آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware - بخش سوم
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware – بخش سوم : در بخش‌های پیشین این مقاله به تعریف نرم‌افزار VMware، نکاتی را در زمینه نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزار که باید قبل از نصب آن مورد توجه قرار بگیرد و درنهایت برخی از مراحل نصب آن را مورد بررسی قرار دادیم.

 

آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware – بخش سوم

 

اگر به‌خاطر داشته باشید اشاره کردیم که قبل از نصب این نرم‌افزار باید منابع نرم‌افزاری به ویژه منابع سخت‌افزاری ماشین میزبان که قرار است نرم‌افزار بر روی آن نصب شود را مورد بررسی قرار دهیم به‌گونه‌ای که برای افزایش راندمان کاری در شبکه نباید از تمامی هسته‌های پردازنده ماشین میزبان بر روی ماشین‌مجازی خود استفاده کنید و باید آن‌ها را به شکل اصولی بین ماشین‌های مجازی در شبکه پارتیشن‌بندی کنید

و همچنین سعی کنید حد تعادل را در پارتیشن‌بندی حافظه دیسک ماشین میزبان بین ماشین‌های مجازی در شبکه رعایت کنید و برای عملکرد بهتر ماشین‌های مجازی در شبکه ماشین میزبانی تهیه کنید که حداقل 4 گیگابایت فضا داشته باشد.

علاوه‌بر تمامی این‌ها مراحل ابتدایی نصب نرم‌افزار VMware را مورد بررسی قرار دادیم و اشاره کردیم که بعد از پذیرش توافق‌نامه و انتخاب گزینه I accept دو گزینه Typical و Custom برای شما نمایش داده می‌شود که اگر برای ادامه فرایند نصب بر روی گزینه Typical کلیک کنید ادامه نصب نرم‌افزار براساس تنظیمات پیش‌فرضی که خودش در نظر می‌گیرد

تکمیل می‌شود و درصورتی که گزینه Custom را انتخاب کنید در مراحل بعدی فرایند نصب می‌توانید تنظیمات اختصاصی را بر روی نرم‌افزار اعمال کنید. این تنظیمات اختصاصی که با انتخاب گزینه Custom در فرایند نصب به شما نمایش داده می‌شود شامل: VIX Application Programming Interface، Enhanced Keyboard Utility و Visual Studio plugin می‌باشد در ادامه به بررسی هر یک از این گزینه‌ها خواهیم پرداخت.

VIX Application Programming Interface

فعال کردن این گزینه زمانی برای شما کاربرد دارد که بخواهید از نرم‌افزار VMware به عنوان نرم‌افزاری برای مدیریت و یا مانیتورینگ ماشین‌های مجازی در شبکه استفاده کنید.

درواقع انتخاب این گزینه می‌تواند کمک فراوانی به مدیران شبکه برای مدیریت هر چه بهتر و آسان‌تر شبکه بکند. به‌گونه‌ای که مدیران شبکه با استفاده مانیتورینگ به راحتی می‌توانند تمامی کاربران شبکه و فعالیت‌های آن‌ها را کنترل و بررسی کند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که این گزینه را فعال کنید تا امکان مانیتورینگ و نظارت بر شبکه همچنین ماشین‌های مجازی را داشته باشید.

 

 

آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware - بخش سوم
آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware – بخش سوم

 

 

Enhanced Keyboard Utility

این گزینه زمانی برای شما کاربرد خواهد داشت که بخواهید از زبانی غیر از زبان ماشین مجازی استفاده کنید. درواقع فعال کردن این گزینه به شما اجازه استفاده از یک زبان دیگر به غیر از زبان ماشین را می‌دهد.

  • Visual Studio plugin

همانطور که از نام این گزینه مشخص است با فعال کردن این گزینه می‌توانید خطاها و یا ارورهای نرم‌افزار VMware را با استفاده از نرم‌افزار Visual Studio برطرف کنید.

لازم است بدانید که با استفاده از Workstation Web Server به راحتی می‌توانید از ماشین‌های مجازی VMware Workstation در شبکه استفاده کنید و به ساده‌ترین شکل به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که این دسترسی به ماشین‌های مجازی Workstation VMware به طور پیش‌فرض بر روی پورت 443، HTTPS قرار دارد اما شما می‌توانید این پورت را تغییر دهید و سپس بر روی گزینه next کلیک کنید.

پس از اینکه در مرحله قبل بر روی گزینه next کلیک کردید یک پنجره به شما نمایش داده می‌شود که در آن یک گزینه به‌روزرسانی نرم‌افزار قرار دارد اگر شما تیک این گزینه را بزنید هر زمانی که برای این نرم‌افزار به‌روزرسانی وجود داشته باشد به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود و قابلیت‌هایی که در آن به‌روزرسانی افزوده قرار داشته باشد به نرم‌افزار افزوده می‌شود.

نکته مهم

البته لازم است بدانید که با فعال کردن این گزینه اطلاعات نرم‌افزار به صورت ناشناس برای شرکت VMware فرستاده می‌شود. از این‌رو اگر نمی‌خواهید اطلاعات شبکه شما به این کمپانی ارسال گردد باید این گزینه را غیرفعال کنید.

پس از غیرفعال کردن این گزینه هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید این نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنید و دیگر اطلاعات شما به صورت ناشناس به کمپانی VMware فرستاده نمی‌شود.

پس از طی این مراحل لازم است بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا فرایند نصب نرم‌افزار ادامه پیدا کند. در طی فرایند نصب نرم‌افزار حدود 3 گیگابایت فایل بر روی سیستم و یا ماشین میزبان کپی می‌شود که باتوجه به مشخصات سخت‌افزاری که دیسک سیستم میزبان دارد ممکن است عملیات کپی فایل‌های نرم‌افزار VMware بر روی سیستم میزبان خیلی سریع انجام بگیرد و یا برعکس مدت زمان زیادی به طول بیانجامد.

پس از اینکه فرایند نصب به اتمام رسید از شما یک شناسه خواسته می‌شود که اگر آن را داشته باشید و وارد کنید نرم‌افزار به صورت دائمی نصب می‌گردد اما اگر آن را نداشته باشید و بر روی گزینه Skip کلیک کنید، نرم‌افزار به صورت 30 روزه نصب می‌گردد. با اتمام نصب نرم‌افزار می‌توانید بر روی گزینه Finish کلیک کنید.

 

 

آموزش نصب VMware  (بخش اول)

آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware – بخش دوم

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question