بررسی کارت های گرافیک MSI و ASUS
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
4.2/5 - (4 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی کارت های گرافیک MSI و ASUS : آیا علاقه دارید که شما را با دو نمونه از بهترین کارت های گرافیک گیمینگ موجود در بازار آشنا کنیم؟ ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با کارت های گرافیک MSI GAMING GEFORCE GTX 1070 TI و ASUS ROG STRIX GEFORCE GTX 1070 TI و مشخصات فنی هر یک آشنا شوید.

بررسی کارت های گرافیک MSI و ASUS

قبل از اینکه به بررسی هر یک از این کارت های گرافیک بپردازیم لازم است اشاره کنیم که این دو کارت گرافیک در هر مورد از شباهت‌های زیادی با یکدیگر برخوردارند و تنها در موارد بسیار کمی با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال هر دوی کارت های گرافیک MSI GAMING GEFORCE GTX 1070 TI و ASUS ROG STRIX GEFORCE GTX 1070 TI دارای حافظه 8 گیگابایتی هستند که حتی نوع آن‌ها هم یکسان است به‌گونه‌ای که حافظه‌های 8 گیگابایتی استفاده شده در این کارت های گرافیک، هر دو از نوع GDDR5 می‌باشند. پهنای باند و سرعت کلاک هم در هر دوی این کارت های گرافیک باهم برابر است. به‌گونه‌ای که پهنای باند هر دو کارت گرافیک برابر با 256 بیت است و سرعت کلاک در هر دو کارت گرافیک مابین 1607 مگاهرتز و 1683 مگاهرتز می‌باشد. در این بین تنها تفاوتی که بین این دو کارت گرافیک وجود دارد شامل سرعت حافظه می‌باشد چراکه سرعت حافظه در کارت گرافیک MSI GAMING GEFORCE GTX 1070 TI برابر با 8008 مگاهرتز می‌باشد و سرعت حافظه در کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GEFORCE GTX 1070 TIبرابر با 2000 مگاهرتز می‌باشد. این مسئله بدین معنا است که سرعت حافظه کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GEFORCE GTX 1070 TI از سرعت حافظه کارت گرافیک MSI GAMING GEFORCE GTX 1070 TI بیشتر می‌باشد.
یکی دیگر از وجوه مشترک بین هر دو کارت گرافیک این است که دارای 2430 هسته CUDA می‌باشند.
پس از بررسی مشخصات فنی کارت های گرافیک و همچنین مقایسه آن‌ها با یکدیگر نوبت به بررسی این دو کارت گرافیک از نظر سیستم خنک کننده ای که در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است می‌رسد.
درصورتی که دارای لپ تاپ و یا سیستم گیمینگی باشید که از کارت گرافیک MSI GAMING GEFORCE GTX 1070 TI بهره‌مند باشد هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی و حتی بازی‌های سنگین لازم نیست که به هیچ‌وجه نگران شوید که آیا کارت گرافیک شما داغ می‌کند و سرعت عملکرد آن کاهش می‌یابد یا خیر؟ چراکه این کارت گرافیک به‌گونه‌ای طراحی شده است که در زیر خود دارای پوششی است که موجب می‌گردد کارت گرافیک به هیچ‌وجه داغ نکند و به خوبی حرارت آن دفع شود تا خنک باقی بماند. این پوشش از جنس فلز مس و نیکل است. از طرفی وقتی که میزان حرارت تولیدی توسط کارت گرافیک به‌خوبی توسط سیستم خنک‌کننده دفع شود به‌گونه‌ای که سیستم خنک‌کننده به بهترین شکل ممکن به خنک‌کردن کارت گرافیک و جلوگیری از داغ شدن آن بپردازد، سر و صدای ناشی از عملکرد کارت گرافیک نیز به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. بدلیل اینکه از فلز مس و نیکل در پوشش زیر این کارت گرافیک استفاده شده است این است که گرمای تولیدی توسط کارت گرافیک را به خود جذب کند و از این طریق موجب خنک‌شدن آن بشود.
در مقابل در کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GEFORCE GTX 1070 TI از تکنولوژی‌های منحصربه فردی برای خنک‌کردن آن استفاده شده است که یکی از این تکنولوژی‌ها MaxContact می‌باشد. جالب است بدانید که این تکنولوژی ، اولین و مدرن‌ترین تکنولوژی جهت خنک سازی کارت گرافیک است. تکنولوژی MaxContact با این کارت گرافیک دارای رابطه مستقیمی می‌باشد که درنتیجه موجب دریافت حرارت بیشتری از این کارت گرافیک می‌شود و درنهایت بیشتر موجب خنک شدن آن می‌شود.
تمامی مشخصات فنی هر دوی این کارت های گرافیک را در موارد زیر جمع‌بندی کرده‌ایم.

 

بررسی کارت های گرافیک MSI و ASUS
بررسی کارت های گرافیک MSI و ASUS

مشخصات فنی کارت گرافیک MSI GAMING GEFORCE GTX 1070 TI

  • هسته‌های گرافیکی: 2432
  • مقدار حافظه: 8 گیگابایت
  • نوع حافظه: GGDR5
  • سرعت حافظه: 8008MHZ
  • سرعت کلاک: 1607 MHZ
  • سرعت کلاک در حالت بوست: 1683MHZ
  • خروجی تصویر:1 x DL-DVI-D 1 x HDMI 2.0b 3 x DisplayPort 1.4
  • اتصالات برق: PCle

بررسی کارت های گرافیک MSI و ASUS

مشخصات فنی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GEFORCE GTX 1070 TI

  • هسته‌های گرافیکی: 2432
  • مقدار حافظه: 8 گیگابایت
  • نوع حافظه: GGDR5
  • سرعت حافظه: 2000MHZ
  • سرعت کلاک: 1607 MHZ
  • سرعت کلاک در حالت بوست: 1683MHZ
  • خروجی تصویر:1 x DL-DVI-D 2 x HDMI 2.02 x DisplayPort
  • اتصالات برق: PCle

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

4.2/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question