سیاه شدن صفحه ویندوز 10
pending_actions
زمان مطالعه: 4 دقیقه
star_halfامتیاز
3/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سیاه شدن صفحه ویندوز 10

سیاه شدن صفحه ویندوز 10 : اول با خبر بد شروع می‌کنم ! احتمال زیادی وجود دارد که مجبور شوید کامپیوترتان را به تعمیرگاه ببرید!

 

حالا خبر خوب با چند آزمون ساده، شاید بتوانید از آن جابجایی پر خرج جلوگیری کنید یا حداقل می‌توانید با آگاهی کافی به تعمیرگاه بروید تا مانند از همه جا بی خبرها بنظر نرسید.

 

اما ما درباره‌ی چه نوع صفحه نمایشی صحبت می‌کنیم؟ من راهنمایی‌هایی درباره‌ی صفحه نمایش خارجی و صفحه نمایشی که در لپ تاپ یا کامپیوتر all in one (کامپیوتری که نیاز به کیس و اسپیکر مجزا ندارد) تعبیه شده، در اختیارتان می‌گذارم :

من در اینجا فرض می‌کنم که اصلا چیزی روی صفحه نمایش ( مانیتور ) لپ تاپ یا پی سی های All in One ظاهر نمی‌شود. درواقع شما لوگوی ویندوز ، لوگوی سازنده‌ی برد اصلی ، و حتی مکان نمای چشمک زن را نمی‌بینید . هر چه که باشد، این یک مشکل سخت افزاری است. مشکل از ویندوز یا‌هارد دیسک شما نیست.

سیاه شدن صفحه ویندوز 10
سیاه شدن صفحه ویندوز 10

تصویر بالا تصویری است که به هنگام بوت رایانه شما اعم از لپ تاپ یا دسکتاپ و حتی all in one به شما نمایش می دهد . اگر این تصویر یا تصاویر مشابه این برای شما نمایش داده نمی شود مشکل شما یک مشکل سخت افزاری خواهد بود

 

سیاه ماندن صفحه کامپیوتر مانیتور خارجی

در اغلب موارد، زمانیکه تمام قطعات در یک محفظه‌ی کوچک قرار نگرفته اند، تشخیص و تعمیر سخت افزار بسیار ساده تر است. اول از همه، ببینید که وقتی کامپیوترتان را روشن می‌کنید، برای چراغ LED مانیتورتان، چه اتفاقی می‌افتد. آیا روشن می‌شود یا قبل از شروع مشکل، رنگش تغییر می‌کند؟

سیاه شدن صفحه ویندوز 10
سیاه شدن صفحه ویندوز 10

اگر اصلا چراغی روشن نشد، مطمئن شوید که کلید پاور روشن است و مانیتور به پریز برق وصل شده است. اگر همین حالا هم به برق است، یک پریز دیگر را امتحان کنید.

سیاه شدن صفحه ویندوز 10
سیاه شدن صفحه ویندوز 10

هنگامیکه مطمئن شدید به برق وصل است، کابل اتصال مانیتور به کامپیوتر را بررسی کنید. مطمئن شوید که در هر خروجی، اتصالات سالمی‌دارید. اگر این، مشکل را حل نکرد، یک کابل دیگر را امتحان کنید.

اگر هنوز هم مشکل حل نشد، وقت تعویض مانیتور است. اگر یک مانیتور دیگر داشته باشید، این کار آسان خواهد بود. در غیر اینصورت مانیتورتان را به خانه‌ی یکی از دوستانتان ببرید و آن را با کامپیوتر آنها تست کنید. اگر مانیتور شما روی کامپیوتر دیگر هم روشن نمی‌شود، پس معیوب است و وقت آن است که تعویضش کنید.

سیاه شدن صفحه ویندوز 10
سیاه شدن صفحه ویندوز 10

در غیر اینصورت، یک کارت گرافیک دیگر را امتحان کنید.

سیاه شدن صفحه ویندوز 10
سیاه شدن صفحه ویندوز 10

صفحه نمایش توکار (داخلی)

شما با یک لپ تاپ یا all in one، گزینه‌های بسیار کمتری دارید. بعنوان مثال، اگر مشکل از یک اتصال کابل شل بود، شما مجبورید کامپیوتر را باز کنید، کابل درست را در یک فضای بسیار تنگ، پیدا کنید و بفهمید که به کجا وصل است.

سیاه ماندن صفحه کامپیوتر
سیاه ماندن صفحه کامپیوتر

من کلا توصیه نمی‌کنم که خوانندگان، تعمیرات سخت افزار داخل لپ تاپشان را خودشان انجام دهند. اگر ندانید که چکار می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید دستگاهتان را از کار بیندازید.

پس باید چه کار کنید؟ اول روشنایی لپ تاپتان را زیاد کنید. کیبورد را برای پیدا کردن آیکونی که افزایش روشنایی را نشان می‌دهد بررسی کنید (بعنوان مثال، خورشید و یک فلش رو به بالا). در حالیکه کلید مربوط به آن آیکون رافشار می‌دهید، Fn key را نگه دارید.

سیاه ماندن صفحه کامپیوتر - کلید میانبر
سیاه ماندن صفحه کامپیوتر – کلید میانبر

همچنین باید یک مانیتور خارجی را امتحان کنید. اگر کار کرد، حداقل می‌دانید که مشکل مربوط به صفحه نمایش توکار است.

در حال حاضر، من فکر می‌کنم که شما مجبور خواهید بود لپ تاپتان را نزد یک حرفه‌ای ببرید. اما اگر نمی‌خواهید به توصیه من گوش کنید و سعی دارید خودتان صفحه نمایش را تعمیر کنید، پس اول دستورالعملها‌ی مربوط به این کار را جستجو کرده، بخوانید، و سپس به سراغ لپ تاپتان بروید.

 

 

 

لینک های مفید :

dell

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question