تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ
pending_actions
زمان مطالعه: 4 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ (بخش اول)

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ : کارت گرافیک برای شما تا چه میزان حائز اهمیت است؟

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ
تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

مطمعنا اگر یک کاربر معمولی باشید که تنها از لپ تاپ و یا PC خود برای انجام کارهای روزمره و معمولی مانند سرچ در گوگل و یا اجرای برنامه‌های معمولی استفاده کنید، کارت گرافیک برایتان مهم نیست .

اما اگر یک کاربر حرفه‌ای و حتی نیمه‌حرفه‌ای در زمینه گرافیک، طراحی و گیم باشید به همان میزان که پردازنده برای شما حائز اهمیت است، کارت گرافیک نیز برای شما بسیار مهم خواهد بود .

چراکه برای انجام تمامی کارهایی نظیر طراحی، کارهای گرافیکی و به‌ویژه اجرای بازی‌های ویدئویی که از گرافیک فوق‌حرفه‌ای برخوردارند به سیستمی نیاز دارید که از کارت گرافیک قدرتمندی برخوردار باشد .

از این‌رو بیش از اینکه به سایر قطعات سخت‌افزاری هنگام خرید لپ تاپ و یا PC اهمیت بدهید به کارت گرافیک اهمیت می‌دهید.

عملکرد کارت گرافیک لپ تاپ :

درواقع عملکرد بسیار مهم کارت گرافیک است که اینچنین موجب شده است تا کاربران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای اینچنین به آن اهمیت بدهند، در ساده‌ترین شکل ممکن عملکرد کارت گرافیک به این شکل است که اطلاعات دیجیتالی را دریافت می‌کند و آن‌ها را به شکلی تبدیل می‌کند که برای کاربر قابل دیدن باشد درواقع کارت گرافیک به پردازش تصاویر می‌پردازد از این‌رو بالا بودن سرعت آن در پردازش تصاویر نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد .

بنابراین خودتان هم می‌توانید حدس بزنید که چه مسئولیت‌های سنگینی بر روی دوش کارت گرافیک قرار دارد، از تبدیل اطلاعات دیجیتال به آنالوگ گرفته تا انجام پردازش‌های فوق‌سنگین.

از این‌رو بدیهی است که کارت گرافیگ نیز مانند سایر قطعات سخت‌افزاری پس از مدتی با مشکلاتی روبه‌رو شده و خراب شود. با خراب‌شدن کارت گرافیک لپ تاپ و یا PC، استفاده از این دیوایس‌ها غیرممکن می‌شود بنابراین پس از خراب‌شدن و یا سوختن کارت گرافیک سریعا باید برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید.

اما تعمیر و یا تعویض کارت گرافیک به چه شکل است؟، از روی چه نشانه‌هایی بفهمیم که کارت گرافیک لپ تاپ در حال خراب شدن است؟ کارت گرافیک به چه دلایلی خراب می‌شود و یا می‌سوزد؟ پیش از اقدام به تعمیر کارت گرافیک باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ و … .

برای یافتن پاسخ تمامی این پرسش‌ها و پرسش‌های بسیار دیگری در زمینه خرابی و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ادامه این مقاله را دنبال کنید.

 

 

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ
تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

آیا تعویض و یا تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ امکان دارد؟

قبل از اینکه به فکر تعویض و یا تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ خود باشید از نوع قرارگیری کارت گرفیک لپ تاپ خود بر روی مادربورد آن مطلع شوید. چراکه کارت گرافیک به دو شکل بر روی مادربورد قرار می‌گیرد، یا بر روی مادربورد لحیم می‌شود و یا اینکه لحیم نمی‌شود.

درواقع جدا‌کردن کارت گرافیکی که بر روی مادربورد لحیم شده است کار بسیار مشکلی می‌باشد و نیاز به یک فرد کاملا متخصص در این زمینه دارد بنابراین در چنین حالتی تعویض و یا تعمیر کارت گرافیک خود را به دست فرد متخصص آن بدهید.

اما در حالت دوم که کارت گرافیک بر روی ماردبرد لحیم نشده است به‌راحتی می‌توان آن را از روی مادربورد جدا کرد و کارت گرافیک دیگری را جایگزین آن کرد.

از آن‌جایی که طراحان و توسعه‌دهندگان لپ تاپ‌ها باید دو معیار ضخامت و وزن کم را در طراحی لپ تاپ در نظر بگیرید اگر از کارت گرافیکی استفاده کنند که بر روی مادربورد لحیم نشود به‌نوعی موجب افزایش ضخامت لپ تاپ می‌شوند بنابراین بیشتر از مادربوردی در لپ تاپ‌ها استفاده می‌کنند که کارت گرافیک بر روی آن‌ها لحیم شده باشد تا موجب افزایش ضخامت لپ تاپ‌ها نشود.

طراحی جدید مادربورد های لپ تاپ 

البته باید اشاره کنیم که در لپ تاپ‌های قدیمی که چند سال پیش طراحی و تولید شده بودند از روش اول استفاده می‌کردند یعنی مادربورد آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی می‌کردند که کارت گرافیک به‌راحتی از روی آن‌ها جدا شود و به‌نوعی کارت گرافیک را بر روی مادربورد لحیم نمی‌کردند درصورتی که در حال حاضر در طراحی لپ تاپ‌های مدرن به‌ویژه در طراحی نوت‌بوک‌ها و اولترابوک‌ها از مادربوردهایی استفاده می‌کنند که  کارت گرافیک بر روی آن‌ها لحیم شده است چراکه این نوع از لپ تاپ‌ها دارای ضخامت بسیار کمی هستند به‌گونه‌ای که ضخامت اولترابوک‌ها کمتر از 20 میلی‌متر می‌باشد.

بنابراین کارت‌های گرافیکی که بر روی مادربورد لپ تاپ‌ لحیم شده‌اند تا به کاهش ضخامت لپ تاپ کمک کنند درصورت خرابی به یک فرد متخصص برای تعویض نیاز دارند. در چنین حالتی به شما توصیه می‌کنیم که از تعویض کارت گرافیک به دست خودتان به شدت پرهیز کنید و آن را به شخص متخصصی بسپارید چراکه اگر در حین جداسازی کارت گرافیکی که به مادربورد لحیم شده است به یکی از قطعات لحیم شده بر روی مادربورد آسیب وارد کنید، به طور کل لپ تاپتان از دست می‌رود و باید به فکر لپ تاپ دیگری باشید.

 

 

 

لینک های کاربردی : تعمیر لپ تاپ 

شرکت دل 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question