لپ تاپ با پردازنده Core i9
pending_actions
زمان مطالعه: 6 دقیقه
star_halfامتیاز
5/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

چرا باید یک لپ تاپ با پردازنده Core i9 داشت

چرا باید یک لپ تاپ با پردازنده Core i9 داشت

چرا باید یک لپ تاپ با پردازنده Core i9 داشت : نظرتون درمورد نسل جدید پردازنده‌های کمپانی اینتل یعنی Core i9 چیست؟

تصور کنید که تاکنون هرکاری که با پردازنده Core i7 انجام می‌دادید را با قدرت چندین برابر بیشتر انجام دهید. چه احساسی دارید؟ مطمعنا داشتن لپ‌تاپی که از این پردازنده برخوردار باشد وسوسه‌انگیز است. با داشتن چنین لپ‌تاپی هر کاری که دلتان بخواهد می‌توانید انجام دهید از انجام جدیدترین، به‌روزترین و سنگین‌ترین بازی‌های روز گرفته تا تولید پروژه‌های گرافیکی سنگین و … .

به طور یقین انجام تمامی این کارها در لپ‌تاپی با چنین پردازنده‌ای که شما می‌توانید بیشترین سرعت در پردازش و جابجایی فایل‌ها و اطلاعات را تجربه کنید کاملا  لذت‌بخش است و به نوعی به کاربر احساس قدرت را منتقل می‌کند. چه کسی دوست ندارد چنین لپ‌تاپی داشته باشد؟

اگر کسی هم بگوید که علاقه‌ای به داشتن چنین لپ‌تاپی ندارد مطمئن باشید که دروغ می‌گوید. بدیهی است که با تمامی امکانات و آپشن‌هایی که پردازنده Core i9 در اختیار کاربران قرار می‌دهد قیمت لپ‌تاپی که از چنین پردازنده‌ قدرتمندی برخوردار باشد فوق‌العاده گران است آن هم در چنین اوضاع اقتصادی نامطلوبی که قیمت همه اجناس به‌ویژه لپ‌تاپ‌ها روز به روز در حال افزایش است.

چرا باید یک لپ تاپ با پردازنده Core i9 داشت
چرا باید یک لپ تاپ با پردازنده Core i9 داشت

از این‌رو این سوال مطرح می‌شود که در حال حاضر که اکثر لپ‌تاپ‌ها از پردازنده Core i7 که پردازنده سطح بالایی به حساب می‌آید برخوردار هستند و باتوجه به نرخ بسیار بالای لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با این پردازنده اگر بخواهیم لپ‌تاپی با پردازنده Core i9 خریداری کنیم چه مبلغ گزافی باید پرداخت کنیم؟

و آیا در حال حاضر با تمامی این شرایط لازم است که لپ‌تاپی با چنین پردازنده‌ای خریداری کنیم ؟ البته اگر بودجه آن را داشته باشیم! در ادامه این مقاله با بررسی این پردازنده به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

شاید برخی از کاربران معمولی با دیدن نام پردازنده Core i9 کمی گیج شوند چراکه پردازنده Core i9 در سیستم‌های دسکتاپ تداعی‌کننده پردازنده‌ای است که 10 تا 18 هسته دارد درصورتی که در سیستم‌های دیگر تداعی‌کننده پردازنده‌ای 4 تا 8 هسته‌ای می‌باشد.

اما برای اینکه معنی پردازنده Core i9 را به شکل بهتری توضیح بدهیم باید بگوییم که معنای پردازنده Core i9 در لپ‌تاپ‌ها به معنای افزایش سرعت این پردازنده نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های کمپانی اینتل یعنی Core i7 است و هیچ نوع اشاره‌ای به تعداد هسته ندارد. اما آیا واقعا لازم است که لپ‌تاپی با چنین پردازنده‌ای را خریداری بکنید؟

پاسخ این پرسش روشن است چراکه خریداری لپ‌تاپی که دارای پردازنده Core i9 باشد به معنای پوشش سطح بسیار وسیعی از نیازهای کاربران حرفه‌ای می‌باشد بنابراین قبل از اینکه بخواهید لپ‌تاپی با چنین پردازنده‌ای خریداری کنید بهتر است به سطح نیازهای خود نگاهی بیاندازید درصورتی که نیازهای خود را تا جایی دیدید که واقعا خرید لپ‌تاپی با این پردازنده را برای خود مناسب دیدید و البته بودجه بسیار زیادی هم دارید می‌توانید آن را خریداری کنید.

در ادامه برخی از نیازهای کاربران حرفه‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهیم که اگر شما هم چنین نیازهایی را دارید خرید لپ‌تاپی با پردازنده Core i9 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

 

اگر به سرعت بسیار بالایی نیاز دارید

(چرا باید یک لپ تاپ با پردازنده Core i9 داشت)

 

برخی از کاربران حرفه‌ای وجود دارند که زمینه کاری آن‌ها به شکلی است که باید کارهای چندریسمانی انجام دهد. مطمعنا واژه انجام فعالیت‌های چندریسمانی برای شما کمی نامفهوم است.

درواقع منظور از فعالیت‌های چند ریسمانی، فعالیت‌هایی است که هر کدام دارای چند زیرمجموعه هستند مانند گرفتن رندر سه‌بعدی و یا ویرایش فایل‌های ویدیویی.

چنین کاربرانی به سرعت بسیار بالایی برای اجرای کارهای چندریسمانی خود احتیاج دارند از این‌رو بهتر است لپ‌تاپی داشته باشند که به‌جای داشتن پردازنده Core i7 از یک پردازنده Core i9 برخوردار باشد تا بتواند در سریع‌ترین حالت ممکن به پردازش فایل‌های ویدیویی بپردازد و بتوان با استفاده از آن از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فوتوشاپ، افترافکت و اتوکد رندر سه‌بعدی گرفت. از طرفی پردازنده Core i9 این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در حین گرفتن رندر سه‌بعدی و یا انجام هر کار گرافیکی سنگین دیگری، بتواند چندین کار سنگین دیگری هم انجام دهد.

برای مثال چندین فیلم را باهم ویرایش کند و یا همراه با رندر گرفتن به ویرایش فایل‌های گرافیکی و ویدیویی دیگر نیز بپردازد. اگر شما از آن دسته از کاربران حرفه‌ای هستید که به انجام چندین کار فوق‌سنگین بر روی لپ‌تاپ خود به‌طور هم‌زمان می‌پردازید اما به سرعت بیشتری در این زمینه نیاز دارید خرید لپ‌تاپی که به پردازنده Core i9 مجهز باشد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

در ابتدای این مقاله به بررسی پردازنده Core i9 پرداختیم و همچنین به قدرت بسیار زیاد آن نیز اشاره کردیم. همچنین به شما پیشنهاد دادیم که اگر از آن دسته از کاربران حرفه‌ای هستید که به اجرای چندین برنامه سنگین و فوق‌حرفه‌ای به‌طور هم‌زمان با یکدیگر می‌پردازید بهتر است از لپ‌تاپی استفاده کنید که دارای پردازنده Core i9 باشد.

در ادامه این مقاله نیز به بررسی سایر نیازهای کاربران حرفه‌ای و گیمرها می‌پردازیم که داشتن لپ‌تاپی با پردازنده Core i9 برای آن‌ها گزینه خوبی است.

 

اگر علاوه‌بر حافظه داخلی و SSD به حافظه دیگری هم نیاز دارید

 

چرا باید یک لپ تاپ با پردازنده Core i9 داشت : قبل از اینکه کمپانی اینتل پردازنده Core i9 را تولید و روانه بازار بکند کاربران مجبور بودند که از حافظه Optane  کمپانی اینتل فقط و فقط بر روی سیستم‌هایی که دارای هارددیسک معمولی بودند استفاده کنند چراکه این نوع حافظه‌های به‌روز و جذاب تنها برای استفاده بر روی سیستم‌هایی که دارای هارددیسک معمولی بودند قابلیت استفاده داشتند.

به‌گونه‌ای که کاربران نمی‌توانستند از این حافظه به همراه حافظه SSD نیز استفاده کنند اما در حال حاضر با تولید پردازنده Core i9 این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند از حافظه Optane   به همراه سایر حافظه‌های ثانویه مانند حافظه SSD استفاده کنند.

از این‌رو لپ‌تاپی که دارای پرازنده Core i9 است به شما این امکان را می‎‌دهد که بتوانید داده‌ها و اطلاعات خود را به سه روش، هم در حافظه داخلی خود لپ‌تاپ، هم در حافظه SSD و هم در حافظه Optane   ذخیره کنید. بنابراین پردازنده Core i9 فضای چشم‌گیری را جهت ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات برای شما فراهم می‌کند.

به‌گونه‌ای که شما می‌توانید تمامی بازی‌ها و برنامه‌های خود را در حافظه Optane  قرار دهید و از دو فضای ذخیره‌سازی دیگر یعنی حافظه داخلی و همچنین حافظه SSD به هر شکلی که تمایل داشتید استفاده کنید. از این‌رو به‌نظر می‌رسد که هیچ‌گاه با مشکل کمبود فضا برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های خود روبه‌رو نشوید.

بنابراین اگر حجم اطلاعات و داده‌های شما آنقدر زیاد است که اطمینان دارید در آینده قرار است با کمبود فضا روبه‌رو شوید خریداری لپ‌تاپی که از پردازنده Core i9 برخوردار می‌باشد گزینه بسیار مناسبی برای شما به‌نظر می‌رسد.

 

اگر قصد اورکلاک‌کردن سیستم بدون هیچ‌گونه محدودیتی را دارید

 

جالب است بدانید که پردازنده Core i9 تنها پردازنده‌ نسل هشتم است که امکان اورکلاک کردن آن وجود دارد. اگر با معنای اورکلاک کردن سیستم به‌خوبی آشنایی ندارید به شما توضیح خواهیم داد که اورکلاک کردن یعنی چه؟ هر پردازنده‌ای به‌گونه‌ای تولید می‌شود که تنها در بازه مشخصی از فرکانس کار می‌کند.

از این‌رو یک پردازنده برای اینکه بتواند به خوبی در آن بازه فرکانسی مشخصی که برایش تعیین شده است بهترین عملکرد را داشته باشد باید به خوبی خنک شود. از این‌رو است که لپ‌تاپ‌ها و یا سیستم‌های دسکتاپ باید از سیستم خنک‌کننده قوی برخوردار باشند.

اما اورکلاک‌کردن سیستم به این معنی است که شما آن بازه فرکانسی پردازنده را که بر همان اساس کار می‌کند افزایش دهید. اما به چه شکل می‌شود این کار را کرد؟ برای این کار لازم است وارد تنظیمات بایوس خود بشوید سرعت کلاک پایه و یا ضریب کلاک پایه را افزایش دهید تا فرکانس کاری پردازنده شما نیز افزایش پیدا کند اما شاید برایتان این سوال مطرح شود که افزایش فرکانس کاری پردازنده به چه درد من میخورد؟ درواقع اورکلاک کردن و یا همان افزایش فرکانس کاری پردازنده موجب افزایش سرعت سیستم شما می‌شود.

البته قبل از اینکه دست به این کار بزنید باید به یکسری نکات توجه داشته باشید، یکی اینکه اورکلاک‌کردن موجب افزایش مصرف انرژی الکتریکی می‌شود درنتیجه گرمای بیشتری هم تولید می‌کند در این صورت اگر سایر قطعات به‌خوبی خنک نشوند ممکن است دچار مشکل بشوند.

حالا که با مفهوم اورکلاک آشنا شدید باید بگوییم که اگر لپ‌تاپی می‌خواهید که به شما اجازه اورکلاک‌کردن سیستم بدون هیچ‌گونه محدودیتی را بدهد تنها گزینه شما خریداری لپ‌تاپی است که از پردازنده Core i9 برخوردار باشد.

 

اگر به یک لپ‌تاپ فقط مخصوص بازی نیاز دارید

 

در لپ‌تاپ‌های گیمینگ برخلاف لپ‌تاپ‌های دیگر که اولویت با پردازنده است و سپس اولویت با کارت گرافیک است، اولویت با کارت گرافیک می‌باشد. البته خیلی از کاربران بر این باورند که در لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز مانند سایر لپ‌تاپ‌ها ابتدا پردازنده حرف اول را می‌زند و سپس کارت گرافیک.

اما ما بر این باوریم که در لپ‌تاپ‌های گیمینگ، کارت گرافیک حرف اول را می‌زند به‌گونه‌ای که ابتدا باید اولویت را کارت گرافیک قرار داد و سپس به پردازنده‌ای قدرتمند و حرفه‌ای فکر کرد. چراکه کاربران حرفه‌ای و یا بهتر است بگوییم گیمرها، هنگام کار با لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازی‌های کامپیوتری را اجرا می‌کنند که از قدرت بسیار بالایی در زمینه گرافیک برخوردارند از این‌رو علاوه‌بر نیاز به یک پردازنده قدرتمند که با استفاده از آن به سرعت اجرا شوند به یک کارت گرافیک قدرتمند هم نیاز دارند تا با استفاده از آن بتوانند به شکل خیره‌کننده‌ای به کاربران نمایش داده شوند.

بنابراین پردازنده Core i9 می‌تواند در چنین شرایطی بیشترین کاربرد را داشته باشد چراکه این پردازنده در مقایسه با پردازنده Core i7 فریم‌های بیشتری را در هر ثانیه نمایش می‌دهد از این‌رو اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و قصد دارید با لپ‌تاپی که خریداری می‌کنید تنها بازی‌های فوق‌حرفه‌ای را اجرا کنید و از آن‌ها لذت ببرید بهترین انتخاب برای شما لپ‌تاپی است که از پردازنده Core i9 برخوردار باشد.

 

 

 

لینک های مفید :

Dell 

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question