کارت گرافیک برای لپ تاپ
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در بخش قبلی از این مقاله به دو نوع از کارت‌های گرافیک موجود در بازار شامل: انویدیا کوادرو (Quadro) و انویدیا جی فورس (Nvidia GeForce) اشاره کردیم و هر یک از این نوع کارت‌های گرافیک که برای کاربری‌های خاصی طراحی و تولید شده‌اند را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا شما را با دو نوع دیگر از کارت‌های گرافیک موجود در بازار شامل: AMD Radeon RX،  گرافیک اینتل آیریس پلاسو (Intel Iris Plus Graphics) و گرافیک اینتل HD آشنا کنیم.

 

AMD Radeon RX - چه کارت گرافیکی برای لپ تاپ مناسب است؟  (بخش چهارم)
AMD Radeon RX – چه کارت گرافیکی برای لپ تاپ مناسب است؟  (بخش چهارم)

 

AMD Radeon RX

اگر به دنبال یک کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه هستید کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. درواقع قیمت مناسب تنها ویژگی‌ این نوع از کارت‌های گرافیک نیست چراکه این نوع از کارت‌های گرافیک در کنار قیمتی مناسب از عملکرد و کارایی مناسبی نیز برخوردار هستند. اما مطمعنا برایتان سوال است که این دسته از کارت‌های گرافیک برای کدام دسته از کاربران مناسب هستند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این نوع از کارت‌های گرافیک برای گیمرهایی مناسب هستند که بیشتر به دنبال واقعیت مجازی هستند. البته باید اشاره کنیم که مدل‌های قدرتمند این نوع از کارت‌های گرافیک به‌ندرت در کامپیوترهای دسکتاپ پیدا می‌شود اما برخی از مدل‌های قدرتمند آن‌ها در لپ تاپ‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برخی از کارت‌های گرافیک متداول AMD Radeon RX به شرح زیر می‌باشند:

 

نامپردازنده جریانیحافظه میزان حافظه اختصاصیپهنای باندپشتیبانی از واقعیت مجازیپشتیبانی از 4K
RX 48020488GB256GBpsبلهبله
RX 4708964GB211GBpsبلهبله
RX 4607684GB112GBpsخیر بله

 

 

Intel Iris Plus Graphics -چه کارت گرافیکی برای لپ تاپ مناسب است؟  (بخش چهارم)
Intel Iris Plus Graphics -چه کارت گرافیکی برای لپ تاپ مناسب است؟  (بخش چهارم)

 

گرافیک اینتل آیریس پلاس (Intel Iris Plus Graphics)

درصورتی که یک گیمر نیمه‌حرفه‌ای هستید و قصد دارید بر روی سیستم خود بازی‌های ویدئویی میان‌رده را اجرا کنید و به دنبال کارت گرافیکی هستید که از قیمت مناسب و یک عملکرد خوب برخوردار باشد بهترین گزینه برای شما کارت گرافیک Intel Iris Plus Graphics است. درواقع کارت گرافیک Intel Iris Plus Graphics برای اجرای بازی‌های میان‌رده طراحی و تولید شده است که برای گیمرهای نیمه‌حرفه‌ای اما خلاق که از عملکرد سطح بالایی را از کارت گرافیک سیستم خود انتظار دارند بسیار مناسب می‌باشد. گیمرهای معمولی و نیمه‌حرفه‌ای با استفاده از این کارت گرافیک می‌توانند بازی‌های میان‌رده را بدون هیچ‌گونه افت فریمی بازی کنند و اجرای آن‌ها بیشترین لذت را ببرند. درضمن باید اشاره کنیم که شما این کارت گرافیک را بیشتر در ایستگاه‌های کاری مشاهده می‌کنید. کارت‌های گرافیک متداول Intel Iris Plus Graphics به شرح زیر می‌باشند:

 

نامحافظه میزان حافظه اختصاصیپهنای باندپشتیبانی از واقعیت مجازیپشتیبانی از 4K
Iris Plus Graphics 65032 گیگابایت1GBpsخیربله
Iris Plus Graphics 64032 گیگابایت1GBpsخیربله
 intel HD Graphics -چه کارت گرافیکی برای لپ تاپ مناسب است؟  (بخش چهارم)
intel HD Graphics -چه کارت گرافیکی برای لپ تاپ مناسب است؟  (بخش چهارم)

 

گرافیک اینتل HD

 کارت‌های گرافیکی از نوع  اینتل HD، کارت‌های گرافیکی مجتمع هستند. همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم، کارت‌های گرافیک به دو نوع کلی کارت‌های گرافیک مجزا و همچنین کارت‌های گرافیک مجتمع تقسیم‌بندی می‌شوند. کارت‌های گرافیک مجتمع همانطور که از نامشان پیداست در درون پردازنده اصلی قرار دارند از این‌رو میزان حافظه‌ای که دارند با پردازنده به اشتراک می‌گذارند اما کارت‌های گرافیک مجزا از پردازنده مجزا هستند و حافظه اختصاصی و مستقل خود را دارند. کارت‌های گرافیک اینتل HD به کاربر این امکان را می‌دهند که باکیفیت بسیار بالایی به تماشای ویدئو بپردازند و همچنین بازی‌های پایین‌رده‌ای را بر روی دیوایس خود اجرا کند. این نوع کارت‌های گرافیک را به دلیل وزن سبکی که دارند می‌توانید در لپ تاپ‌های فوق‌سبک مانند Dell XPS 13 هیبرید و یا Elitebook 1030 G1 مشاهده کنید. به گیمرهای حرفه‌ای که به دنبال اجرای بازی‌های فوق‌حرفه‌ای با تنظیمات بالا هستند اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که به سراغ این نوع از کارت‌های گرافیک بروند چراکه این نوع کارت‌های گرافیک برای گیمرهای معمولی و نیمه‌حرفه‌ای که بازی‌های میان‌رده را در دیوایس خود اجرا می‌کنند طراحی و تولید شده‌اند بنابراین نمی‌توانند برای گیمرهای حرفه‌ای گزینه مناسبی باشند. کارت‌های گرافیک متداول اینتل HP به شرح زیر می‌باشند:

 

نامحافظه میزان حافظه اختصاصیپهنای باندپشتیبانی از واقعیت مجازیپشتیبانی از 4K
HD Graphics P63064 گیگابایت1GBpsخیربله
HD Graphics 63064 گیگابایت1GBpsخیربله
Iris Plus Graphics 64032 گیگابایت1GBpsخیربله
HD Graphics 62032 گیگابایت1GBpsخیربله
HD Graphics 61516 گیگابایت8GBpsخیربله
HD Graphics 61064 گیگابایت1GBpsخیربله

 

 

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question