بررسی خدمات شبکه‌های کامپیوتری و انواع آن (بخش اول)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی خدمات شبکه‌های کامپیوتری و انواع آن (بخش اول)

اگر شما مدیر یک شرکت و یا سازمان باشید مطمعنا درون شرکت خود دارای یک شبکه کامپیوتری بزرگ هستید که کارمندان شما حجم بالایی از کارها و مسئولیت‌های خود را با استفاده از آن شبکه‌ کامپیوتری انجام می‌دهند.

اما آیا از تیم خبره و متخصصی در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه استفاده می‌کنید تا با استفاده از همکاری با آن‌ها تمامی مشکلات شبکه کامپیوتری خود را برطرف کنید و به ارتقاء آن بپردازید؟ شاید اگر در گذشته تنها 2 یا 3 نفر را به عنوان کارشناس شبکه استخدام می‌کردید آن‌ها بر امور شبکه کامپیوتری شما رسیدگی می‌کردند

و برخی از مشکلات آن را برطرف می‌ساختند اما امروزه با وجود چشم‌گیر علم فناوری اطلاعات و همچنین اضافه شدن تکنولوژی‌های بسیار متعددی به آن دیگر استخدام 2 یا 3 کارشناس شبکه نمی‌تواند جوابگوی نیازهای شبکه کامپیوتری شما باشد.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه شبکه

در حال حاضر آنقدر علم و تکنولوژی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری پیشرفت کرده است که هر روز باید به فکر نحوه ارتقاء شبکه کامپیوتری شرکت خود و همچنین منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن باشید تا بتوانید راندمان کاری کارمندانتان را افزایش دهید و از رقبای خود جلو بزنید بنابراین زمان آن رسیده است که با یک شرکت پشتیبان شبکه همکاری کنید تا تیم کارشناسان حرفه‌ای و متخصص آن‌ها به نگهداری و حفظ داده‌های شبکه کامپیوتری شما کمک کنند،

از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در شبکه کامپیوتری شما نگهداری کنند و آن‌ها را ارتقاء دهند، تمامی مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به ویژه مشکلات زیرساخت شبکه کامپیوتری شما را برطرف کنند، از تکنولوژی‌های جدید مانند مجازی‌سازی دسکتاپ در شبکه کامپیوتری شما استفاده کنند

و خدمات بی‌شمار دیگری را نیز به شما ارائه دهند که درنهایت شاهد به‌روزرسانی شبکه کامپیوتری خود باشید و بتوانید در دنیای رقابت با رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشید. در ادامه این مطلب شما را با سایر خدمات شبکه که توسط شرکت‌های پشتیبان شبکه ارائه می‌شود، آشنا می‌کنیم و به طور کامل به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات شبکه‌های کامپیوتری چیست؟

خدمات شبکه که توسط شرکت‌های پشتیبان شبکه به مشتریان ارائه می‌گردد شامل یکسری سرویس‌ها می‌شود که موجب حفظ و نگهداری اطلاعات شبکه‌های کامپیوتری، بهینه‌سازی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای شبکه‌های کامپیوتری، افزایش سطح امنیتی شبکه‌های کامپیوتری، بهینه‌سازی و ارتقاء شبکه‌های کامپیوتری، حل تمامی مشکلات نر‌م‌افزاری، سخت‌افزاری و امنیتی در شبکه‌های کامپیوتری به ویژه در زیرساخت شبکه و … می‌شود.

درواقع سرویس‌هایی که توسط شرکت‌های پشتیبان شبکه به منظور ارتقاء شبکه‌های کامپیوتری ارائه می‌گردد را خدمات شبکه‌های کامپیوتری می‌گویند در ادامه تمامی خدمات شبکه‌های کامپیوتری که توسط شرکت‌های پشتیبان شبکه ارائه می‌گردد را به صورت کلی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع خدمات شبکه‌های کامپیوتری

تمامی خدمات شبکه‌های کامپیوتری که توسط شرکت‌های پشتیبان شبکه به مشتریان ارائه می‌شود چه به صورت جزئی و چه به صورت کلی در شش دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل:

  • خدمات مجازی‌سازی
  • خدمات امنیت شبکه
  • خدمات راه‌اندازی شبکه
  • خدمات مایکروسافت
  • خدمات سرور
  • خدمات پسیو

می‌باشند. در ادامه هر یک از این سرویس‌ها را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • خدمات مجازی‌سازی

    • تکنولوژی مجازی‌سازی چیست؟

برای درک بهتر مفهوم تکنولوژی مجازی‌سازی بهتر است به گذشته بازگردیم. در زمان قدیم اگر یک مدیر شبکه می‌خواست یکسری نرم‌افزارهای کاربردی جدیدی را بر روی سرور نصب کند به‌گونه‌ای که نرم‌افزارهای جدیدش با نرم‌افزاری قدیمی قاطی نشود باید یک سرور دیگر خریداری می‌کرد و یا اگر می‌خواست یک سیستم‌عامل دیگری را راه‌اندازی کند باید یک سرور دیگر خریداری کرد.

اما هزینه سرور خیلی بالا بود به‌گونه‌ای که مدیر مالی شرکت به مدیر شبکه اعلام می‌کرد که در حال حاضر بودجه کافی برای خرید یک سرور دیگر را نداریم از این‌رو مدت زمان طولانی طول می‌کشید تا بتوانند یک سرور برای شبکه کامپیوتری خود خریداری کنند.

اما زمانی که تکنولوژی مجازی‌سازی در علم فناوری اطلاعات مطرح شد به مدیران شبکه این امکان را داد که حافظه سرور فیزیکی را به چند سرور مجازی پارتیشن‌بندی کنند تا هر پارتیشن یک سرور مجازی در نظر گرفته شود و بتوان بر روی هر سرور مجازی یک سیستم‌عامل مجزا و مستقل نصب کرد.

مثال

برای مثال اگر مدیر شبکه حافظه سرور فیزیکی را به 4 قسمت پارتیشن‌بندی کند به این معنا است که امکان راه‌اندازی 4 سرور مجازی را بر روی سرور فیزیکی دارد و همچنین امکان نصب و راه‌اندازی 4 سیستم‌عامل بر روی هر یک از سرورهای مجازی را به صورت کاملا مستقل و مجزا از یکدیگر دارد.

از این‌رو تکنولوژی مجازی‌سازی باعث شد تا دیگر نیازی به خریداری سرور برای شبکه نباشد و کاهش چشم‌گیری در هزینه‌هایی که جهت خرید سخت‌افزارها و نرم‌افزارها به هدر می‌رفت ایجاد گردد. البته این تنها یکی از مزایا و کارهایی است که با وجود تکنولوژی مجازی‌سازی می‌توان آن را پیاده‌سازی کرد. چراکه مجازی‌سازی دارای مزایا و قابلیت‌های متعددی می‌باشد.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question