رادئون AMD
pending_actions
زمان مطالعه: 2 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اینتل در پردازنده آینده از تراشه گرافیکی رادئون AMD بهره می گیرد

شایعاتی به گوش می رسد که خبر از انعقاد قراردادی بین دو شرکت اینتل و AMD می دهند; قراردادی که پیرو آن اینتل قرار است از تراشه گرافیکی رادئون AMD در پردازنده های آینده به کار گیرد.

این می تواند یک شکستی برای انویدیا همیشه موفق باشد; شرکت سبز که همیشه در فروش کارت گرافیک از AMD پیشتر است حال در قرارداد شایعه شده جا مانده و از رقیب دیرینه خود عقب افتاده است.

همانطور که می دانید پردازنده های اینتل به گرافیک مجتمعی مجهز هستند که اگر شایعه درست باشد; باید در مدل های آینده شاهد گرافیک مجتمع رادئون AMD باشیم که نشان از افزایش عملکرد گرافیکی کمپانی موردبحث می باشد.

البته اینتل از سال 2011 تاکنون طی همکاری 1.5 میلیارد دلاری از فناوری انویدیا بهره می گرفت; اما این قرارداد در ماه های آینده به اتمام می رسد و فرصت را برای اینتل جهت همکاری با AMD مناسب خواهد کرد.

یکی از دلایل همکاری اینتل با AMD دعوا پتنتی بین این شرکت با انویدیا بود; به نظر می رسد دعوای دادگاهی موردبحث موجب شد تا کمپانی موردبحث دیگر به همکاری خود با انویدیا ادامه ندهد و به سمت دیگر شرکت فعال صنعت تراشه های گرافیکی یعنی AMD رود. البته AMD خود سود کافی از صنعت های مختلف کسب می کند و یکی از آنها صنعت کنسول های بازی است. زیرا دو شرکت سونی و مایکروسافت به استفاده از پردازنده گرافیکی و محاسباتی AMD می پردازند و با فروش هر کنسول یکی از این شرکت ها سود فراوانی عاید AMD می شود.

به هر حال جزئیات کافی درباره قرارداد وجود نداشته تا به آن پرداخت; باید منتظر ماند تا این موضوع رسمی شود.

در اخباری مرتبط AMD تولید پردازنده محاسباتی و گرافیکی دو کنسول جدید مایکروسافت و سونی را برعهده دارد.

منبع

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question