ویژگی ها و مزیت های بارز سرور Dell به سرور های برند HP

ویژگی ها و مزیت های بارز سرور Dell به سرور های برند HP
pending_actions
زمان مطالعه: 4 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (2 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ویژگی ها و مزیت های بارز سرور Dell به سرور های برند HP

مزیت سرورهای Dell به سرورهای HP چیست ؟ ویژگی ها و مزیت های بارز سرور Dell به سرور های برند HP : یکی از سوالات مهمی که در بازار سرور ایران به وفور پرسیده می شود این است که سرورهای Dell چه مزیت هایی به سرورهای HP دارند. این سوال را از جنبه های مختلفی می توان پاسخ داد که اینجا قصد داریم برای شما توضیحاتی در مورد برتری سرورهای Dell به HP را بگوییم.
ابتدا باید بگوییم که عموما سرورها از نظر مشخصات سخت افزاری نزدیک به هم هستند و در مورد پردازنده و سایر مشخصات مثل RAM و HDD تفاوتهایی ناچیزی با هم دارند ولی در سایر حوزه ها می توانیم مشخصات را با هم مقایسه کنیم که معمولا این موارد در انتخاب سرور نادیده گرفته می شوند ولی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.

ویژگی ها و مزیت های بارز سرور Dell به سرور های برند HPمقایسه سرور های Dell با HP

  1. گارانتی  : طول مدت گارانتی سرور یکی از مهترین عوامل موثر بر خرید توسط خریداران می باشد به گونه ای که در بعضی از موارد تبدیل به عامل اصلی می شود. چرا که سرور به عنوان یک کالای سرمایه ای و تاثیرگذار در فرآیند اجرایی شرکت می تواند در انجام کارهای شرکت به شدت کمک حال مدیران باشد. سرور های Dell دارای سه سال گارانتی زیگورات در ایران می باشد در حالیکه سرورهای HP معمولا یکسال گارانتی دارند، شما به عنوان خریدار کدام یک را ترجیح می دهید؟
  2. قطعات اصلی کمپانی Dell : سرورهای Dell همگی در کارخانه تولید دل در اروپا به صورت کامل تولید و بسته بندی و به مقاصد مختلف ارسال می شوند در صورتی که سرور های HP عموما به صورت قطعات منفصل ارسال می شود و خریداران باید در بازار سایر قطعات آنرا به عنوان اصلی یا OEM خریداری کنند که همین امر باعث شک به کیفیت و اصلی یا دست دوم بود قطعات می شود و ضمنا به خاطر رقابتی بودن قیمت سرورهای HP در بازار ایران معمولا پایین ترین کیفیت بدنه و قطعات وارد بازار ایران می شود. در صورتی که سرور قلب شبکه یک سازمان است و باید بالاترین کیفیت را داشته باشد.
  3. ادغام برند دل با برند EMC : در سال 2016 شرکت Dell اقدام به تملک شرکت معظم EMC که تولید کننده دستگاههای ذخیره ساز در دنیا است نمود. این ادغام منجر به بوجود آمدن برند DellEMC شد که اکنون هم در حوزه ذخیره سازی و هم در حوزه سرور حرف اول را در دنیا می زند. می توان گفت در آینده سرورهای دل بهترین انتخاب شما خواهند بود زیرا در مورد ذخیره سازی بیشترین همخوانی را با ذخیره سازهای EMC خواهند داشت و این به معنای بهره وری به شدت بالاتر برای سازمانها و شرکت ها خواهد بود.
  4. سهم فروش بین المللی برند دل : سهم فروش بالاتر دل خصوصا در فصل چهارم سال 2018 و حتی در مقایسه با دوره قبل ( از نظر تعداد دستگاه فروخته شده و همچنین گردش مالی ) نوید بخش سهم بیشتری از بازار سرورهای دنیا توسط شرکت Dell می باشد و این فراگیری باعث بهبود دسترسی مشتریان در سراسر دنیا و از جمله ایران به سرورهای دل خواهد شد. برند HP جایی بهتر از مقام پایین تر ندارد.
  5. سیستم کنترل سرور های Dell : با توجه به اینکه سرور های HP از سیستم کنترل iLO استفاده می کنند. این سیستم در سرورهای Dell با نام iDrac شناخته می شوند که با توجه به وجود لایسنس در هنگام خرید شما از مشکلات عدم وجود لایسنس رها می شوید. ضمن اینکه سیستم موجود در سرورهای Dell سریع تر و به میزان قابل توجهی User Friendly هستند.
  6. عدم نیاز به Storage در سرور های دل : با توجه به اینکه سرورهای دل عموما با بدنه 3.5 اینچی در ایران عرضه می شوند( که البته هارد های 2.5 اینچی را هم پشتیبانی میکنند)، امکان استفاده از هارد دیسک های NLSAS و SATA تا ظرفیت 14 ترابایت را دارند و عملا شما می توانید به جای استفاده از ذخیره ساز، از خود سرور برای ذخیره سازی استفاده کنید که این یعنی کاهش هزینه های سازمانی. سرور های 2U می توانند تا 12 هارد داشته باشند و در آینده هارد های با ظرفیت های بالاتر هم به بازار خواهند آمد. برای سازمانهایی که می خواهند از VDI استفاده کنند هم این موضوع قابل توجه است.
  7. دسترسی آسان به درایورها: با ورود service tag یا همان شماره سریال سرور های دل در وبسایت این شرکت شما سریعا و کاملا دقیق به تمام درایورهای همان سرور دسترسی پیدا می کنید. این یعنی شما در هر زمان و هر موقعیت می توانید مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری سرورهای Dell را رفع کنید در صورتی که در سرورهای HP این مورد نیاز به دانستن part Number دقیق قطعات نصب شده بر روی سرور را دارد که عموما هم به دلیلی که قبلا توضیح دادیم و عدم یکنواختی قطعات مونتاژ شده، یافتن درایور های این قطعات برای سرورهای HP سخت و زمان بر است.
  8. دسترسی به خدمات پس از فروش : وجود شرکت زیگورات تکنولوژی با سابقه 20 ساله در زمینه محصولات حرفه ای دل نشان دهنده خدمات پس از فروش مطلوب می باشد که خریداران را از بابت پشتیبانی محصولات آسوده خاطر میکند.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question