یک شبکه کامپیوتری تا چه میزان به تیم پشتیبان شبکه نیاز دارد؟ (بخش اول)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک شبکه کامپیوتری تا چه میزان به تیم پشتیبان شبکه نیاز دارد؟ (بخش اول)

چندین سال قبل اکثر شرکت‌ها و یا سازمان‌ها دارای یک شبکه کامپیوتری بودند که براساس یک توپولوژی و یا یک طرح ساده پیاده‌سازی و راه‌اندازی شده بود از این‌رو شاید در گذشته تنها یک کارشناس می‌توانست تمامی مشکلاتی که در یک شبکه کامپیوتری ایجاد می‌شد را می‌توانست برطرف سازد .

اما با گذشت زمان و گسترش علم شبکه و مطرح شدن تکنولوژی‎‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی فراوان در شبکه، این مبحث کلا دگرگون شد به‌گونه‌ای که امروزه در اکثر شرکت‌ها به ویژه شرکت‌ها و یا سازمان‌های بزرگ دارای یک شبکه کامپیوتری پیچیده هستند که تکنولوژی‌های متعددی مانند مجازی‌سازی شبکه، مجازی‌سازی سرور، مجازی‌سازی دسکتاپ‌ها و … نیز بر روی آن اعمال شده است.

بنابراین در حال حاضر تنها یک کارشناس نمی‌تواند به خوبی چنین شبکه‌ای را مدیریت کند و یا تمامی اختلالات و مشکلات آن را برطرف سازد از طرفی نیروی کارآمد و متخصص خیلی کم است. درنتیجه یک شرکت پشتیبان شبکه می‌تواند کمک بسزایی در امر حفظ و نگهداری داده‌های شبکه، برطرف کردن مشکلات و اختلالات شبکه و همچنین ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات سخت‌افزاری آن، بکند.

در ادامه مقاله با بررسی دلایل مختلف نیاز یک شبکه کامپیوتری به یک تیم پشتیبان به این سوال پاسخ خواهیم داد که یک شبکه کامپیوتری تا چه میزان به تیم پشتیبان شبکه نیاز دارد؟

از آن‌جایی که پیشرفت‌های فناوری اطلاعات با سرعت بسیار بالایی در حال اتفاق افتادن هستند و هر روز یک فناوری و یا یک نرم‌افزار در این زمینه مطرح می‌شود و هر یک از کارمندان تنها فرصت این را دارند که به انجام وظایف خود بپردازند و آن‌ها را انجام دهند همچنین شما هم به عنوان مدیر شرکت فرصت این را ندارید که به همه کارها به ویژه اختلالات گسترده‌ای که در شبکه کامپیوتری شما ایجاد شده است رسیدگی کنید.

مزایای استفاده از پشتیبان شبکه

علاوه‌بر تخصص کافی نیز در این زمینه ندارید، بهتر است مدیریت شبکه شرکت و یا سازمان خود را به یک شرکت پشتیبان شبکه بسپارید. اما تاثیر این کار چیست؟ زمانی که مدیریت شبکه خود را به یک شرکت پشتیبان شبکه می‌سپارید

در کنار اینکه تمامی داده‌های شما را حفظ می‌کند به رفع تمامی مشکلات موجود در شبکه شما به ویژه مشکلاتی که در زیرساخت شبکه شما وجود دارد که ممکن است اختلالاتی را در کل شبکه ایجاد کند می‌پردازد و درنهایت با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در امر شبکه، به ارتقا شبکه کامپیوتری شرکت شما کمک می‌کند.

زمانی که همه چیز در یک شبکه کامپیوتری عالی باشد کاربران آن نیز به راحتی تمامی کارها و فعالیت‌های خود را با سرعت بالایی انجام می‌دهند و درنهایت این راندمان کاری بالا موجب افزایش رشد و گسترش کسب‌و‌کار شرکت شما می‌شود. بنابراین حتی اگر 1 درصد مدیر آینده‌نگری باشید همین الان تصمیم می‌گیرید که مدیریت شبکه خود را به یک شرکت پشتیبان شبکه بسپارید.

یک مدیر شبکه در یک شرکت و یا سازمان بزرگ که دارای شبکه‌ کامپیوتری بزرگی می‌باشد نمی‌تواند پاسخگوی خدمات شبکه باشد شاید بتواند بخشی از مشکلات و اختلالات در شبکه را حل کند،

اما زمانی که شما با یک شرکت پشتیبان شبکه قرارداد می‌بندید آن شرکت یک تیم از کارشناسان را به ارائه بهترین خدمات شبکه به شرکت شما اختصاص می‌دهد که هر یک وظیفه‌ای را در شبکه کامپیوتری شما برعهده می‌گیرند و درنهایت به صورت مرتب گزارشاتی را از عملکرد خود در شبکه کامپیوتری شرکت شما در اختیارتان قرار می‌دهند تا از بهینه‌سازی انجام شده در شبکه کامپیوتری شرکت و یا سازمان خود مطلع باشید.

رفع اختلال یا مشکل در شبکه

علاوه‌بر این درصورت بروز اختلال و یا مشکلی در شبکه یک تیم کارشناسی که نقشه کاملی از طرح کلی شبکه دارد نسبت به یک و یا 2 مدیر شبکه، خیلی سریع‌تر می‌توانند با هم‌فکری با یکدیگر مشکل را بیابند و بهترین راه‌حل آن را پیدا کنند و برای انجام آن اقدام کنند.

همانطور که می‌دانید سرعت بالا در پیدا کردن مشکل شبکه و حل آن از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه اگر مشکل به‌وجود آمده برطرف نشود ممکن است ضرر و زیان زیادی را به تجهیزات سخت‌افزاری و همچنین منابع نرم‌افزاری شبکه وارد کند.

بنابراین عملکرد یک تیم از کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه خیلی سریع‌تر است و موجب می‌شود هیچ‌گونه وقفه‌ای در کار کاربران شبکه نیز ایجاد نشود. چراکه ایجاد وقفه در کار کارمندان موجب کاهش راندمان کاری آن‌ها و درنهایت افت پیشرفت در کسب‌و‌کار شرکت و یا سازمان می‌شود.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question