بررسی لپ تاپ Latitude E5470 دل – زیگورات تکنولوژی

لپ تاپ Latitude E5470
pending_actions
زمان مطالعه: 4 دقیقه
star_halfامتیاز
4/5 - (3 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بررسی لپ تاپ Latitude E5470 دل

شرکت دل یکی از تولیدکنندگان مطرح لپتاپ بوده که در سبد محصولات آن می توان مدل های مختلفی را شاهد بود که از جمله آنها لپ تاپ Latitude E5470 است. نوت بوکی در رده محصولات مناسب کسب و کار این کمپانی که با مشخصات بزرگی همراه بوده و عملکرد قابل توجهی می تواند از خود نشان دهد. مدل پایه Latitude E5470 قیمتی 700 دلاری داشته اما مدل نهایی با قیمت 1400 دلاری با مشخصات بالاتر عرضه می شود. اما مدلی که تحت بررسی قرار گرفته با مشخصاتی چون پردازنده Core i5-6440HQ اینتل، سیستم عامل ویندوز 10 پرو، حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه اس اس دی 256 گیگابایتی، صفحه نمایش 14 اینچی 1080 پیکسلی و تراشه گرافیکی Radeon R7 M360 AMD بهره می برد.

طراحی

در طراحی شرکت دل خلاقیتی به خرج نداده است و Latitude E5470 نیز همچون دیگر نوت بوک ها مناسب کسب و کار این کمپانی طراحی ساده و غیرپیچیده ای دارد. صفحه نمایش آن از پوشش Gorilla Glass بهره می برد که ضد خش بوده و مقاومت نمایشگر آن را دوچندان می کند. همچنین با گذارندان تست های سخت لپتاپ موردبحث توانسته استاندارد MIL-STD-810G نظامی را دریافت کند و به دستگاه هایی مقاومت بسیار بالایی داشته باشند، داده می شود. شاید Latitude E5470 در طراحی چشمگیر نیست اما دل سعی کرده با افزایش دوام آن برای کسب و کار مناسب سازد.

شایان ذکر بوده این نوت بوک ابعادی 13.2*9.1*0.9 اینچی داشته و وزن آن 1.75 کیلوگرمی بوده که بالا نیست. گذشته از آن پورت های مختلفی همچون USB 3.0، HDMI و برخی دیگر در اطراف لپتاپ مشاهده می شود.

صفحه کلید و تاچ پد

Latitude E5470 از صفحه کلید بسیار عالی برخوردار است به شکلی که ارگونومی لازم را برای یک تایپ فوق‌العاده دارد.

عمق مناسب کلیدها، نرمی آنها و برخی دیگر همگی موجب شدند تا لپتاپ Latitude E5470 بسیار نرم و عالی باشد.

افراد می توانند 79 کلمه را با دقت 100 درصدی به شکل 10 انگشتی تایپ کنند. کلیدها بسیار پاسخگو و دقیق هستند، همچنین عمق آنها نیز 1.93 میلیمتری بوده که به عنوان لپتاپ ایده آل محسوب می شود. تاچ پد نیز پاسخگویی دقیقی داشته و همانند کلیدها عملکرد عالی دارند. اگر می‌خواهد عملکرد بالایی را مشاهده کنید، با پرداخت هزینه 7 دلاری بیشتر می توانید به آن دست پیدا کنید.

صفحه نمایش

نوت بوک Latitude E5470 سایز 14 اینچی داشته که با رزولوشن 1080*1920 پیکسلی همراه است. کیفیت تصویر آن عمق رنگ بالایی داشته که در کنار کیفیت تصویر FHD بسیار قابل توجه است. البته نسخه 768 پیکسلی این لپتاپ 70 دلار قیمت کمتری داشته که در مقایسه با نسخه 1080 پیکسلی کیفیت کمتری دارد. پوشش رنگی 113 درصدی sRGB آن را نسبت به EliteBook و ThinkPad برتر می سازد. E5470 همچنین صحت رنگ کمی نداشته و می تواند نسبت به رقبا کیفیت بالاتری دارد.

شدت روشنایی صفحه نمایش محصول مورد اشاره نیز 278 نیتی بوده و در قیاس با برخی لپتاپ های رقیب می تواند عملکرد بزرگتری از خود نشان دهد.

صدا

به عنوان یک لپتاپ مناسب کسب و کار لپ تاپ Latitude E5470 دل از کیفیت صدا بالایی بهره می برد که با بخش تنظیمات گسترده دل در این زمینه، می توان صدایی متناسب با نظر خود برای لپتاپ مورد اشاره در نظر گیرید. با پخش موسیقی های مختلف این کیفیت به خوبی مشخص می شود و در کیفیت صوتی معمولی نمی توان عملکرد را به آسانی آگاه شد.

Dell Audio utility تنظیمات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا مطابق نظر خود کیفیت صدا ایده‌آل داشته باشد.

وبکم

با یک دوربین 720 پیکسلی انتظار بسیاری از وبکم  Latitude E5470 نمی رود; اما به نوبه خود مناسب تلقی شده و نمی توان ایراد بسیاری گرفت.

بنابراین در بخش تعاملی دوربین شاهد کیفیت ایده‌آلی هستید که ممکن است در قیاس برخی مدل‌های رده بالا چشمگیر نباشد; اما به طور کلی نقص خاصی نمی توان گرفت.

عملکرد

مدل مورد تست قرار گرفته لپ تاپ Latitude E5470 از مشخصاتی چون  پردازنده Core i5-6440HQ اینتل، سیستم عامل ویندوز 10 پرو، حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه اس اس دی 256 گیگابایتی، صفحه نمایش 14 اینچی 1080 پیکسلی و تراشه گرافیکی Radeonn R7 M360 AMD برخوردار بود. که توانست نسبت به برخی مدل ها امتیاز بیشتر و برخی دیگر امتیاز کمتری در تست های مختلف کسب کند; اما به طور کلی عملکرد مناسبی از خود نشان داده و ایده آل محسوب شد.

از آنجایی که مشخصات بزرگی برای لپ تاپ Latitude E5470 در نظر گرفته نشد اما به خوبی توانست از پس تست های سخت برآمده و امتیاز مناسبی کسب کند. برای مثال از رقبای شکست خورده باید EliteBook اچ پی، ThinkPad T450s لنوو و Tecra Z40t-B را نام برد. در زمینه درایو اس اس دی نیز توانست لپتاپ ThinkPad T450s لنوو را با مدت زمان کم انتقال داده شکست دهد.

در تست آفیس اوپن سورس، Latitude E5470 توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

گرافیک

در بخش گرافیکی با توجه به تراشه گرافیک Radeonn R7 M360 AMD، لپتاپ Latitude E5470 توانست در عناوینی چون Rainbow Six و Metro: Last Light فریم ریت بهتری نسبت به ThinkPad و Tecra  بوده اما نسبت به EliteBook تفاوت چندانی نداشته و از این رو باید آن را لپتاپی مناسب تلقی کرد. تراشه گرافیکی Radeonn R7 M360 AMD یک گرافیک قدرتمند به شمار نمی رود و بیشتر روی لپتاپ های رده متوسط به کار گرفته می شود.

عمر باتری

E5470 عمر باتری 7 ساعته داشته که در مقایسه با ThinkPad لنوو و Tecra به نوعی شکست خورده اما نسبت به EliteBook اچ پی طول عمر باتری آن بیشتر است. بنابراین باید این مدل را یک لپتاپ مناسب در طول عمر باتری دانست اگرچه با وجود رقبای سرسختی در این زمینه برتر محسوب نمی شود.

امنیتی

لپ تاپ Latitude E5470 دل از گواهی های امنیتی مختلفی چون TCGو FIPS 140-2 بهره می برد و از این رو یک نوت بوک سخت برای هک شدن و دیگر کارهای جاسوسی به شمار می رود. باتوجه به مناسب کسب و کار بودن، نباید انتظار داشت Latitude E5470 امنیت کمی داشته; بلکه دل در زمینه امنیتی تمام تلاش خود را کرده تا محصولی کامل و بی نقص توسعه دهد.

نرم افزار

در بخش نرم‌افزاری با سیستم عامل ویندوز 10 کاربر گستردگی کاربری داشته و می تواند سفارشی سازیهای مختلفی انجام دهد.

باتوجه به مشخصات مناسب در نظر گرفته شده; Latitude E5470 روان عمل می کند و برای کاربری چون کسب و کار بسیار ایده آل به شمار می رود.

باتوجه به ویژگی‌های کامل خود دشوار است تا بتوان ایرادی از این نوت بوک پرتوان و بدون درز دل گرفت.

نتیجه گیری

Latitude E5470 یک لپتاپ معمولی نبوده زیرا باتوجه به رده کاربری مشخص شده; شرکت دل سعی کرده برخی ویژگی های اضافی چون استانداردهای امنیتی; استاندارد نظامی برای دوام بالا و مشخصات ایده آل برای آن در نظر گیرد تا افراد در حین کار با نقص عملکردی رو به رو نشوند که جبرانی دشوار خواهد داشت.

+عملکرد سریع، صفحه کلید پاسخگو،سیستم صوتی قدرتمند، صفحه نمایش دقیق و روشن

_ تولید حرارت و عمر باتری نامناسب

 

منبع:  www.laptopmag.com

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

4/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام من این لپ تاپو دارم واقعا همه مطالب گفته شده درسته، اما لپ تاپ من یکسری چیزای اضافه تری داره که اینجا بهش اشاره نشده مثل لمسی بودن صفحه نمایش و CPU i7 داره ولی الان مدتی هست باطریش دچار مشکل شده میخام تعویض کنم به راحتی گیر نمیاد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question