چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است؟

چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است؟
pending_actions
زمان مطالعه: 2 دقیقه
star_halfامتیاز
4.5/5 - (31 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است؟

داشتن کفش مناسب اجباری است، خواه تمریناتتان شامل دویدن، پیاده روی، ورزش‌های دیگر یا استفاده از تجهیزات بدنسازی باشد. آسیب‌های ناشی از عدم استفاده کفش مناسب میتواند تلاشتان در کاهش وزن یا تناسب اندم را از بین ببرد. سرمایه گذاری برای خرید کفش با کیفیت میتواند ازصدمه‌های مچ و پای شما جلوگیری و باعث میشود تمریناتی لذت بخش و راحت را تجربه کنید.

انواع کفش

انواع کفشهای ورزشی، مطابق با نوع ورزش در بازارها موجود است. کفش‌های دویدن که دارای فنر داخلی در آن برای دونده‌ها و کفشهای سبک پیاده روی مخصوص افرادی که پیاده راه می‌روند در دسترس است. کفشهای تمرینات هوازی، سبک و دارای فنر داخلی هستند تا از خستگی پا جلوگیری و تسکین دهنده درد جلوی پا، حین ورزشهای ایروبیکی است.

کفشهای مخصوص تنیس، کف انعطاف پذیری دارند تا از پاهای شما در برابر اینطرف و آنطرف رفتن در تنیس محافظت کند. کفشهای مخصوص بسکتبال با کف ضخیم و ساق بلند، محافظ قدرتمندتری در برابر آسیبهای مچ و پا ناشی از پرش هستند. کفشهای چند منظوره ورزشی نیز موجود است. این نوع کفش برای افرادی که چندین نوع ورزش یا تمرینات انجام می‌دهند، مناسب می‌باشد.

انتخاب کفش

جامعه ارتوپدی پا و مچ پا در امریکا توصیه می‌کند، نوع کفشی که انتخاب میکنید باید مطابق با نوع ورزشی که بیشتر انجام می‌دهید، باشد. اگر سه بار در هفته ورزش خاصی انجام میدهید، کفش ورزشی مربوط به آن را انتخاب کنید.

مرکز بهداشت مک کینلی توصیه میکند که برای انتخاب کفش، بعدازظهر تا عصر و یا بعد از انجام تمرینات زمانیکه که پاها بزرگتر هستند، اقدام کنید. کفش‌ها را با جوراب ورزشی پا بزنید و بایستید تا از اندازه بودن سایز آنها مطمئن شوید. از انگشت شست پایتان ۱. ۲۷ سانتی متر تا نوک کفش فاصله بگذارید و مطمئن شوید به راحتی می‌توانید انگشتانتان را تکان دهید. کفش را خم کنید و ببینید خیلی انعطاف پذیر نباشد، چرا که عدم حفاظت کمتری را نشان می‌دهد.

مزایای کفش مناسب

انتخاب کفشی مناسب میتواند به حفاظت در برابر آسیبهای معمول بسته به نوع تمرینات ورزشی کمک کند. کفشهای خوب میتواند تاثیر ناشی از شدت ضربه‌ای که موقع گذاشتن پا بر زمین وارد می‌شود، بکاهد. بعلاوه، کفشهای مخصوص ورزشی می‌تواند عملکرد و توانایی تان مثلا تغییر سریع جهت را بهبود بخشد.

کفش‌ها و آسیب‌های پا

کفش نامناسب ورزشی میتواند عامل آسیب‌های زیادی باشد. علاوه بر صدمات وارده مشخص، شامل شکستگی و در رفتگی‌های مچ، میخچه و پینه پا و دیگر صدمه‌های کمتر شناخته شده نیز رایج هستند. متاتارسالژیا، که به عنوان درد در قسمت جلویی پا معرفی شده، بر طبق مرکز پزشکی بت اسراییل دیکونس میتواند با استفاده کفشهای نامناسب بدتر شود.

تعویض کفش

کفشهای کهنه از پاهایتان حین ورزش به خوبی محافظت نخواهند کرد. بر اساس عقیده دانشگاه ایالتی میشیگان، کفشهای مخصوص دویدن هر ۴۸۲ الی ۸۰۹ کیلومتر یکبار باید تعویض شوند. اگر هفته‌ای ۳۲ کیلومتر میدوید، به این معنی است که شما باید کفشهای خود را هر ۲۰ الی ۲۵ هفته یکبار عوض کنید. Netwellness توصیه میکند که از روی آج کفشهایتان درباره دوامش قضاوت نکنید. در عوض، پاشنه کفش را بررسی کنید که خرابی کفش را زودتر نشان میدهد.

چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است؟

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

4.5/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question