ارزان ترین لپ تاپ های دل
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
2.5/5 - (11 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارزان ترین لپ تاپ دل معرفی و مشخصات فنی ( قسمت دوم ) : در بخش اول این مقاله به دو نمونه از لپ‌تاپ‌های کمپانی دل اشاره کردیم که شامل: لپ تاپ دل مدل اینسپایرون ۳۵۵۲ ( Dell Inspiron 3552 ) و لپ تاپ دل مدل اینسپایرون ۳۵۶۷ سری تی ( Dell Inspiron 3567 T ) بودند. مشخصات فنی هر یک از این لپ‌تاپ‌ها هم به شرح زیر بود:

لپ تاپ دل مدل اینسپایرون ۳۵۵۲

( Dell Inspiron 3552 )

بررسی ارزان ترین لپ تاپ دل

قیمت حدودی: 4.290.000 تومان

  • پردازنده: Intel Celeron N3060 2.1 GHz -2MB
  • حافظه رم : 4 گیگابایت
  • هارد دیسک : 500 گیگابایت
  • گرافیک: Intel HD
  • صفحه نمایش : در ابعاد ۱۵٫۶ از نوع WXGA+HD LED

 

لپ تاپ دل مدل اینسپایرون ۳۵۶۷ سری تی

( Dell Inspiron 3567 T )

بررسی ارزان ترین لپ تاپ دل

قیمت حدودی: ناموجود در بازار

  • پردازنده: Intel Core i5
  • حافظه رم : ۴GB-DDR-4
  • هارد دیسک :۱ترابایت
  • گرافیک : AMD 430 به همراه 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
  • صفحه نمایش : در ابعاد ۱۵٫۶ اینچ با وضوح FULL HD

 

در ادامه این مقاله نیز به بررسی سایر لپ تاپ‌های ارزان قیمت برند دل به‌ویژه مشخصات فنی آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

 

ارزان ترین لپ تاپ های دل

لپ تاپ دل مدل اینسپایرون ۳۵۶۷ سری ای

( Dell Inspiron 3567 A )

قیمت حدودی: ناموجود در بازار

 

در مقاله قبل همانطور که در بالا اشاره کردیم، سری T همین لپ تاپ را مورد بررسی قرار داده بودیم. اما خبر خوب این است که سری A این دیوایس که قصد معرفی آن را به شما داریم دارای مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتری می‌باشد اما مانند سری T این دیوایس در رده لپ تاپ‌های میان‌رده قرار دارد.

برای مثال پردازنده این سری از لپ تاپ Dell Inspiron 3567، Core i7 است درحالی که پردازنده سری T این لپ تاپ که آن را بررسی کردیم دارای پردازنده Core i5 بود. علاوه‌بر این کارت گرافیک این سری از لپ تاپ Dell Inspiron 3567 نسبت به سری T قدرتمند‌تر است چراکه کارت گرافیک آن از نوع AMD Radeon R5 M430 به همراه 2 گیگابایت حافظه اختصاصی می‌باشد.

در کنار استفاده از پردازنده و همچنین کارت گرافیکی که از قدرت بیشتری نسبت به سری قبلی برخوردار است حافظه رم نیز پیشرفت چشم‌گیری در این سری از لپ تاپ Dell Inspiron 3567 داشته است چراکه حافظه رم سری T این دیوایس تنها 4 گیگابایت بود درحالی که حافظه رم سری A این دیوایس برابر با 8 گیگابایت است اما حافظه ذخیره‌سازی و یا همان هارددیسک در همان رنجی که سری T داشت یعنی 1 ترابایت باقی مانده است و هیچ پیشرفتی نسبت به مدل قبلی نداشته است.

اما در کل می‌توان نتیجه گرفت که سری A این دیوایس نسبت به سری T آن پیشرفته‌تر و قدرتمندتر است. درضمن باید اشاره کنیم که صفحه نمایش این سری از لپ تاپ Dell Inspiron 3567 در همان ابعادی که سری T داشت است .

یعنی 15.6 اینچ می‌باشد اما تفاوت اصلی را باید در نوع آن احساس کرد چراکه نوع صفحه نمایش سری A لپ تاپ Dell Inspiron 3567، True Life HD LED براق است که تماشای محتوای ویدئویی در آن کاملا لذت‌بخش است. باتوجه به پردازنده، کارت گرافیک و میزان رمی که به این سری از لپ تاپ Dell Inspiron 3567 اختصاص داده شده است .

می‌توان گفت کاربرانی که این سری را خریداری کنند می‌توانند کارهای گرافیکی بیشتر و همچنین بازی‌های رایانه‌ای میان‌رده‌ای را بر روی این دیوایس اجرا کنند. بنابراین این دیوایس برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای گزینه بسیار خوبی است.

 

لپ تاپ دل مدل اینسپایرون ۳۵۶۷ سری کی ( Dell Inspiron 3567 K )

قیمت حدودی: ناموجود در بازار

و اما آخرین لپ‌تاپ از برند دل که قصد معرفی آن را داریم درواقع همان لپ‌تاپ Dell Inspiron 3567 اما سری K آن می‌باشد. همانطور که تاکنون مشاهده کردید سری‌های T و A این لپ‌تاپ را مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه گرفتیم که با وجود مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتر در سری A، درواقع سری A این دیوایس از سری T آن قدرتمندتر است. اما اکنون قصد داریم سری K آن را هم بررسی کنیم و آن را با دو سری قبلی یعنی T و A مقایسه کنیم. اگر بخواهیم یک نگاه کلی به مشخصات سخت‌افزاری این دیوایس داشته باشیم باید بگوییم که پردازنده آن مانند سری A، Core i7 است، حافظه رم این سری هم مانند سری A، 8 گیگابایت می‌باشد، هارددیسک و کارت گرافیک این سری هم مانند سری A است و هیچ تغییری نکرده است. در کل مشخصات سخت‌افزاری سری K این دیوایس مانند سری A آن است و تنها تفاوتی که بین این دو دیوایس دیده می‌شود صفحه نمایش ماتی است که سری K مورد استفاده قرار گرفته است درصورتی که در سری A این دیوایس صفحه نمایش از نوع براق بود. همانطور که مشاهده می‌کنید سری K این دیوایس تفاوتی با سری A آن ندارد و تنها تفاوت آن‌ها در صفحه نمایش است از این‌رو اگر تمایل دارید صفحه نمایش لپ‌تاپ شما از نوع براق باشد می‌توانید سری A و درصورتی که تمایل دارید صفحه نمایش لپ‌تاپ شما از نوع مات باشد می‌توانید سری K این دیوایس را خریداری کنید.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

2.5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question