خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه (بخش سوم)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه (بخش سوم)

در بخش‌های قبلی این مقاله شما را با مفهوم پشتبان شبکه، عملکردهای آن و همچنین انواع خدماتی که یک شرکت پشتیبان شبکه ارائه می‌دهد آشنا کردیم که این خدمات شامل: برطرف کردن مشکلات و پایداری زیرساخت شبکه، افزایش، سرعت و بازدهی شبکه، ارائه راهکارهای حفظ اطلاعات در شبکه، برطرف کردن مشکلات و پایداری سرویس‌ها در شبکه و افزایش امنیت اطلاعات در شبکه می‌باشند اگر بخاطر داشته باشید از این موارد، به بررسی 3 مورد اول پرداختیم، در ادامه این مقاله نیز به بررسی سایر موارد خدمات شرکت پشتیبان شبکه می‌پردازیم.

برطرف کردن مشکلات و پایداری سرویس‌ها در شبکه

برخی از سرویس‌های یک شبکه کامپیوتری شامل: سیستم‌ها، برنامه‌های کاری مانند نرم‌افزارهای مالی، اتوماسیون اداری، نرم‌افزار فروش و … می‌باشند. از آن‌جایی که استفاده از این سرویس‌ها در یک شبکه کامپیوتری مانند زیرساخت شبکه که در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند چراکه جزء پر استفاده‌ترین و پرکاربردترین موارد در یک شبکه کامپیوتری هستند

بنابراین درصورتی که هر یک از این سرویس‌ها و یا سایر سرویس‌های شبکه که در این مقاله به علت گستردگی که دارند به آن‌ها اشاره نکردیم، دچار مشکلی شدند باید با سرعت بالایی مشکل آن‌ها برطرف گردد.

چراکه ایجاد اختلال در هر یک از سرویس‌های شبکه کامپیوتری مانند زیرساخت آن موجب ایجاد وقفه در شبکه می‌شود و همانطور که اشاره کردیم بروز وقفه در شبکه در انجام کار و وظایف هر یک از کارمندان وقفه ایجاد می‌کند درنتیجه راندمان کاری آن‌ها کاهش می‌یابد. درواقع تیم کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه سریعا مشکلی که در هر یک از سرویس‌های شبکه ایجاد شده باشد را می‌یابد و بلافاصله برای رفع آن تلاش می‌کند.

علاوه‌بر این تیم کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه تمامی راهکارهای جایگزین در زمان از دسترس خارج شدن هر یک از سرویس‌های شبکه را پیش‌بینی می‌کنند و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند تا در زمان بروز مشکل برای یکی از سرویس‌های شبکه، از راهکار جایگزین برای آن استفاده کنند تا هم وقفه‌ای در شبکه و کار کارمندان ایجاد نگردد و هم بتوانند با بررسی کامل مشکل آن سرویس را حل کنند و آن را به شبکه کامپیوتری بازگردانند.

افزایش امنیت اطلاعات در شبکه

و اما آخرین و مهم‌ترین وظیفه شرکت پشتیبان شبکه، حفظ و افزایش امنیت اطلاعات و داده‌های موجود در شبکه کامپیوتری است. به‌گونه‌ای که هر شرکتی با همکاری با یک شرکت پشتیبان شبکه نه‌تنها با واگذار کردن مدیریت کامل شبکه به این شرکت از هیچ نظر نگرانی ندارد بلکه از نظر حفظ امنیت اطلاعات شبکه کامپیوتری خود نیز هیچ‌گونه نگرانی نخواهد داشت.

شرکت پشتیبان شبکه در زمینه حفظ و افزایش داده‌ها و اطلاعات موجود در شبکه از درگاه اینترنت توسط فایروال (مانند سیسکو) محافظت می‌کند، ورود و خروج تمامی اطلاعات و داده‌ها به شبکه را مورد بررسی قرار می‌دهد، از ویروسی شدن اطلاعات شرکت جلوگیری می‌کند و نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های موجود در شبکه را به صورت مداوم بهینه‌سازی و به‌روزرسانی می‌کند.

بنابراین باتوجه به تمامی فعالیت‌هایی که این شرکت و یا سازمان در زمینه حفظ و افزایش امنیت اطلاعات و داده‌های موججود در شبکه انجام می‌دهد جای هیچ‌گونه نگرانی از نظر به‌خطر افتادن امنیت اطلاعات در شبکه نیست.

مثال

درنهایت باید اشاره کنیم که تمامی خدمات و وظایفی که در این مقاله و مقالات قبلی به بررسی آن‌ها پرداختیم، تمامی خدمات اصلی یک شرکت پشتیبان شبکه محسوب می‌شوند و هر نوع وظیفه‌ای غیر از این مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم جزء خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه نیستند.

برای مثال خیلی از افراد و مدیران شبکه و سازمان‌های مختلف براساس تصور اشتباهی که دارند با خود فکر می‌کنند مواردی مانند تولید و تعمیر سخت‌افزار، تامین اینترنت و همچنین برنامه‌نویسی نیز جزء خدمات و وظایف شرکت‌های پشتیبان شبکه است درصورتی که این موارد از خدمات این شرکت‌ها نیستند.

چراکه تولید و تعمیر سخت‌افزار شامل وظایف شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار است، شرکت پشتیبان شبکه تنها بر عملکرد سخت‌افزارهای مختلف آگاهی دارد تا هنگام بروز مشکلی در آن‌ها در شبکه به سرعت آن‌ها را برطرف کند.

از طرفی تامین اینترنت نیز جزء وظایف شرکت پشتیبان شبکه نیست و برعهده شرکت‌هایی تامین‌کننده اینترنت می‌باشد به‌گونه‌ای که این شرکت‌ها باید از راهکارهایی جهت ارائه اینترنت پر سرعت به سایر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ استفاده کنند تا بتوانند سرویس‌دهی خوبی داشته باشند. همچنین برنامه‌نویسی و تولید منابع نرم‌افزاری مورد نیاز شبکه نیز برعهده شرکت برنامه‌نویسی می‌باشد و جزء خدمات شرکت پشتیبان شبکه محسوب نمی‌گردد.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question