مقایسه آداپتور های اصل و کپی
pending_actions
زمان مطالعه: 2 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقایسه آداپتور های اصل و کپی

آداپتور های اصل با آداپتور های کپی در بسیاری از موارد از نظر شکل ظاهری کاملا یکسان است، چون تولید قاب آداپتور نیاز به تکنولوژی و طراحی خاصی ندارد که انحصاری باشد؛

نگته مهم

اما نکته مهم در آداپتورها طراحی اجزای داخلی شامل طراحی برد، کیفیت برد و طراحی کلی سیستم و کیفیت لحیم کاری و …. می باشد که از ظاهر آداپتور غیر قابل تشخیص می باشد.

در آداپتور های غیر اصل با ظاهری کاملا مشابه اصل عموماً :

  1. صفحه اصلی برد یک لایه یا یک رو می باشد که عملا نمی توان مدارهای پیشرفته را در سطح کم اجرا نمود.
  2. مدار فیلترینگ  که برای جلوگیری از ایجاد نویز آداپتور روی قطعات دیگر مدار می باشد معمولا وجود ندارد و یا بسیار ساده و نامناسب طراحی می گردد ( تصاویر پایین نشان دهنده این موضوع است)
  3. ایجاد گرمای نسبتا زیاد در این آداپتورها که نشان ازطراحی نامناسب می باشد. برای دفع گرما در این آداپتورها بعضاً هیچ چیزی تعبیه نمی شود و در بعضی موارد انتقال گرما از روی رگولاتورها و ماسفت ها از دو هیت سینک فلزی با ضخامت بالا استفاده می شود. وزن سنگین این صفحات بعضا به گونه ای است که وزن آداپتورهای تقلبی را همانند وزن آداپتورهای اصل می نماید. این امر باعث می شود که ازدید مشتری، آداپتور اصل و تقلبی یکسان جلوه  نماید، درحالیکه در آداپتورهای اصل این وزن به خاطر وجود مدارها و خازنهای کافی و سیستمهای اضافه مانند نویزگیر،  مدارات و سیم پیچهای کنترلی، رگولاتورها و …. می باشد.
  4. مدارهای کنترلی آداپتور برای جلوگیری از سوختن آداپتور و لپ تاپ در هنگام بوجود آمدن مشکل می باشد ( در زبان ساده بعضی از این مدارها، حکم فیوز برای مادربرد لپ تاپ را دارند ) تا حد ممکن این مدارها از سیستم آداپتورهای غیر اصل حذف شده و یا دانش و تکنولوژی طراحی و اجرای ان در شرکتهای سازنده آداپتورهای تقلبی وجود ندارد.
  5. در خیلی از موارد کیفیت لحیم کاری نامناسب و حتی به صورت دستی می باشد.
  6. لایه فلزی روی آداپتور که وظیفه آن جمع کردن الکتریسیته ساکن و انتقال آن به زمین می باشد در آداپتورهای تقلبی وجود ندارد.

7.در آداپتورهای اصل پس از شارژ کامل باتری، مداری وجود دارد که جریان ورودی به باتری را قطع می نماید.

اما در آداپتورهای تقلبی این مدار وجود نداشته و کماکان جریان برق ادامه دارد و این مسئله نه تنها باعث افزایش هزینه برق شده،  بلکه باعث کاهش عمر باتری و آداپتور می گردد.

 نکته مهم :

با توجه به طراحی غیرکارشناسی این آداپتورها، لپ تاپ مورد استفاده همواره در معرض آسیب شدید قرار دارد، به گونه ای که ممکن است آداپتور سالم بماند ولی خروجی نا مناسب آن باعث کاهش عمر باطری و آسیب شدید مادربرد و حتی سوختن مادربرد نوت بوک گردد.

قیمت آداپتورهای اصل با تقلبی تا حدود 12 دلار (36 هزار تومان) در مبدا تولید و یا عرضه از طرف شرکت تولید کننده لپ تاپ متفاوت است.

در بازار داخلی با توجه به عدم آگاهی کافی و بدون در نظر گرفتن موارد فنی، اینگونه آداپتورها با تفاوت کمی نسبت به آداپتورهای اصل ارایه می شوند.

شرکت زیگورات به عنوان حامی مصرف کننده، به  توزیع کنندگان و مصرف کنندگان محصول در بازار داخل این اطمینان را می دهد که در تهیه تمامی محصولات خود، کلیه موارد  و پارامترهای فنی را مد نظر قرار می دهد تا شما آسوده خاطر خرید و مصرف نمایید.

مقایسه آداپتور های اصل و کپی

جدیدترین مطالب زیگورات

[vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”6″ orderby=”modified” grid_id=”vc_gid:1559378688438-4adaf36d-636f-5″ el_class=”rescnt-post-document”]

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question