خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه (بخش دوم)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله به مفهوم پشتیبان شبکه و تمامی خدماتی که یک شرکت پشتیبان شبکه ارائه می‌دهد، اشاره کردیم. اما در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی هر یک از این خدمات بپردازیم.

اگر بخاطر داشته باشید اشاره کردیم که یک شرکت پشتیبان شبکه خدماتی نظیر:

  • برطرف کردن مشکلات و پایداری زیرساخت شبکه
  • افزایش سرعت و بازدهی شبکه
  • ارائه راهکارهای حفظ اطلاعات در شبکه
  • برطرف کردن مشکلات و پایداری سرویس‌ها در شبکه
  • افزایش امنیت اطلاعات در شبکه

را ارائه می‌دهد ابتدا قصد داریم به بررسی اولین وظیفه هر شرکت پشتیبان شبکه یعنی برطرف کردن مشکلات و پایداری زیرساخت شبکه اشاره کنیم.

برطرف کردن مشکلات و پایداری زیرساخت شبکه

در برخی مواقع که یک تیم کارشناسان از شرکت پشتیبان شبکه، به بررسی شبکه کامپیوتری یک شرکت و یا یک سازمان می‌پردازند متوجه می‌شوند که بسیاری از مشکلات و اختلالاتی که در آن شبکه کامپیوتری وجود دارد به دلیل یک زیرساخت غیراستاندارد و غیراصولی آن شبکه است.

از این‌رو پیاده‌سازی یک زیرساخت اصولی و استاندارد در شبکه کامپیوتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. درواقع زیرساخت یک شبکه حکم ریشه یک گیاه را دارد اگر ریشه یک گیاه به هر دلیل دچار پوسیدگی شود کل آن گیاه نیز می‌پوسد بنابراین در بیشتر مواقع مشکلاتی که در یک شبکه کامپیوتری ایجاد می‌شود از زیرساخت غیراصولی و غیر استاندارد آن شبکه نشات می‌گیرد.

از این‌رو تیم کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه وظیفه دارند ابتدا به بررسی زیرساخت شبکه بپردازند و تمامی مشکلات و مسائلی که دارد را بیابند و درنهایت با مطرح کردن راهکارهایی برای حل مسائل و مشکلات آن اقدام کنند تا با رفع مشکلات زیرساخت آن تمامی مشکلات موجود در شبکه را نیز برطرف کنند.

علاوه‌بر این غیراصولی بودن زیرساخت یک شبکه کامپیوتری که موجب ایجاد مشکلاتی در کل شبکه می‌شود می‌تواند اختلالاتی را در شبکه ایجاد کند که این اختلالات موجب ایجاد وقفه در کار کارمندان آن شرکت شوند و درنهایت راندمان کاری آن‌ها نیز به طرز چشم‌گیری افت کند.

بنابراین سرعت در چنین شرایطی حرف اول را می‌زند به‌گونه‌ای که تیم شرکت پشتیبان شبکه، بلافاصله به بررسی زیرساخت شبکه کامپیوتری می‌پردازد و درنهایت با پیدا کردن مشکل با سرعت بالایی به برطرف کردن آن می‌پردازد تا مدت زمان ایجاد وقفه در کار کارمندان را تا جایی که می‌تواند کاهش دهد.

از جمله موارد حائز اهمیت در زمینه زیرساخت یک شبکه کامپیوتری می‌توان به مواردی شامل: اتصال درست کامپیوترها و سرورها به شبکه، اتصال به اینترنت با امنیت بالا، پوشش مناسب شبکه وایرلس، سرعت مناسب شبکه و … اشاره کرد.

افزایش سرعت و بازدهی شبکه

همانطور که اشاره کردیم کارمندان یک شرکت و یا یک سازمان درصورتی دارای راندمان کاری بالایی خواهند بود و درنهایت موجب رشد و توسعه شرکت و یا سازمان خود می‌شوند که در شبکه کامپیوتری آن‌ها هیچ‌گونه وقفه‌ای ایجاد نگردد و در عین حال دارای سرعت بالایی نیز باشد.

عوامل مهمی در شبکه کامپیوتری وجود دارند که موجب افزایش سرعت آن می‌شوند که این عوامل شامل: سرعت بالای سیستم‌ها، سرورها، تجهیزات فیزیکی شبکه، منابع نرم‌افزاری و … می‌باشند. درصورتی که سرعت هر یک از مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم بالا باشد درنهایت سرعت شبکه کامپیوتری نیز بالا خواهد بود.

سرعت بالای شبکه کامپیوتری نیز موجب افزایش سرعت در انجام هر یک از کارها و فعالیت‌های کارمندان می‌شود و آن شرکت یا سازمان با سرعت بیشتری می‎‌تواند از رقبای خود پیشی بگیرد و در مسیر رشد و توسعه پیش رود.

ارائه راهکارهای حفظ اطلاعات در شبکه

هر کاربر معمولی هم که بر روی لپ‌تاپ و یا سیستم خود در خانه اطلاعات و داده‌هایی داشته باشد همیشه ترس این را دارد که اطلاعاتش از بین بروند چه برسد به یک شرکت و یا یک سازمان بزرگ چراکه این مراکز برای پیاده‌سازی و راه‌اندازی شبکه کامپیوتری خود هزینه‌های گزافی را پرداخت کرده‌اند و با توجه به این هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند اصلا دوست ندارند داده‌های آن‌ها از بین برود.

در این میان تیم کارشناسان شرکت پشتیبان شبکه باتوجه به بررسی جزئی شبکه کامپیوتری شما راهکارهایی را جها حفظ اطلاعات و داده‌های شبکه کامپیوتری شما ارائه می‌دهند و درنهایت با بررسی آن‌ها، بهترین راهکار را انتخاب کرده و از آن برای حفظ داده‌ها و اطلاعات شبکه کامپیوتری شما استفاده می‌کنند.

یکی از این راهکارها، تهیه چندین نسخه پشتیبان و یا بک‌آپ از تمامی داده‌ها و اطلاعات موجود در شبکه است که موجب می‌شود در صورت از بین رفتن داده‌های شبکه، بتوان بدون هیچ‌گونه نگرانی از نسخه پشتیبان آن استفاده کرد. درواقع تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و اطلاعات شبکه‌های کامپیوتری شرکت‌ها یکی از خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه که موظفند آن را انجام دهند

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question