراکه یک شرکت پشتیبان شبکه خوب با بررسی تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم راهکارهای منطقی را ارائه می‌دهد و از میان آن‌ها یک استراتژی منطقی را طرح کرده و براساس آن با دریافت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و مناسب سطح امنیت شبکه کامپیوتری شما را افزایش می‌دهد.

درواقع انتخاب یک شرکت پشتیبان شبکه خوب بستگی به انتخاب خودتان دارد شاید اگر انتخاب شما اشتباه باشد آن شرکت بخواهد دائما از شما مبلغ زیادی را دریافت کند اما برعکس اگر انتخاب درستی داشته باشید شرکت پشتیبان شبکه با قید یک قرارداد کاملا رسمی و توافق با شما هزینه‌ای را برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به شما  به صورت ماهیانه و یا سالیانه دریافت می‌کند.

در مقالات پیشین در مورد تکنیک‌های انتخاب درست در زمینه شرکت پشتیبان شبکه موضوعاتی را ارائه دادیم که یکی از پراهمیت‌ترین آن‌ها همکاری با یک شرکت پشتیبان شبکه با سابقه کار بالا بود. چراکه تیم‌های کارشناسان چنین شرکت‌هایی که دارای سابقه بالایی هستند تجربه بیشتری در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی دارند و می‌توانند راه موفقیت را برای شما هموار سازند.

  • انواع خدمات امنیت شبکه

    • بررسی اولیه
    • طرح راهکارهای افزایش امنیت شبکه
    • پیاده‌سازی راهکارهای امنیتی
      • فایروال
      • IPS
      • کنترل دسترسی
      • آنتی ویروس
      • Application Security
      • پیشگیری از دست رفتن اطلاعات
      • امنیت ایمیل
      • VPN
      • امنیت وب
      • امنیت شبکه وایرلس
    • تست نفوذپذیزی

در ادامه به بررسی هر یک از این خدمات امنیت شبکه اشاره خواهیم کرد.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question