مجازی سازی کامپیوترهای تحت شبکه با استفاده از VMware View (بخش اول)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مجازی سازی کامپیوترهای تحت شبکه با استفاده از VMware View (بخش اول)

در گذشته سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ مشکلات و مسائل زیادی در زمینه شبکه خود داشتند به‌گونه‌ای‌ که تحت فشار هزینه‌های جانبی بسیاری قرار می‌گرفتند و علاوه بر مسائل مالی با مسائلی در زمینه مدیریت و امنیت شبکه خود نیز بسیار درگیر بودند و تمامی این مشکلات و مسائل باعث شده بود تا کامپیوترها نتوانند پاسخ‌دهی سریعی داشته باشند و خیلی کارها را با سرعت خیلی بالایی انجام دهند.

از طرفی کاربران نیاز داشتند در هر زمان و مکانی با استفاده از هر نوع دستگاهی مانند موبایل، تبلت و یا کامپیوتر که در اختیار آن‌ها بود بتوانند داده‌ها و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و یا حتی از راه دور ادامه فعالیت‌ها و کارهای خود را انجام دهند. امروزه با گسترش و توسعه تکنولوژی، فناوری مجازی‌سازی دسکتاپ توانسته است تمامی این مسائل را به راحتی برطرف کند و پاسخگوی بهتری برای نیازهای کاربران باشد.

درحال حاضر کاربران می‌توانند با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی دسکتاپ در هر زمان و مکانی با استفاده از دیوایسی که دارند به نرم‌افزارهای کاربردی و منابع و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

یکی از نرم‌افزارهایی که در زمینه مجازی‌سازی دسکتاپ وجود دارد و نسبت به سایر نرم‌افزارها دارای مزایای بیشتری می‌باشد، نرم‌افزار VMware View است که هزینه‌ها را نسبت به نرم‌افزار Cloud که نوعی دیگر از ابزارهای مجازی‌سازی دسکتاپ به شمار می‌رود بیشتر کاهش می‌دهد. در ادامه به بررسی کامل این تکنولوژی مجازی‌سازی دسکتاپ خواهیم پرداخت.

تعریف نرم‌افزار VMware View

نرم‌افزار VMware View همانطور که اشاره کردیم روشی برای مجازی‌سازی دسکتاپ و یا مجازی‌سازی کامپیوترهای تحت شبکه می‌باشد. این نرم‌افزار روشی را برای مجازی‌سازی دسکتاپ در اختیار ادمین شبکه قرار می‌دهد که دارای دسترسی بسیار بالایی می‌باشد و کاملا مقیاس‌پذیر است.

درواقع عملکرد کلی VMware View این است که کامپیوترهای شبکه را به صورت سیستم‌هایی که از سوی ادمین شبکه دسترسی بالایی برای مدیریت و کنترل دارند در Datacenter ارائه می‌دهد.

بنابراین این امکان برای کاربران شبکه فراهم می‌شود که بتوانند از راه دور، هر زمانی که دوست داشتند و در هر مکانی که قرار داشتند با استفاده از دیوایسی که به آن دسترسی دارند، کارهای خود را انجام دهند. علاوه‌بر این مدیران شبکه نیز می‌توانند بر روی کامپیوترهای مبتنی بر شبکه متمرکز شوند و آن‌ها را کنترل کنند.

لازم است اشاره کنیم که تمامی این مزایای VMware View موجب افزایش چشم‌گیر راندمان کاری می‌شود. در ادامه به بررسی سایر مزایای این روش برای مجازی‌سازی کامپیوترهای تحت شبکه و یا همان مجازی‌سازی دسکتاپ می‌پردازیم.

مزایای نرم‌افزار VMware View

 

  • افزایش چشم‌گیر امنیت

نرم‌افزار VMware View این امکان را برای مدیران شبکه فراهم می‌کند تا بتوانند تمامی نرم‌افزارها، داده‌ها و اطلاعات را بر روی سرور قرار دهند و سایر سیستم‌ها را به عنوان کلاینت به سرور متصل کنند تا آن‌‌ها از تمامی نرم‌افزارهای کاربردی که بر روی سرور نصب می‌باشد استفاده کنند. این روش مزایای متعددی دارد. برای مثال سرور در این حالت از کامپیوترهای کلاینت در شبکه بدون اینکه خاموش و یا روشن بودن آن‌ها را مدنظر قرار بدهد نسخه پشتیبان و یا بک‌آپ تهیه می‌کند و علاوه‌بر این در صورت خراب شدن یکی از سیستم‌های کلاینت در شبکه هیچ‌گونه اطلاعات و داده‌ای از بین نمی‌رود چراکه تمامی اطلاعات، داده‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی بر روی سرور در شبکه قرار دارد.

  • قابلیت مدیریت بالا

از آن‌جایی که هیچ‌نوع نرم‌افزاری بر روی کامپیوترهای کاربران و یا همان کلاینت‌ها در شبکه صورت نمی‌گیرد و تمامی نرم‌افزارها تنها بر روی سرور نصب می‌شود کاربران می‌توانند در هر زمان و مکانی با استفاده از هر نوع دیوایسی به دسکتاپ مجازی خود متصل شوند و کارهای خود را به راحتی مدیریت کنند.

علاوه‌بر این به راحتی می‌توان نرم‌افزارهای موجود در شبکه را که همگی بر روی سرور قرار دارند بدون هیچ‌گونه دستکاری کامپیوترهای کلاینت ارتقا داد. همچنین در این روش مدیریت ذخیره‌سازی داده‌های خیلی ساده‎ است چراکه شما می‌توانید در سیستم خود با ایجاد درایو از مدیریت جداگانه درایوها جلوگیری کنید.

  • استفاده آسان

یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر نرم‌افزار VMware View، پروتکل PCoIP است که این پروتکل تجربه استفاده از دسکتاپ مجازی را مانند تجربه استفاده از کامپیوتر فیزیکی برای کاربران محیا می‌کند. به‌گونه‌ای که در محیط LAN صفحه‌نمایش صاف‌تر و سریع‌تر عمل خواهد کرد و در محیط WAN به هیچ‌وجه مشکل پهنای باند پایین و تاخیر در شبکه وجود ندارد از این‌رو کاربر می‌تواند بدون اینکه نگران کاهش پهنای باند در شبکه باشد و یا با مشکلاتی اینچنینی روبه‌رو شود می‌تواند به انجام کار خود با سرعت بالایی ادامه دهد.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question