کارت گرافیک برای لپ تاپ
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ 

کارت گرافیکی مناسب برای لپ تاپ : از ابتدای این مقاله تاکنون توضیحات کلی درمورد کارت گرافیک و وظایف آن به‌علاوه مناسب‌ترین کارت های گرافیک متناسب با انواع نیازها و انواع کاربری‌ها ارائه دادیم و به‌صورت تخصصی به تفاوت میان کارت های گرافیک مجتمع و مجزا پرداختیم. در ادامه این مقاله نیز به ادامه بحث تخصصی در زمینه کارت گرافیک می‌پردازیم.

یکی از مباحث تخصصی در زمینه کارت گرافیک که قصد داریم به آن بپردازیم یکسری اسامی است که همیشه به همراه انواع کارت های گرافیک به گوش شما می‌خورد اما دقیقا نمی‌دانید که چه معنایی دارند. برای مثال انویدیا کوادرو ، انویدیا جی فورس ، ای‌ام‌دی Radeon RX و یا اینتل آیریس پلاس. در ادامه هر یک از این اصطلاحات که همراه کارت های گرافیک به‌کار برده می‌شوند و موجب سردرگمی کاربران و مخاطبان می‌شوند را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

درواقع اصطلاحات مذکور که در بالا به آنها اشاره کردیم همه انواعی از مدل‌های مختلف کارت گرافیک هستند که برای انواع کاربری‌ها طراحی و تولید شده‌اند.

 

کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ 
کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ

انویدیا کوادرو (Quadro)

کارت های گرافیک انویدیا کوادرو مخصوص استفاده در ایستگاه های کاری طراحی و تولید می‌شوند که برای کارهایی از قبیل: مهندسی، طراحی بازی، واقعیت مجازی و همچنین تحقیق مناسب هستند البته دارای یکسری ویژگی‌های منفی هم هستند برای مثال از قیمت بالایی برخوردارند البته به این دلیل که برای استفاده در ایستگاه های کاری طراحی و تولید شده‌اند بدیهی است که گران قیمت باشند. از سایر معایب این نوع کارت های گرافیک می‌توان به شارژدهی باتری کم و همچنین وزن زیاد آنها اشاره کرد.

در زمینه سطح عملکردی که این نوع از کارت های گرافیک دارند باید بگوییم که به‌خوبی می‌توانند انجام کارهای سنگین مانند اجرای برنامه‌های حرفه‌ای مانند اتوکد را به خوبی پوشش بدهند. حتی براساس گفته‌های کمپانی طراح و تولید‌کننده این نوع از کارت های گرافیک می‌توان گفت که از 2 الی 3 برابر قدرت بیشتری نسبت به کارت های گرافیک رقیب خود برخوردار می‌باشند. در کل اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید که قصد دارید با استفاده از سیستم خود به انجام کارهای گرافیکی سنگین و یا ساخت بازی و ویرایش فیلم بپردازید این نوع از کارت های گرافیک که دارای عملکرد فوق‌العاده قدرتمندی هستند می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشند. کارت های گرافیک متداول انویدیا کوادرو به شرح زیر می‌باشند:

نامهسته CUDAحافظه میزان حافظه اختصاصی پهنای باند پشتیبانی از واقعیت مجازیپشتیبانی از 4K
Quadro P5000۲۰۴۸16GB192GBpsبلهبله
Quadro P400017928GB192GBpsبلهبله
Quadro P300012806GB168GBpsخیربله

 

کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ 
کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ

انویدیا جی فورس (Nvidia GeForce)

کارت های گرافیک انویدیا جی فورس، مناسب‌ترین و بهترین کارت های گرافیکی هستند که شما می‌توانید یکی از مدل‌های آنها را انتخاب کنید البته این انتخاب شما بستگی به نوع کاربری و نوع نیاز شما هم دارد.

این نوع از کارت های گرافیک با هدف انجام بازی‌های حرفه‌ای و همچنین واقعیت مجازی طراحی و تولید می‌شوند، متاسفانه گیمرهایی که بودجه کافی ندارند به دلیل قیمت بالای این کارت گرافیک نمی‌توانند آن را خریداری کنند.

چه شما یک گیمر معمولی باشید و چه یک گیمر حرفه‌ای، کارت های گرافیک انویدیا جی فورس به راحتی و به بهترین شکل ممکن می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند. تمامی مدل‌های کارت های گرافیک انویدیا به جزء دو مدل 1050 و 1050Ti قابلیت مجازی از تکنولوژی واقعیت مجازی را دارند.

درصورتی که یک گیمر حرفه‌ای می‌باشید و قصد دارید لپ‌تاپ بالارده‌ای را انتخاب و خریداری کنید که هم از قدرت بالایی برخوردار باشند و هم‌اینکه دارای یکی از مدل‌های کارت های گرافیک انویدیا جی فورس باشند می‌توانید به سراغ لپ‌تاپ‌های بسیار بزرگ  MSI GT83VR Titan SL و Origin PC Eon17SLX بروید چراکه هم دارای صفحه نمایش 18.4 اینچی می‌باشند و هم اینکه از دو کارت گرافیک GTX 1080 پشتیبانی می‌کنند. کارت های گرافیک متداول انویدیا جی فورس به شرح زیر می‌باشند:

 

نامهسته CUDAحافظه میزان حافظه اختصاصیپهنای باندپشتیبانی از واقعیت مجازیپشتیبانی از 4K
GTX 108025608GB320GBpsبلهبله
GTX 107020488GB320GBpsبلهبله
GTX 106012806GB192GBpsبلهبله
GTX 1050 Ti7684GB192GBpsخیربله
GTX 10506404GB112GBpsخیربله

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question