با مانیتور Dell UltraSharp U3014 آشنا شوید

با مانیتور Dell UltraSharp U3014 آشنا شوید
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در صورتیکه در بازار به دنبال یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا هستید قطعا مدل Dell UltraSharp U3014 مدلی قابل توجه است. بررسی ما در مورد مدل دل U3014 علت را توضیح می‌دهد.

Dell UltraSharp U3014 یک نمایشگر غول رومیزی ۳۰ اینچی; با رزولوشن 2460 در 1600 پیکسل با یک صفحه نمایش مات ips با نور پس زمینه‌ی LED سازگار با محیط زیست است. U3014 به چند ویژگی خوب خود می‌بالد و لیستی طولانی از کنترل‌های آن‌برد برای تنظیم تصویر صفحه نمایش ارائه می‌نماید.

مانیتور Dell UltraSharp U3014

احتمالا برای اتصال مانتیور سنگین به پایه‌اش نیاز به کمک داشته باشید! اما زمانی که این کار را انجام دادید می‌توانید آن را به وسیله‌ی کابل DVI ;HDMI; DisplayPort یا Mini DisplayPort به کامپیوتر متصل کنید.

الترا شارپ دل U3014 از DisplayPort 1.2 شامل مولتی استریم (امکان نمایش دو یا چند فرمت به طور همزمان) پشتیبانی می‌کند; بنابراین می‌توانید تصویر را بر روی دو یا چند مانتیور منتقل نمایید و به صورت مستقل بر روی هر کدام نمایش دهید. (البته یاید از کارت گرافیکی استفاده نمایید که از DisplayPort 1.2 پشتیبانی نماید.)

همچنین التراشارپ دل u3014 از حالت تصویر در تصویر نیز تنها با ترکیب خاصی از اتصالات پشتیبانی می‌کند. پورت DVI و HDMI را نمی‌توان با هم استفاده نمود، و نمی‌شود از دو اتصال DisplayPort استفاده کرد. همچنین زمانی که متوجه شدم مانیتور قادر به اسکن تمامی‌ ورودی‌ها نیست و باید به صورتی دستی برای اولین بار ورودی‌ها انتخاب شود شگفت زده شدم. دکمه‌ای برای اسکن ورودی‌ها وجود دارد اما بالاخره باید آن را با فشردن فعال کنید!

Dell UltraSharp U3104: USB 3.0

دل به طور معمول شامل چهار پورت یواس‌بی‌ هاب بر روی صفحه نمایش‌های حرفه‌ای اش هست. این مدل دو پورت داون استریم یواس‌بی۳ در قسمت چپش; یک کارت حافظه خوان ; دو پورت یو اس بی ۳ به اضافه‌ی پورت اپ استریم در پشتش دارد. صفحه نمایش; فاقد بلندگوهای داخلی است اما می‌توانید اسپیکرهای آپشنال را به قسمت پایینش وصل نمایید.

صفحه نمایش برای هر دو حالت رنگی و سیاه و سفید در کارخانه کالیبره شده; اما Dell UltraSharp U3014 مجموعه‌ی جامعی از منوهای روی صفحه برای کالیبره نمودن به حالت دلخواه خودتان تعبیه نموده است. پنل U3014 بر اساس مدل wide gamut است بدین معنی که قادر به ارائه‌ی رنگهایی بیش تر از آنچه با آن خو دارید است.

به نظر من Dell UltraSharp U3014 برخی از رنگ‌ها را به گونه‌ای اشباع نموده که به نظر فلورسنت می‌رسند! به عنوان مثال به تصویر یک کلاه نارنجی نگاه کنید; در مانیتورهای دل این رنگ قرمز روشن به نظر می‌رسد. در حالیکه اشیائی که در نمایشگر‌های دیگر سبز لیمویی هستند به گونه‌ای به نظر می‌رسند که انگار بر روی آنها با یک ماژیک هایلایت فسفری خط کشیده‌اند.

عکسها بهتر به چشم می‌آیند; هرچند که تناژ پوست بیش از حد قرمز نمایش داده می‌شود و قطعه‌ای از مبلمان نارنجی اتاق نشیمن من در مانیتور u3014 به سمت قرمز میل می‌کند.

پس از مشاوره با دل من U3014 را برای استفاده از فضای رنگ‌های ادوبی RGB با فراهم آوردن طیف باریکتری از رنگ‌ها تنظیم نمودم. این مقادیر به مهار رنگ‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید به صورت دستی مقادیر تناژ رنگ از استاندارد 6500K به 5000k کاهش یا تا 10000k افزایش داده و به طور مستقل می‌توانید اشباع رنگ و وضوح را تنظیم کنید.

در نهایت می‌توانید از کالیبراسیون خانگی نرم افزار کالیبراسیون رنگ التراشارپ به همراه سخت افزاری با X-Rite i1Display Pro colourimeter (که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد) استفاده نمایید.

Dell UltraSharp U3104: گیر کردن تصویر؟

تمامی‌LCDها از جمله پانل‌های IPS تا حدودی در معرض گیر کردن تصویر هستند.

یعنی زمانیکه یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه باقی می‌ماند; تصویری شبح مانند روی صفحه باقی می‌ماند. معمولا این یک مشکل دائمی نیست. برخلاف CRTهای قدیمی; تکنولوژی ال‌سی‌دی‌ها بر روی مواد درخشان تکیه ندارد; اما می‌تواند منحرف کننده باشد.

در صورتی که شما سایه‌ای را بر روی مانیتور Dell UltraSharp U3014 تشخیص دهید; می‌توانید با فشار یک دکمه برای راه‌اندازی مجد حالت مورد قبول LCD از شر این مشکل خلاص شوید.

در طی بررسی‌های من گیر کردن کردن تصویر وجود نداشت; بنابراین فرصت آزمایش برای این مورد بوجود نیامد. اما غالبا با استفاده از اسکرین سیور یا به اسلیپ شدن مانیتور در زمان طولانی عدم استفاده، از این مشکل جلوگیری کنید.

پنل ips مات U3014 دارای زاویه دید بسیار گسترده‌ای است; که برای صفحه نمایشی به این سایز زمانی که شما از زاویه‌ی بالا و پایین; دو طرف و زمانی که شما جلوی آن نشسته اید بسیار حائز اهمیت است.

صفحه نمایش‌های براق می‌توانند تصاویری با رنگ سیاه و سایه‌های غنی تری را رندر نمایند; اما بخاطر بازتاب و تابش خیره کننده‌ی نور و پنجره‌ها کمی آزار دهنده هستند. در محل کار من; با استفاده از U3014 بازتاب خیره کننده خیلی کمتری نسبت به صفحه نمایش 27 اینچی تاندربولت اپل تجربه کردم.

نسبت نمایش16:10 صفحه نمایش Dell UltraSharp U3014 نسبت به 16:9 اپل; تنها کمی مربع‌تر است. دل حدود یک اینچ پهن تر و 3 اینچ بلندتر است; برای افرادی که چند اینچ اضافی برایشان ملاک است این امر بسیار قابل توجه خواهد بود.

چهار صفحه برای نوشتن باز کردم ; متوجه شدم وقت کمتری صرف حرکت این صفحات به اطراف و سوئیچ بین آنها صرف می‌کنم.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question